1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Misschien wel. Kan na origineel te hebben gespeeld later altijd nog voor weinig 2rhanfs kopen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat Marvel Midnight Suns ziet er ook leuk uit. Soort van mix tussen X-Com en Mass Effect maar dan met een Marvel cast in een 60 uur plus Campaign. Reviews zijn redelijk positief.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    En het is nog van de makers van XCom ook. :)
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Op technisch niveau in ieder geval een heel competente game, dus dat is goed nieuws. Maar hoe is de gameplay? Reviews volgen nog.
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Mass effect? wat heb jij gerookt?

    Reviews zijn positief over het battlesysteem, maar de (verplichte) verhaallijn is om te janken. Sla deze vrolijk over.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Het nieuws dat de Season Pass 50 euro gaat kosten was voor mij al meer dan genoeg reden om met een grote boog de game te vermijden, tbh …

    Heb XCOM2 inclusief alle DLC trouwens nog in mijn backlog staan, dus dan speel ik die sowieso liever …
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jouw held moet net als Shephard op de thuisbasis dialogen aangaan met alle helden en vriendschappen maken door over hun achtergrond te leren. Als je een held zijn vriendschap verdient krijgt hij een boost. Dit speelde bij ME2 ook heel erg.

    @Yi-Long zonder de DLC kun je 60 tot 70 gameplay eruit halen. Je hebt die DLC niet nodig
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Klopt, heb ik idd niet nodig, maar door dit soort hebberige praktijken heb ik dus ook geen zin meer in die base-game.
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    De sfeer en gore is subliem. Combat is wel oke. Heb wel relatief weinig ammo, dodgen is alleen niet altijd even lekker uitgewerkt.

    Wil hem als ik hem uit heb, trouwens liefst met iemand ruilen voor Ragnarok. Als iemand ergens komende 2 weken daar toevallig iets in ziet. Let me know :D
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Midnight Suns is vooral een card battler. Xcom2 is een echte tactics game. De reden waarom ik het Suns een card battler vind is omdat positionering bijna niets uitmaakt. Je kunt geen gebruik maken van cover en voor zover ik weet raken alle aanvallen iedereen, ongeacht de positie of afstand. Dus afstand heeft geen invloed op je tactiek. Misschien zou je iemand nog kunnen flanken in Suns? Verwacht het niet. Je kunt wel gasten tegen een muur slaan of buiten de arena. Eigenlijk komt het vooral tijdens de gevechten aan op de juiste (hoeveelheid) kaarten te bezitten in je deck, waarvoor je kunt grinden en dialogen kunt aangaan in de thuisbasis. Ben niet kapot over het schrijfwerk, althans ik zou niet weten waarom een Wolverine of Captain Marvel zo vriendelijk zouden willen doen tegen een "grashopper" als jij. Ik weet het niet... leuk voor de Marvel fans, maar voelt aan als een politiek correcte game. Zal heus wel gameplay technisch oké zijn, maar ook ik moet Xcom2 nog een keer fatsoenlijk gaan spelen. Heb de indruk dat die game mij meer heeft te bieden. En Guardians of the Galaxy heb ik ook nog niet gespeeld, dus misschien moet ik mijzelf op die game trakteren met de Kerst. Jullie waren best positief over Guardians, toch?
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Guardians kreeg vrij goede recensies en community-feedback idd. Heb zelf niets met Guardians, maar eerlijk gezegd is dat vooral te danken aan Chris Pratt. Denk dat ik het met een andere/betere acteur wel leuke films had gevonden.

    Zat er ook aan te denken wanneer ik die zou spotten voor 15 bij de plaatselijke MM, maar heb hem nog niet in de schappen zien liggen, dus /shrugs

    Ik vind dat geneuzel over dat Midnight Suns een ‘politiek correcte’ cast zou hebben sowieso nonsens, maar qua gekozen characters en ook de donkere toon spreekt me niet echt aan, terwijl ik wel Marvel fan ben. Ik weet dat het gebaseerd is op een comic wat zich meer richt op het occulte en dat soort dark shit, maar daar heb ik normaal gesproken weinig mee.
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Guardians vette game. Zeker spelen!
     
    Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Voor een keertje ja en het hele vette verhaal, maar voor de rest hoef je het niet te doen. Ik mis overigens ook niet de originele acteurs. Dat is echt het grootste pluspunt na het verhaal. Gameplay is op den duur erg eentonig en de game is imo veel te rechtlijnig, maar het verhaal is waar je het voor doet. Wel een game die je niet voor een hoofdprijs zou moeten aanschaffen imo. :)
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Vette game. Zeker spelen!
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    … maar wat vind je nou echt van de game, monkey!? Kopen of niet … ?
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Game Pass, duh!
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Voor twee tientjes fucking veel fun mee gehad. Of doe gamepass maar dan speel je hem waarschijnlijk toch nooit. Overdaad schaadt! Fuck gamepass
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nu zijn we het eens. Twee tientjes, meer dan prima dan.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik had het over een politiek correcte game, niet een politiek correcte cast. Dat is voor mij een game die eigenlijk helemaal niet zoveel wil zeggen, ondanks dat het uitstraalt een boodschap te willen overbrengen. Zoals in één review al werd omschreven: sommige dialogen gaan totaal nergens over of laten geen ontwikkeling/diepgang zien, terwijl de karakters juist wel bekenden zijn (Wolverine, Captain America etc). Maar goed, ik ben ook geen uber fan van Marvel (puur door oververzadiging in de media) en als het om diepgang in tactiek/strategie gaat zoek ik meer. Dan is Suns gewoon niet aan mij weggelegd.

    Card battlers is niet mijn hoofd genre, maar ik kan mij er prima meer vermaken. Tainted Grail staat nog hoog op mijn lijstje. En Guardians of the Galaxy is volgens mij ook prima te pruimen. ;)
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Dude, Trainted Grail is awesome!
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina