Graven 1.0 release 23 januari! Blijkbaar is de inspiratiebron nog niet eens zo sterk Heretic/Hexen geweest. Graven is minder boomer shooter, meer Turok/Dark Messiah of Might and Magic. Ben benieuwd naar de reviews. Doet mij persoonlijk ook aan Heretic 2 denken. Die titel had ook minder massa gevechten en (zeer) lichte RPG elementen.
En de nieuwe Like a Dragon: Infinite Wealth doet het ook goed. Met een overvloed aan gameplay en verbeterde combat. Tijd om die graafmachine in elkaar te beuken. EDIT: Ik heb nog nooit zoveel ongein in één game bij elkaar gezien. Misschien moet ik deze serie eens een kans geven. Is de verhaallijn van de Like a Dragon games enigszins te volgen, ook al heb je de eerdere Yakuza games niet gespeeld? Of toch eerst met de oudere delen spelen?
Voor zover ik weet wel, maar je mist wel heel veel context rondom bepaalde characters. Die hebben door Yakuza 0-6 natuurlijk een enorme backstory opgebouwd. Sowieso een geweldige serie. Ik heb Yakuza enorm lang genegeerd, maar na een aantal jaren geleden Yakuza 0 te hebben gespeeld was ik om. Pareltje. Perfecte mix van nonsens en serieuze storylines. Grote nadeel is natuurlijk dat de games redelijk lang zijn. Ik heb in de corona tijd 0-2 gespeeld, maar was het toen ook wel echt voor even zat.
Yeah, je moet ze niet achter elkaar spelen, dan word je gek volgens mij … Yakuza 7 is een prima begin, en Yakuza Zero ook.
En mocht je ooit naar Japan gaan, dan is het best grappig dat je enorm veel uit Kamurocho en Sotenbori in de game herkent in Kabukicho en Dotonbori. Het is natuurlijk op veel kleinere schaal nagemaakt, maar je zult veel zaken herkennen.
Iedereen doet ook gewoon mee met Yakuza cosplay, dus je loopt daar te chillen in Dotonbori en iemand roept ‘OY!!!’ naar je, dus dan is het matten. Echt so much fun.
Het klinkt zeker interessant, maar mijn tijd is vooralsnog beperkt. Maar ik hou deze serie wel in gedachten. Wat is het verschil tussen Yakuza zero en 7? Of is 7 ook een soort reboot van de serie? EDIT: Oh wacht, is deel 7 Like a Dragon? Dan is Zero de brawler en Like a Dragon heeft de turn based combat met extra RPG elementen.
0 is de brawler idd en 7, met de subtitel Like A Dragon, is inderdaad de turn based RPG met een nieuw hoofdkarakter en grotendeels een nieuwe setting.
Op Steam heeft Yakuza zero een "overweldigend positieve" waardering zie ik. Het kan geen kwaad om een keer alleen deze titel als origin story op te pakken, wanneer ik daar de tijd en ruimte voor heb. Kijken of het iets voor mij is, zonder dat ik mij gelijk aan de hele serie committeer. Weer een mooie aanbeveling.
Zoals ik eerder zie was die game voor mij echt een revelatie. Geweldige serieuze storyline waar je ingezogen wordt, gemixt met de humor van de side quests, de cozy open gebieden, de simpele maar toch stiekem best diepe gameplay en de talloze minigames.
Yakuza Zero is een prequel’ op Yakuza’ 1, dus zeg maar een intro voor de 2 main characters uit de Yakuza serie, Kiryu en Majima. Brawler combat, leuk verhaal, prima intro, en vaak maar 5 euro ofzo in de sale, dus no-brainer. Vaak zijn de Yakuza games in het begin (eerste paar uur) wel een beetje linear en cut-scene heavy, om het verhaal en de characters goed neer te zetten, dus dat is wel iets wat je moet meenemen, al was het bij Zero wel goed te doen volgens mij. Ik zie de Yakuza games altijd een beetje als een mini-vakantie naar Japan, beetje cultuur-snuiven. De sfeer in die straten is echt heel goed gedaan.