1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Afgelopen weekend FF7 Remake uitgespeeld. Puike game hoor. Audiovisueel spektakel. Extreem lineair, maar omdat het overkoepelende verhaal interessant is maakt dat minder uit. Op dat punt lijkt de formule best veel op Final Fantasy 13, maar ditmaal is het verhaal een stuk interessanter IMO. Een vrijheidsstrijder voor de één, is een terrorist voor de ander. Ondanks de kritiek die Barrett in diverse reviews kreeg als stereotype donker gekleurde man (Mr T impressie) vond ik juist hem één van de meest kleurrijke karakters in de cast. Als de ziel van Avalanche is zijn intensiteit een prima tegenpool voor de extreem serieuze en koele Cloud. Die oneliners van hem zijn soms echte gillers. ARE. WE. DONE. YET. Nou Barrett, met FF7R ben ik nu wel even klaar. Kom maar op met FF7R deel 2!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2021
    LuckyLuciano en Yi-Long vinden dit leuk.
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Vanaf vandaag natuurlijk in de PS+. Zit tegen het einde aan van DQXI, dus dit zou een leuke nieuwe game zijn. DQXI is qua verhaal ook best linear; Valt het, qua lineariteit, te vergelijken met FFVIIR?

    Sinds gisteren ook begonnen met Yakuza 7 btw, en Persona 5 Royal ligt ook nog te wachten. Nog geen PS5 nodig voorlopig.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Ziet er nice uit de remake, maar jammer genoeg niet op de Xbox Series X. En imo erg duur als je geen Playstation plus hebt. Ik game daarvoor te weinig op de Playstation. Zou hem ter zijner tijd graag een keer proberen. :)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    FFVIIR is voornamelijk gangetje gangetje. De vergelijking met FF XIII van Zifnap is in dat opzicht wel erg vattend.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Vond het wel meevallen met liniair in tegenstelling tot ff13.

    Neem die straten na de bom missie. Toch wat zijgangen en extra paadjes.

    De gebieden waar je sidequest doet en de steden zijn ook wat meer open. Pak Wall Market bijvoorbeeld of sector 7.

    Het is geen open wereld maar dst hoeft niet. Van die grote valleien met rondroamende monsters is ook niet als vind ik.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Nu we het toch over Final Fantasy hebben, een nieuwe set trailers van de nieuwe game van Sakaguchi's Mistwalker:





    Hopelijk verschijnt hij later ook op andere platformen.
    De random encounters zijn wat jammer, maar het battle systeem ziet er interessant uit!
     
    Yi-Long en FinalBob vinden dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Waarom zouden ze Fantasian alleen voor de Apple Arcade uitbrengen? Is daar zoveel vraag naar dan? Misschien is het een tijdelijke exclusive.

    Maar dat was FF13 ook niet 100%. Ook daar had je grotere zones waar je in kon "roamen". Maar het gros van de chapters/levels is net zoals in FF7R lineair van opzet. Ik vind dat helemaal geen nadeel, het komt het verhaal en de vele cutscenes ten goede. Het is maar wat je zoekt. FF7R en FF12 zijn elkaars tegenpolen. Die laatste is praktisch een MMO. Drie keer raden waar mijn voorkeur naar uit gaat. ;)

    Volgens mij kun je in DQXI veel meer rondreizen in een wereld, althans zijn het geen hubs die in elkaars verlengde liggen?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Ik neem aan een zak geld van Apple. Maar er is een redelijke kans dat het een tijdelijke exclusive is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus je zou hem wel kopen voor de Series X, maar je vindt 35 euro voor de PS4 versie wel te duur?
    Yellow logica wel
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420


    Diverse YTers spelen op dit moment Loop Hero. Komt vandaag uit. Cohh verslaat de lich boss tijdens zijn eerste poging, lucky man! Lijkt me een super interessante game, met al de synergies tussen de kaarten op het bord. Elke ronde begint deceptief eenvoudig. Goede muziek ook. Op mijn verlanglijstje gezet. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2021
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420



    Oké, draait en ziet er goed uit. Geef ons hierna een Burnout remaster, pre-Paradise deel bedoel ik dan. Zo'n snelle arcade racer, waarbij je ogen uit je kassen vallen van de snelheid. ZO'N remaster zou ik heel graag willen zien.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Burnout 3 was prima qua snelheid. Hoeft van mij.echt niet sneller. Moet allemaal nog wel speelbaar blijven qua reactievermogen. De vraag is of ze veel moeite in zo'n Remaster zullen stoppen, en of dat een nieuwe release waard is. Jammer dat Burnout 3 niet gewoon BC is. SSX3 is dat wel, en nog steeds erg leuk (en mooi).
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ziet er lang niet verkeerd uit. Met genoeg content zou dit een mooie coop shooter kunnen zijn.
     
  15. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    idd, spijtig dat het maar 3 person co op is, want speel altijd met 4. Maar wel te begrijpen dat je niet met 4 in die kleine gangen van zo'n spaceship kan..
    Vrees ook wel dat het maar gewoon 4 maps ofzo gaan zijn, en dus redelijk rap beu
     
  16. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Is het al bekend of het ook couch co-op is?

    Krijg namelijk gelijk zin in een nieuwe Army of Two!
     
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    The game has five character classes: Gunner, Demolisher, Technician, Doc, and Recon. The game contains four story campaigns with three missions each, and the player is accompanied by two allies who can be controlled by another player or by an AI.[5] There are five levels of difficulty and twenty types of enemies, and weapon customization and character progression are present within the game.[6] Local co-op is not available, though online matchmaking can be public or private.[7] There are plans for post-launch DLC, but there are no loot boxes or microtransactions.[7][8]
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Jammer. Dit soort titels zijn juist zo gaaf thuis op de bank met een koud biertje erbij. Mooie avonden.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Zijn nog maar weinig games die dat ondersteunen, couch coop. Helaas.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ook ff aan FF7 Remake begonnen best geinig. Zat er in de originele ook amper intro maar gelijk knallen in de mako reactor? Geloof 't wel toch?

    Ben steeds bang dat ik shit mis :p
     

Deel Deze Pagina