Stimmt! Jammer, maar wie weet in de toekomst... Kent iemand hier nog PowerSlave? Misschien niet zo'n bekende shooter als Doom of Quake, maar wel degelijk een early (zeer) competente shooter op de originele Playstation en Saturn. Nightdive Studios heeft deze week een "remix" versie uitgebracht, onder de naam PowerSlave Exhumed. Eigenlijk een combinatie van de Playstation en Saturn versie, met een snufje MS DOS. Prima nostalgie! Oorspronkelijke releasedatum: 26 september 1996 Ontwikkelaars: Lobotomy Software, Night Dive Studios Uitgevers: Night Dive Studios, Rockstar Games, Throwback Entertainment, BMG Interactive, Playmates Toys Platforms: PlayStation 4, PlayStation, Sega Saturn, Xbox One, Microsoft Windows, DOS, Nintendo Switch, MS-DOS, PlayStation 5 Modi: Singleplayer, Multiplayer Genres: First-person shooter, Metroidvania, Adventure
Incision, Doom/Quake inspired retro horror shooter. Scathe daarentegen gaat meer voor de Doom Eternal look!
Dit ziet er verrassend goed uit zeg. Lijkt erg op Kingdom Two Crowns? Erg sfeervol in ieder geval, zoals de mist aan het einde van het filmpje (29:00). EDIT: Songs of Conquest? Hebben!
Vraagje: heeft iemand hier de Definitive versie van Xenoblade Chronicles gespeeld? Hoe speelde de nieuwe Switch versie?
Staat in mijn backlog, maar is door ‘iedereen’ positief ontvangen dus zal wel goed zijn, op de lage resolutie door de Switch hardware na natuurlijk.
Ik weet dat modders destijds de Wii versie fantastisch wisten op te poetsen met HD textures, en andere verbeteringen. Geen idee hoe dat op/voor eventuele Switch emulatie is. Het is doodzonde dar deze developer exclusief voor de zwakke Nintendo hardware games uitbrengt, want dit zijn natuurlijk schitterende werelden en verhalen.
Het is vaak niet eens heel moeilijk. Als ik kijk naar PSX games: die zijn vaak in hogere resolutie ontworpen maar door de beperkingen van de console zijn ze gedownscaled naar een veel lagere resolutie. Er zijn emulators waarbij jezelf gewoon kan kiezen om in 1080p of hoger te spelen. Dit is psx1 geupacaled. Als je ps2 upscaled kom je ook beter uit. En dat is alleen een instelling. Dan is er nog niks gemod of verbeterd.
Het probleem bij emulators is wel dat ze hardware technisch veel meer vragen van een systeem. Uiteindelijk wil je een native port, niet een upscaled emulatie. Sommige systemen trekken dat niet. Switch games emuleren is niet niks, zelfs op een stevige PC.
Emulatie moet 2 dingen doen. Het simuleren van de hardware lees console middels hardware. Daarnaast moet de software het spel zelf afspelen. Dat kost inderdaad meer rekening kracht dan de oorspronkelijke console. Maar waarom zou je een native port per se willen ipv upscaling? Chrono Cross op mijn PSX zag er niet uit ingame. De karakters waren zo wazig. De cutscenes waren mooi het spel zelf niet Nu komt er eindelijk een remaster uit maar heb me prima vermaakt met emulatie zodat het er beter uitzag. Als ik de psx aanzwengel op een platte tv is het helemaal niet te doen. Geef mij onderstaand dan maar ook als is het niet "native".