Klopt en dat bewijst de nieuwe WoW uitbreiding wel. Die is vele malen beter dan de vorige drie of vier en dat zou hoop moeten geven voor Diablo 4. Blizzard heeft met WoW voor het eerst in jaren eindelijk eens door dat ze wat vaker naar een gemeenschap moeten luisteren als het gaat om opbouwende kritiek. En dat resulteerde in de uitbreiding Dragonflight al op meer terugkomende sociale aspecten, waarbij je weer ouderwets moet communiceren om tot een eindresultaat te komen. Diablo 3, om daar even op in te haken, werd snel saai, helemaal als je al Torment VI solo kon doen en mensen zich openlijk afvragen waarom je in leven blijft. DB 3 was naar het einde toe ook makkelijk te leren en te beheersen. Als je de lage standen solo kon doen zonder dood te gaan, kon je de hogere ook solo doen als je betere gear had van de lagere. Het ging gewoon te snel, waarbij later ook Torment VII tot en met XII werden toegevoegd. Hoop echt dat Diabo IV daarom ook iets nieuws probeert. En na die blamage met die mobiele app denk ik dat Blizzard het liever niet riskeert dat de gemeenschap, aandeelhouders en investeerders cringe voelen. Dat kost geld en na de eerste cinematic en de eerste gameplay beelden heb ik er wel vertrouwen in nog.
Pass. Game zit straks weer vol micro transacties toch? Hebberige hoeren zijn het. Blizzard is echt kut geworden
net als het bedrijf waar je werkt, de appie, de lokale slager, de febo, de amsterdam arena, de oliebollentent, pas op dat ze geld aan je willen verdienen hoor. allemaal kut!
Goed punt van Reck. Al die bedrijven proberen geld aan ons te verdienen. Maar ik begrijp wel waar Killa op doelt. Soms gebeurt dit op een ontzettend invasieve manier, alsof het door je strot heen wordt geduwd. Daar heb ik ook moeite mee, maar niet dat men een commercieel model hanteert. Voor niets komt de zon op. Wel wil ik ergens het gevoel hebben dat al dat verdiende geld ook ons als consument (of gamer) ten goede komt. Hogere kwaliteit, betere aanbiedingen, whatever. Dan besteed ik met plezier. De fabrikant investeert in de consument, en de consument investeert in de fabrikant. Maar wanneer ik het gevoel krijg dat er alleen roofbouw van mijn favoriete bezigheid wordt gepleegd haak ik ook snel af.
Ik betaal liever 200 euro voor een goede NBA2K of Fifa dan al die gare games van nu waar het geld achteraf wordt verdiend
Geef me gewoon klare game voor 7 tientjes jongen. Wat moet je met al die season passes, eindeloze dlc, cosmetische meuk en exclusieve karakters. Ik word oud geloof ik. Wel waarom ik van Sony hou. Maken gewoon gruwelijke singleplayer games met kop en een staart.
Waarom zou een goede NBA2K zo fucking duur moeten zijn? Zodra je fatsoenlijke graphics en goede gameplay hebt, zoals nu met 2K23, kun je daar in principe de komende 4-5 jaar gewoon op voortbouwen. Paar kleine tweaks, roster-updates, klaar.
Boeiend, staat straks toch op Game Pass als MS eindelijk Activision over heeft genomen. ALLES OP GAME PASS!
Hebben we hier op XBW een ‘game uitgespeeld-topic’? Iig, ik heb weer eens een game uitgespeeld… we gaan terug naar jaar 2004-2006 denk ik zo uit men kop en dan pakken we de add on van Doom 3… juist ja!!!: Doom 3 Ressurection of Evil! Wat zal ik zeggen, een korte conclusie: het is gewoon Doom 3 alleen weet je hoe alles in de game inmiddels wel werkt. Graphics zien er nog steeds goed uit en de sound is nog altijd sterk. Qua schrikmomenten viel het wel mee, al zat de spanning er altijd goed in. Vraag me zelfs af of er wel nieuwe enemies in zaten… Tot slot, die nieuwe wapentoevoeging (soort gravity gun uit Half Life 2) deed ik maar weinig mee. Grappig, maar de gameplay is naar mijn idee te snel om dat ding vaak te gebruiken + de Switch controls (ja ik speelde ‘m op de Switch, voornamelijk in handheld modus) zijn er niet voor gemaakt. Kortom, lekkere knalgame mensen! hmmm… misschien een ‘ken je deze nog?’ topic starten?
Dwarf Fortress en Chained Echoes. Twee top releases deze week, met hoge aanbevelingen in het genre. De tweede titel uitgebracht door Deck13, ook wel bekend van Crosscode.
Die eerste lijkt me niks, maar de tweede wel vanwege een hoog nostalgisch gevoel naar oude, meer klassieke tijden in gamen. Even verder bekijken...
Begonnen aan Halo 3 ODST. De game weergeeft op een juiste manier de vernaggeling van de stad weer. Good job! Tot nu toe erg vermakelijk, vooral ook omdat je in verschillende rollen speelt en een keer niet de Master Chief (althans so far). Graphics zijn wel (uiteraard) ietwat verouderd, maar kan er altijd mee door. Valt me toch op dat de Halo games altijd grote en vrij lege ruimtes in de levels hadden haha. Soms kom je een ruimte in een desbetreffende map tegen waarbij je denkt van ‘deze map lijkt sprekend op waar ik net hiervoor ook liep’. Achja, is vast en zeker een game die weer lekker weg knalt.
En die janter gaat maar door en door. En nog een management sim, ditmaal in de ruimte. IXION, Startopia on steroids. Of... Frostpunk in space zoals de makers het noemen. Jongens, wat een sfeer. Zo doe je een intro van een game. Muziek door Guillaume David, die ook de soundtrack van Mechanicus componeerde. Had het kunnen weten.
Bijna altijd, maar blij inderdaad dat de devs weer mooie dingen kunnen maken zonder al teveel beperkingen.