Ben begonnen aan Gears of War 4. Hoe hebben ze in vredesnaam kunnen bedenken dat de COG een goede vervanger is voor de Locust :’D?!! Potje vechten tegen een stel robots… Achja zo te zien komen er nog andere tegenstanders, hopelijk dan wel van vlees en bloed.
Als ik aan de Xbox denk moet ik ook denkel aan een bundel met Midtown Madness 3 en Halo. Midtown Madness, weliswaar nooit gespeeld, maar toch een soort van ‘iconisch’ spel in mijn geheugen. Een serie wat ook opeens weg was.
BG 3 lijkt me wel vet. Nooit een game in die serie gespeeld. Lijkt top down en turn based of heb ik dat verkeerd? Als dat het geval is, sla ik hem over. Heb dat met de Divinity reeks ook nooit prettig spelen gevonden. Na Dungeon Siege III wel een beetje klaar met dat type game. Stalker ziet er goed uit, maar doet me teveel aan Metro denken en die games moet ik ook nog steeds spelen.
Dungeon Siege III en Divinity hebben echt zo weinig met elkaar te maken. Ook qua speltype is het een wereld van verschil Geel. En Baldur's Gate is ook weer heel iets anders. Iedere zelfbenoemde RPG liefhebber moet eigenlijk minimaal één keer de Baldur's Gate serie hebben gespeeld. Dan begrijp je pas echt goed wat de grand daddy van moderne CRPGs is. Voordat ik aan deel 3 begin, speel ik de serie weer helemaal overnieuw. IJzersterk verhaal en de gameplay staat nog steeds als een dijk. Nintendo DS natuurlijk.
Dat is ook weer zo, maar ik denk wel dat Black Isle met BG/IWD en PS:T het genre nog meer bij het grote publiek op de kaart heeft gezet. Ik noem gemakshalve BG grand daddy van het "moderne" RPG tijdperk. Overigens zou ik graag nog eens een moderne Ultima willen spelen, in dezelfde wereld en met dezelfde gameplay diepgang.