Sowieso weinig interesse in Starfield. Geef me gewoon een nieuwe Fable, een nieuwe Project Gotham Racing, een nieuwe Rallisport Challenge, een nieuwe Defense Grid, etc.
Ik vond dit wel mooi: ACG "One of the worst games I've played so far in 2023". Jedi Survivor: hold my beer! Wat een dud. Serieus, is dit inmiddels een wedstrijd aan het worden? Wie heeft de slechtste release? Vorig jaar konden we nog Corona de schuld geven, maar dat slappe excuus geldt ook al een tijdje niet meer. Ik hoop dat gamers slimmer zijn dan dit op Gamepass te gaan spelen. Crap = crap, gratis of niet. Het leent wel voor leuke woordgrapjes. En Eurogamer maakt er weer een politiek correcte "feature" van.
Plaats deze ook nog eff... "Absolute catastrophe". Haha, tjonge jonge jonge. Arkane en Microsoft, ook al geen prettig huwelijk. Ben benieuwd hoe Starfield gaat uitpakken.
Ja en Redfall was al van Bethesda, dus reken er nu maar op dat je je centen beter eerst in de beurs kunt houden tot Starfield goed is. Met Bethesda kon je dit eigenlijk al weten sinds de oorspronkelijke release van Skyrim. Die game was drama hier en daar op de consoles. PC had snel mod fix, maar die kregen de consoles pas veel later terwijl de PC toen al mijlenver vooruit liep. Waarom MS dat bedrijf gekocht heeft. Blizzard weet zich gek genoeg wel te herpakken, een reden waarom ik hoop dat die overname snel van de baan zal zijn.
Phil Spencer zegt "sorry" voor Redfall's launch: https://www.eurogamer.net/xbox-boss-phil-spencer-apologises-for-redfalls-disastrous-launch-we-let-a-lot-of-people-down-this-week Het is de week van de excuses. Het lijkt wel onze overheid.
Mooie review van Cohh. Ook zonder bugs niet een bijzonder opvallende game. Op z'n best zelfs agressief middelmatig. Een verplicht nummertje lijkt het wel. Op bepaalde momenten functioneert de AI zelfs totaal niet meer. Van Arkane Studios. Gezien de succesvolle historie van deze studio had dit nooit moeten gebeuren. Wat voor invloed heeft Microsoft hierin gehad? Spijt is één ding, maar deze release had nog lang niet moeten plaatsvinden. Er zit natuurlijk meer achter dat verhaal. De kracht van Arkane Studios ligt duidelijk niet bij dit genre. Always online, live service, open world, co-op looter shooter. Er zijn duidelijk weer veel groene vinkjes gezet aan de directietafel. "DOA. No, please. Let's let Redfall go," aldus Cohh.
Dit is gewoon een type game die je gratis nog niet zou spelen, of als je er betaald voor kreeg. Heb een poging gedaan met Fallout 76. Laat maar zitten die game! Dat is komt zelfs niet in de buurt hoe een MMO moet zijn, buiten de prachtige wereld om dan. Triest zoals de industrie op het grotere, niet top, niveau is geworden de afgelopen vijftien jaar.
Maar tenminste wel op Game Pass. Ook specifiek reclame voor gemaakt. Die hele strategie van Microsoft gaat nog een keer in hun gezicht opblazen. Game Pass is geen afvalbak, dat is slechte reclame. Reck maakt er nu al grapjes over, dus dat is een slecht teken.