Crysis 3 bij vlagen ook op mijn toen pas gekochte PC jaren geleden. Ben benieuwd hoe het me deze keer af gaat.
Die Justice League ziet er best leuk uit. Weet niet waarom, maar doet me ergens ook wel een beetje denken aan Brute Force (xbox). Crysis 3 Remastered, ook de console versie getest!
Eindelijk de fantasy Heretic shooter gevonden die ik al zo lang zoek, met diverse extra gameplay elementen. Snelle actie, acid kleuren, slick muziek, combineren van verschillende spreuken in je arsenaal, character upgrades met roguelike/lite(?) progressie. Komt u maar! Into the Pit, release 19 oktober, Xbox/Windows/Gamepass. Ben benieuwd!
Gloeiende demo/preview van Retromation. Er is overigens ook nog Ziggurat 2, maar die is nog in early access. Deel 1 was best leuk, maar mocht van mij iets meer venijn hebben. Ziggurat speelt op een iets relaxter tempo, maar gameplay technisch hebben Into the Pit en Ziggurat veel gemeen.
Ben maar opnieuw begonnen met een scythe. Vet wapen en moveset. Nu hopen dat ik niet weer bugged word.
Full release van The Riftbreaker. Gedeeltelijk base building + tower defense + snelle arcade/horde actie. Unieke combinatie van genres en ziet er erg gaaf uit! Van de devs van X-Morph: Defense. Uitgekomen op PlayStation 4 & 5, Xbox One, Project Scarlett, Microsoft Windows (diverse stores incl. Gamepass).
Het blijft maar sterke titels regenen! Vandaag release Gloomhaven, naar de gelijknamige boardgame. Iemand dit al gespeeld? Ziet er erg stoer uit (gave unit modellen) en ik zie veel positieve reacties uit de early access periode. Met zelfs coop ondersteuning tot max vier spelers. Dit zie ik mijzelf snel (coop) spelen. EDIT: single player uitleg!
Movie games, Guardians of the Galaxy zal wel weer shit zijn... eigenlijk, hij is best goed (met wat kanttekeningen bij de combat)!
Dit is zo iets waarvan ik niet echt de meerwaarde zie. Het omgekeerde gebeurd in de bordspelwereld. Zelf ben ik iemand die graag bordspellen speelt. In de bordspellenwereld zijn de laatste tijd spellen populair die je naast met anderen ook alleen kunt spelen. Door het trekken van kaarten waar met een soort schema van: vijand doet dit, als dat niet beschikbaar is doet hij dat, simuleren ze een bot. Dat werkt heel goed maar ik wil bordspellen juist met echte mensen spelen. Niet met een fictieve bot die ik bovendien in tegenstelling tot bots in een shooter of de AI van een fighting game niet kan zien. Behalve dan een tekening op zijn speelbordje. Anderzijds geldt hetzelfde voor videogames. Videogames zijn juist interessant door de vrijheid die je hebt in een spelwereld waar je een verhaal doorloopt in een levendige wereld. Of juist competitief tegen anderen. Een spel als deze Gloomhaven is het dan net niet. Het mist de vrijheid van een open wereld waarin je vrij kunt rondlopen maar mist de diepgang van een JRPG.
Het mist diepgang? Check again. Verder open wereld... take your pick, inclusief de nieuwste Halo Infinite. Genoeg games op dat punt. Niet elke game hoeft hetzelfde te zijn toch?
Niet elke game hoeft hetzelfde te zijn klopt helemaal. Het gaat om mijn persoonlijke smaak. Ik heb liever mensen van vlees en bloed aan tafel waarbij ik de speelstukken vastpak dan digitale speelstukken met animaties als het op bordspellen aankomt. Anderzijds wil ik geen AI bij bordspellen waarbij ik handmatig de zetten voor de AI doe omdat deze is ingeregeld met kaarten en spelregels. Als ik tegen een AI speel wil ik een computergame waarbij de AI daadwerkelijk beslissingen neemt.
Dat kan, maar niet iedereen heeft zo'n groep om om de tafel te brengen. In ieder geval kan het hier digitaal, in samenwerkingsverband versus de AI.