Je had in de 360 jaren sowieso best wat aparte JRPG's, alhoewel ze niet allemaal even goed waren. Wat te denken van bijvoorbeeld Resonance of Fate?
Was dat met het matrix achtige slomo schieten? Kon er niet goed in komen (mogelijk door zwak verhaal), maar volgens mij waren de systemen wel interessant.
Magna Carta en Infinite Undiscovery waren ook net even anders dan gebruikelijk inderdaad. Best wat Jrpgs, maar weinig echt goede.
Edge of Eternity niet gespeeld. Maar 360 was wel allover the place met Enchanted Arms hoort ook in het rijtje. W Was nog wel een game van From Software
Wat grappig, ik kan mij bijna herinneren dat ik deze heb gespeeld. Snippets. Waarschijnlijk was dit geen Lost Odyssey kwaliteit level, maar toch best vermakelijk ondanks de ietwat generieke uitstraling. Die gast met de saxofoon springt er gelijk voor mij uit.
Ik heb Magna Carta 2 gespeeld en vond die toen best te pruimen. Aankoop toentertijd gebaseerd op deze review. Infinite Undiscovery nooit meer aan toe gekomen, maar wilde deze altijd spelen. Is dit wat? Beelden doen me erg aan een Tales of... denken.
Maar deze blijft toch echt mijn (360) JRPG topper. Zelfs wanneer ik de beelden nu nog zien denk ik "man, wat was dit een goede game zeg". Audiovisueel, gameplay, verhaaltechnisch. Pareltje. Helaas niet te koop via de PC Microsoft store, anders had ik deze in een hartslag gekocht.
Het verhaal zelf vond ik maar matig. De sfeer en de vertelde verhalen in de game maakten het een topper
Blue Dragon kon ik totaal niet inkomen. Draaide me te traag en ik wilde niet achter elke steen of houtplank zoeken om medailles te vinden. Dat begon toen al.
Volgens mij gaat dat obsessief ieder hoekje, kruik en krat checken of er iets in zit bij mij redelijk automatisch. Waarschijnlijk ook de reden waarom ik zo lang over games doe.
Ik zie dat op 360 emulators BD best goed draait, op resolutie 1440P tussen 4K. Blijf geen fan van de ietwat steriel aandoende aesthetics, maar ik moet zeggen dat voor een 360 game de graphics best ambitieus waren.
Het is jammer dat Mistwalker zich sinds 2012 enkel nog richt op kleinere mobiele rpg's. Dat was echt een geweldige studio. The Last Story was dan eigenlijk ook wel best een ironische titel. Ook de op een na beste title screen theme op de Wii!
Nee dit spel tilt het naar een nieuw niveau met de "Nothing Man". Een paar van de beste items kun je via hem krijgen als je 50, 100 tot wel 1.800 "nothings" vind. Dit houdt in dat je in iedere kerker en iedere stad elk object aan moet klikken. Soms klik je een deel van de muur in een huis aan, soms een vaas op een tafel, soms letterlijk een bepaalde vierkante centimeter van een lange stadsmuur. Op die specifieke plekken krijg je dan de melding: you found "NOTHING". Dit moet je in iedere omgeving van het spel doen als je de beste rewards wilt.
Verschrikkelijk haha. Welke dev verzint zoiets. Aan de andere kant had je ook zoiets mafs in FFXII, waarbij een schatkist alleen opende als een specifieke tijd werd aangegeven op de systeemklok van de PS2. Ronduit cruel en hoe je daar achter komt...
Early Access release op 19 april. Doet me erg denken aan Battle Brothers, maar dan met een andere grafische look. Deze titel hou ik zeker in de gaten. EDIT: En Doomsday Hunters komt ook dichterbij zijn full game release. Zo'n sterke Amiga Bitmap Brothers bij deze titel. Wat een wacky aesthetics. Love it!
Ook deze titel blijft mij intrigeren. 2D portretten vind ik niet zo mooi en ook de menu's hadden wel wat sfeervoller mogen worden gemaakt. Maar verder hebben de graphics echt wel hun charme. Mooie effecten en animaties ook tijdens de gevechten, al is het dan weer jammer dat je de tegenstanders niet ziet aanvallen (dit is typisch in de stijl van de de oudere FF games). Tja, best wel interessant eigenlijk.
Daar issie dan! Interessant om te vermelden is dat in deze game karakters ouder worden en zich uiteindelijk terugtrekken uit het huurling vak. Je hebt dus niet zomaar alle tijd van de wereld met jouw huurlingen company. Gameplay lijkt op Battle Brothers, Warhammer: Mechanicus. Sprites hebben wel wat weg van Duelyst. Veel tactische gevechten, maar met verrassend veel verhaal elementen. Game is nu nog in early access, dus veel gameplay elementen worden nog de komende maanden toegevoegd/getweaked.