1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Deel 1 van de remake doe je wel 30 uur over. Het hele spel zou veel te groot zijn en te duur om te verkopen als 1 spel.

    De omgevingen zijn veel gedetailleerder en je krijgt veel meer achtergrond verhaal. Ik zie het liever zo eigenlijk. Anders had je gewoon een graphische verbetering en wat betere textures.

    Nu hebben we voice acting, meer cutscenes. Leren we meer over de bij karakters zoals Jesse, Biggs en Wedge. En zien we meer van Midgar dan we in het origineel zagen. Hierdoor doe je ook echt nieuwe ontdekkingen in het verhaal 't.o.v. het origineel.

    Je moet niet vergeten dat het origineel omgevingen had die statisch waren en je van bovenaf zag. Nu is de wereld veel.levendiger, in 3d en meer details in de omgevingen.
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Goed dat ze met de Remake wat dingen uitbreiden, origineel kennen we al, dus dit is leuker.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Helemaal mee eens, vind op alle vlakken FF7Remake ook een groot succes. Voor mij is het een soort moderne "reimagining" van het origineel.

    Warm Snow:



    Legend of Keepers:



    De laatste ken ik. Een soort mini Dungeon Keeper. Eenvoudig maar leuk concept. DLC lijkt van goede kwaliteit. :)

    EDIT: Warm Snow heeft een demo staan op Steam.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2022
  4. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Heb FF7-remake op zowel base PS4 als PS5 gespeeld en draaide op beide erg goed.

    Vond het verder ook echt een heel leuk spel, heb het origineel nooit gespeeld overigens. Gewoon proberen Yellow.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heb je ook de Intergrade versie gespeeld en hoe waren die toevoegingen? Voldoende om te replayen?
     
  6. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Nope die niet gespeeld. Schijnt ook goed in elkaar te zitten maar not sure of het de totale Replay waard is.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Komt naar de Switch! Game is ietwat aan de korte kant en daardoor geen Symphonie of the Night beater, maar buiten dat wel een gave metroidvania. Heb me er prima mee vermaakt. Aanbevolen.

    EDIT: Interessante TD game die zich blijft ontwikkelen. Grote upgrade tree en veel torens. En die muziek. :D

     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2022
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Je kunt Integrade spelen zonder de base game (nog) een keer te spelen; stand alone, selecteerbaar vanuit main menu.
    Ik had de game op PS4 nooit uitgespeeld. Had wel een Pro maar toen de PS5 kwam en de Intergrade DLC, had ik geen zin meer om verder te gaan.
    Ben nu begonnen (eindelijk) op de PS5. Blijft een goede game!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Gisteren de demo gespeeld. De vertaling heeft nog wel aandacht nodig, maar de gameplay is zeker niet verkeerd. Voor wanneer Hades niet genoeg voor je was.
     
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Tijdje terug begonnen aan Lost Judgment, eerste Yakuza game. Die clans trekken me niet zo maar detective idee / verhaal leek me wel aardig.
    Dacht echt, waar ben ik aan begonnen, beetje clunky en “stealth” maar ook dat “investigate” is amper gameplay en voelt outdated. Had hem eigenlijk weggelegd.

    Nu sinds een week toch nog even opgepakt en zit helemaal in het verhaal! Kostte echt ruim 6u voordat het me pakte en nu wil ik door :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Roguelike Vagante heeft ook op de Switch zijn release gekregen. Sfeer doet me doet me wel een beetje denken aan de RPG Vagrant Hearts op de PS1.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421




    "In truth, though, this game's probably a perfect glimpse of any activity where there is the cheerful business of learning involved, and where there are many stages of competence to move through, many new things to notice and explore and experiment with as you go. Like writing, yes. Like skating, I imagine. And that's it: I love this game because it's about learning and trying things out. And maybe learning never has to end, and maybe we can try new things out forever."

    OlliOlli World review - a candy-coated dream • Eurogamer.net (essential)


    Een aanbevolen opvolger! :thumbs:
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421




    OEH, sterke Secret of Mana/Chrono Trigger vibe! Vooralsnog officieel alleen release aangekondigd op de Switch, maar mogelijk meer platformen!
     
    MAD 1976 en FinalBob vinden dit leuk.
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik zie de Secret of Mana vibe eerlijk gezegd niet. Chrono Trigger wat meer (het helpt ook dat Mitsuda met de soundtrack meehelpt!).
    Daarnaast eindelijk weer eens een turn-based RPG die het systeem van Paper Mario (geen idee of dit de eerste was met een dergelijk systeem, maar daar ken ik het van) overneemt, waardoor de combat wat minder statisch is.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Niet? Ik krijg er wel SoM (SNES) vibes bij. Niet de combat natuurlijk, die had in SoM meer real time karakteristieken. Ik denk dat het vooral komt door het gebruikte kleuren palette, in combinatie met de sprites.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Je bent als ik de comments onder de video zie de enige. :) Het zijn voor mij voornamelijk Chrono Trigger invloeden.
    Ziet er in ieder geval wel interessant uit.

    Deze duurt nog even iets langer, maar is ook duidelijk ook door een aantal bekende games geïnspireerd:

     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Prima toch? We leggen allemaal onze eigen associaties, hoe vreemd of onsamenhangend ze soms ook lijken. Dadelijk stuitert er in de trailer een voetbal voorbij en denk ik nog aan Fifa... ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2022
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar... er is altijd meer! ;)



    Ben zelf erg benieuwd naar Dwerve en Hazelnut Bastille. Veel titels in deze lijst met de PC (Steam)/Switch platform release combo.

    EDIT: FIGHT your way to become the CEO! Wie wil dat nou niet? o_O

     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2022
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Galactic Civilization IV - NEW 4X Strategy || Alpha Impression





    Rest van de serie op het kanaal van Nivarias - YouTube.

    Nog in Early Acces, maar een grote release (Q3/Q4 2022?) voor fans van turn based SF 4X games.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik wil een neiuwe Mass Effect-achtige game.....beetje jammer dat niemand in dat gat springt, je zou zeggen dat er een markt voor is!
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina