1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Origineel is het niet nee, hahaha. Maar gouden greep joh. Ziet er ook wel lachen uit maar heb niks met survival games dus niks voor mij. Shartle, I choose youuuuuu!

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Had nog niks vernomen van dit spel, maar ziet er best geinig uit. Al zou mijn voorkeur toch naar het origineel gaan, namelijk de Pokemon-franchise. Playstation schijnt ook werk te maken om deze game op de PS5 te krijgen. Snap dat wel met zulke verkoopcijfers. Vraag me af wat de verhouding is qua verkopen tussen Azië en het Westen.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Pokemon is sinds X en Y troep. Palworld is ook troep tho. Maar ziet r iig beter uit

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Palword bewijst eens te meer de kracht van het Pokemon "gotta catch'em all" concept. Laagdrempelige gameplay, relatief eenvoudige maar wel cute graphics, continue een beetje sterker worden, bouwen, samen spelen.

5. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Dat Palworld is echt bagger.
    Minecraft met Pokémon, geef mij maar gewoon Pokémon. Lijkt mij ook wel dat the Pokémon Company dit gaat aanklagen voor plagiaat. Sommige models/animaties komen echt voor 99% overeen, alleen de textures zijn een beetje anders.

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Laatst bewerkt: 24 jan 2024
    Jorrie vindt dit leuk.
  7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347

Zifnap vindt dit leuk.
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Denk dat ze er niet echt van wakker liggen eerlijk gezegd.

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik vind het nogal sneu. Steek je zoveel moeite in het maken van een game met redelijk wat ‘innovaties’ in wat het te bieden heeft binnen het genre (ja, ik weet dat het natuurlijk samenraapsel is), het ziet er leuk uit, apart, en eigenlijk verneuk je dan een beetje alle goodwill door even heel cheap bestaande designs te kopieëren ipv even je designers hun eigen monsters te laten designen.

Het is nogal respectloos, naar de originele designers, naar je eigen designers, naar je klanten, etc.

Geen idee of Nintendo kan/zal/wil aanklagen, Nintendo kennende zullen ze het zeker overwegen, maar ik begrijp gewoon niet waarom je het zover laat komen met je game wanneer dat verder goed in elkaar steekt, en dan te gierig/arrogant/asociaal om even met je eigen designs te komen in je game.

10. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Je hebt toch ook een hoop andere Pokemon klonen, zonder dat ze zo directe rip offs zijn.

Temtem, Digimon etc.

Maar kwa gameplay lijkt mij dit wel een leuke game om te spelen :+.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Pokemon is ook een kloon van Dragon Quest

12. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zijn jullie al HYPEd?!

14. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Ja beide turn based jrpg met anime skin.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Golden Sun 1+2 Duology is uitgebracht op de Switch. Deze ken ik nog wel van de GBA. Erg vermakelijke JRPGs, met nog verrassend wat gameplay diepgang zodra je verder in het verhaal bent. De graphics en animaties waren behoorlijk goed voor een GBA game. :)

janter vindt dit leuk.
  16. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
  17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Pareltje dit hoor. Zit het te spelen op de XSX en loving it. Ook op GP.

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Als je dan toch Tomb Raider deel 1 wilt spelen, wacht even op de echte remaster. Die komt binnenkort uit. En wtf zijn die dieren in veranderd? Cyborgs?

Wat is er nu, vandaag de dag, bijzonder aan deze game? Ik heb het filmpje gezien, maar wellicht dat ik wat mis. Vind de omgeving niet denderend en dat turn-based ligt mij sowieso niet echt (dat is smaak), op Pokemon na dan. Die dialogen zou me misschien wel aanspreken, maar dat zie je wel vaker bij games uit die tijd.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    M.b.t. Tomb Raider RTX: dit is wat je krijgt wanneer devs ray tracing niet goed toepassen. Omgevingsbelichting vind ik mooi, maar die dieren lijken idd meer op cyborgs wat er erg vreemd uit ziet. Niet de originele visie van Tomb Raider voor zover ik mij kan herinneren.

Naar maatstaven van vandaag is het waarschijnlijk niet heel bijzonder. Het is gewoon een erg vermakelijke JRPG, met wat lichte puzzels en tactics (djinns). Maar niet elke game hoeft bijzonder te zijn toch? Voor GBA begrippen was dit een klein technisch wonder.

Laatst bewerkt: 25 jan 2024
  20. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Nee hoeft ook zeker niet, maar ik dacht dat deze twee games nog steeds als bijzonder werden gezien. Vandaar mijn vraag. Zijn toch bekende en niet de minste titels.

Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina