Het is weer demo time op Steam
@Zifnap!
Deze keer is het The Big Adventure Event:
https://store.steampowered.com/sale/TheBigAdventureEvent
Zoals de naam als zegt is het een event waarin allerlei adventure en puzzle games centraal staan. Heb er nu twee gespeeld, waarvan een 100% op mijn wishlist staat.
We beginnen met
Tiny Room Stories: Town Mystery, een puzzle game waarin kleine schermen centraal zijn die je 360 graden kunt draaien. Iedere draaihoek toont wellicht iets nieuws dat je nodig hebt om de kamer te ontraadselen. Want eigenlijk is het een variant op de escape room, waarbij er objecten en hint verstopt zijn door de verschillende kleine locaties. Erg leuke, kleine game die voor een mooi prijsje zeker wat kan zijn, mits de lengte goed is en er voldoende uitgaging is.
De tweede game sprak mij bij het zien van de store page gelijk aan.
The Drifter klinkt en ziet eruit als een jaren 80 pulp film, maar dan in een jaren 90 point & click adventure jasje.
Het speelt als een ouderwetse point & click, waarbij je objecten probeert te vinden, dialogen hebt met andere characters en puzzels probeert op te lossen. Echter puzzels waren er in deze hele korte demo echter nog niet, dus wellicht dat de game op dit punt nog kan tegenvallen. Ook had ik een rare bug met de dialogen, maar het is een early demo, dus dat kan gebeuren. Maar die presentatie en het mysterie maken de game nu al voor mij. Koppel dat aan fijne voice acting van de main character en je hebt een game met potentie!
Klik om te vergroten...