1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik vind hem leuk! Speelt lekker weg en variatie in de speltypes.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wel geinige game ja
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    https://store.steampowered.com/app/1371690/GRAVEN/



    Dit gaat er een worden! Ik waande me terug in de jaren 90 met deze first person shooter in moerasachtige fantasiewereld. De gameplay is snel, de maps zoals je ze kent uit de jaren 90 en de graphics maken dit compleet. Voor fans van de PC FPS games van weleer is dit een must-play!
     
    Reckuuza, FinalBob en Zifnap vinden dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Heb je het eerste deel toevallig ook gespeeld?
     
  5. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Nee dat niet, maar deze houd ik in de gaten. Jij het eerste deel wel gespeeld? Zo ja, wat vond je ervan?
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nog geen tijd voor gehad helaas. Maar ik ben wel een beetje bekend met het spelsysteem, dus dit is eigenlijk een must-play voor mij. Gaat zeker nog gebeuren!
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2021
    LuckyLuciano vindt dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ok heb het spel gekocht.
    Dit is best lachen. Is wel early access maar het is gewoon Rollercoaster met skigebieden.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Na een aantal matige tot vreselijke demo's geprobeerd te hebben is er weer een ruw diamantje gepasseerd.

    Steel Assault



    Dit is zo'n game waarover je niets hebt gehoord, maar die je vervolgens enorm verrast. De gameplay is simpel, het is een klassieke 2D action game zoals bijvoorbeeld Mega Man, Bionic Commando, Contra en de Metal Slug games. Voeg daaraan de goede visuele presentatie en passende muziek aan toe en je het is smullen. Daarnaast is de game ook nog eens ouderwets pittig. Voor wie een fan is van eerder genoemde games is dit een aanrader!

    @Zifnap Hoe vond jij deze game?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2021
    Yi-Long vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417





    Nioh 2 Complete Edition PC! :thumbs:
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Weet het niet zo.

    Die games speel ik zo nu en dan nog en met name de nostalgie zorgt voor herleven herinneringen van toen. Nieuwe games uit het genre trekken me dan minder.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Vond de demo best oké maar ook irritant. Tegenstanders die vaak buiten jouw bereik op je staan te schieten, terwijl jij een zweep hebt. Besturing voelde een beetje cluncky aan, maar dat kan ook mijn gebrek aan focus zijn geweest. Mooie sprites though.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2021
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430


    Dit is wellicht mijn favoriete demo tot nu toe.

    Hoewel in eerste opzicht een god game / city builder met de welbekende hexagonen lijkt, heeft het toch meer weg van Tetris. Dit is eigenlijk een soort wolf in schaapskleren, Tetris in het jasje van een city builder: Je hebt een queue met tiles aan de zijkant die je van tevoren ziet, deze moet je uitpassen in hexagonaal opzicht in plaats van lijnen te maken en de beste scores haal je door hier en daar een gat open te houden voor die ene specifieke soort tile om op alle omringende tiles mooi aan te sluiten. Ook zijn er verschillende subchallenges waarbij je bijvoorbeeld x aantal huizen met elkaar moet verbinden of een bos van een bepaalde grootte moet creëren. Deze leveren dan weer extra punten op. Een zeer verslavende high score game!

    In tegenstelling tot Tetris heb je in deze game geen tijdslimiet en is het totaal aantal tiles dat je kunt leggen eindig, in de demo tenminste. Wellicht komt er wel een modus waarin dit soort restricties aanwezig zijn. Ik ben echter vooral benieuwd of de ontwikkelaars de gameplay interessant genoeg kunnen houden voor de lange termijn. Wellicht is de simpelheid juist de kracht.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2021
    Rossi46, Zifnap, Tyrant en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Dit was voor mij één van de grootste verrassingen. Een roguelike loop-dungeon waarin je de wereld weer stukje bij beetje in elkaar zet met allerlei kaarten. Pixel art will never die. Gameplay start eenvoudig, maar er zit verrassend veel diepgang in deze titel. Zoals de wijzigende functie van gebouwen afhankelijk van de plaatsing in het level. Release al in maart?
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dragon's Crown Pro gekocht op de PS4. Stoere beat'em up van Vanillaware, deze week voor een scherpe prijs.

     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2021
    Yi-Long vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417




    P5: Strikers: Persona meets Kingdom Hearts? Ervaring met Persona 5 aanbevolen, niet Royal.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Heb Persona 5 tot na het 1ste kasteel gespeeld, daarna werd Royal aangekondigd, dus toen gestopt met spelen, en afgelopen kerst gekregen, maar nog niet gespeeld.

    Normaal geen fan van Musou games, en zal eerst Royal moeten spelen voor ik Strikers overweeg te kopen, maar misschien ooit in de toekomst eens als het in een budgetbak ligt.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Het grappige is dat Strikers vooral het vervolg is op Persona 5 "regular" (om het maar zo te noemen), als het gaat om het verloop van bepaalde verhaalelementen. Dus dat zou een reden kunnen zijn om juist wel deze versie te spelen en niet Royal wanneer je ook Strikers wilt spelen. Vraag me niet waarom Atlus dit zo heeft uitgedacht...

    Dragon's Crown Pro heeft trouwens Japanse stemmen! :p
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417





    Little Nightmares 2: voor de fans van spellen als Limbo en Inside. En natuurlijk Little Nightmares. Spannende games, met soms een macabere ondertoon. Games waarbij de hoofdpersoon vaak niet meer kan doen dan wegrennen voor het gevaar...
     
    ageQned vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zoals gezegd, Persona 5 maar klein stukje gespeeld, dus om dan nu een 'sequel' te spelen heeft weinig zin. Begin binnenkort wel met Royal, maar ben nog even Dragon Quest XI aan het afronden (vlak bij de laatste baas).

    Ik heb al meerdere keren getwijfeld over Dragon's Crown. Op PS3 laten liggen ivm alleen Engelse dub, dus was wel blij toen men de Japanse stemmen aankondigde voor de PS4 versie, maar denk dat ik de game toch niet echt veel zou spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina