Ik speel de laatste tijd best veel games met de zoons van Fardo. Tof hoor. Biertje erbij, nakkie. Chillen gasten wel.
Hey vandaag komt de Anbernic binnen. Deze ochtend maar even mijn vingers trainen in de sportschool dan.
Het zorgt er in ieder geval voor dat gierige gamers als ik het zeker overwegen om full-price te kopen, want dan koop je gewoon een volledig product, ipv een base-game waar je dan later nog content bij moet/kunt kopen …
Jouw definitie volledig product klopt bij een aantal games maar veel games zijn op release al volledig. Vroeger kocht je spellen voor de SNES tot aan de Xbox360 generatie begin toen DLC nog niet bestond. Full price games. Actiespellen die je in 2 uur uitspeelt op de SNES tot misschien 10 uur op de Xbox360. Die waren volgens jou hun geld wel waard? Shooters met eentonige leveldesign en geen online multiplayer zoals Wolfenstein. Actiespellen zoals God of War of Ratchet and Clank duren minimaal 20 uur maar meestal 30 tot 40 op de huidige generatie. Shooters hebben campaign van 8 tot 10 uur en meestal nog 2 grote multiplayer modes plus coop modes. Zodra ook maar 1 DLC wordt aangekondigd vindt je alles van deze generatie het geld niet waard terwijl je vroeger gewoon veel minder kreeg bij het eindproduct.
We zijn ook wel verwend. Games komen vanaf de arcade kasten waar het ging om highscores. De NES games zo'n ook veelal scores, muntjes, en dan totaalscore na je poging. Daardoor was het wel veel meer gericht op replayability. Een game als Super Mario Bros ben je in 2 uur doorheen. Die scores waren ook een beetje de vroegere multiplayer. Games zijn volgens mij niet duurder geworden, als je ziet wat de producties nu kosten krijg je in dat opzicht meer waar voor je geld.