1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ze bestaan nog wel! In de tussentijd zou ik ook Medieval Dynasty zeker een keer proberen. Kan snel, langzaam en moeilijk gespeeld worden. Net een kamp ontdekt daar, even looten. :cool:
     
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.971
    Leuk Bevonden:
    3.316


     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2024
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438


    Asmond probeert Last Epoch. Acht uur later... (zonder te kijken zegt dit al genoeg)

    EDIT: in twee minuten.

     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2024
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438


    Gelukkig is dit geen FFXVI performance wise, maar tegenover Remake deel 1 heeft de PS5 duidelijk meer moeite met Rebirth. Het blijft interessant om te zien hoe Japanse devs vaak meer worstelen met het technische gedeelte van een engine. Creativiteit daarentegen is totaal geen probleem. En in het westen hebben we vaak het tegenovergestelde probleem IMHO.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438


    De heren van PU zijn trouwens wel kritisch. Niet onterecht overigens (althans de discussie is pre-patch). Geldt ook op Helldivers 2 trouwens, nog een publiekslieveling met bij vlagen veel server problemen. Hoe dit soort games realistisch in de toekomst te reviewen?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Heb de Ultimate Edition gekocht, die zelfs nog goedkoper was dan een standaard triple A studio game versie. Deze mensen verdienen voorlopig alle lof. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Deel met ons hoe je de game vindt! :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ga straks ff spelen. Heb ook Garden Life gekocht, omdat ik sinds Viva Pinata en Farm Together wel weer een goede tuin game wil. Die eerst, dan ff wow dingetjes nakijken en dan Last Epoch even. Maar goed. Morgen heb je sowieso een antwoord. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Dit is in het begin al zoveel beter dan Diablo 4. Ik had al vrij vlot een beter wapen en dan gaat de game wat sneller. Ik speel op Ultra, in 4K verhouding. De game is in offline mode behoorlijk stabiel op die stand, al zie je nog wel de online chats van andere spelers en haperingen in de framerate.

    Grafisch veel meer details en variatie dan Diablo 4, alleen al in het eerste gebied. Het is niet saai, maar oogt levendig. Skill point systeem is uitgebreid, maar iets meer uitvogelen dan je denkt. Alleen als je het snapt, dan is ook dat beter dan D4. Er is eenzelfde besturing ongeveer als in D4, maar het kan zijn dat je bepaalde toetsen wat anders wil. Ik denk dat ik dat ook nog aan ga passen.

    Er zit een aardig begin van het verhaal in, wat via screenshots door een beetje Horror wijze verteld word. Actie is vet, groepen worden zonder beter wapen al snel te groot. En de A.I, dat is het meest opmerkelijke, doet zowaar eens serieuze schade. Drie keer dood gegaan, waarvan twee keer met beter wapen. Wel vet dat bosses niet weer hun hele HP aanvullen als je sterft, maar dat de A.I. nog wat klappen uitdeelt en je dus gewoon verder kunt waar je gebleven was. Dit maakt het progressie systeem ook heel interessant.

    Er zit ook daar gewoon meer tempo in. Dat mag ook wel, want de wereld oogt groter en interessanter dan D4. Veel meer variatie ook in omgevingen. Game kan technisch nog wel wat updates gebruiken, maar ik snap wel waarom Asmongold zolang bezig was met zijn eerste indrukken na de release.

    Game zuigt je tijd heel snel op als je begint. Ik ben een rogue, maar ga later respeccen. Skills zijn ook fantastisch en het lijkt dat je met elke build wel iets moois kan bereiken voor de end game. Zo duister als D4 is, lijkt deze game niet te zijn, maar dat is ook niet erg. Heb in elk geval een betere eerste indruk dan bij D4. :)
     
    Tyrant en Zifnap vinden dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Klinkt erg positief geel. Last Epoch ga ik zeker nog een keer oppakken. Hoewel ik meestal RPG of strategy games speel, wil ik ook weleens een ARPG oppakken. Reden waarom ik op dit moment naast Trails in the Sky ook Diablo 2 Resurrected speel. Speelt prima weg tussendoor. O.b.v. mijn ervaring uit act I kan ik trouwens iedereen D2R aanbevelen. Diablo 2 vond ik vroeger al goed, maar de nieuwe belichting en animaties maken het extra sfeervol. Gameplay, met wat QoL toevoegingen, is verder 100% het origineel. De gameplay en vooral het tempo waarin jouw karakter sterker wordt doet veel meer aan Diablo I denken. Als in: progressie in kracht heeft een veel lagere hellingshoek. Jouw karakter wordt veel langzamer sterker maar het voordeel ervan is dat je ook meer bewust bent van alle kleine sprongen voorwaarts en tegelijkertijd elke individuele verbetering meer waardeert. D2R is inmiddels al een behoorlijk aantal keer gepatched en alleen maar beter geworden sinds release. Diablo 2 is en blijft een sterke ARPG en deze nieuwe versie onderstreept dat nogmaals.

     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2024
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Ik moet zeggen dat ik de Remake ook niet bijzonder indrukwekkend vind, grafisch. Maar sowieso trek ik 'donkere' games niet zo. Doe mij lekker een top-down 'Diablo' game met kleurrijke 'Genshin Impact' style graphics (characters, level-design, etc). Al die boring donkere shit daar heb ik gewoon weinig mee.
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.971
    Leuk Bevonden:
    3.316
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Servantes heeft per ongeluk de Knoop in je Zakdoek versie gepost ...
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Doe mij deze versie maar
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het origineel was juist heel gothic. En dat is erg gemist. De Diablo die jij voorstelt is voor mij het einde van deze serie. Alles mag blij, vrolijk, happy de peppie zijn. Maar van Diablo blijf je af.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438



    De grafische stijl kwam me al zo bekend voor. Arzette is een parodie op CDI (je weet wel die van Philips) Zelda. Score 77% op metacritic, dus nog geen slechte ook.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    @Zifnap : Last Epoch is op mijn computer wel een hittebron. Hij loopt prima, maar is al snel erg warm. Misschien op de hogere kaarten en processors beter? Game heeft in elk geval een betere start dan D4 in zijn eerste periode. :)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Optimalisatie is nog niet 100% lees ik. Framerate op 60 fps maximaliseren? Kan ook eventueel met Rivatuner.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Zo Kirby’s Extra Epic Yarn uitgespeeld. Games van Kirby gaan er altijd wel in om de zoveel tijd. Leuke en goede game met een leuk typische Nintendo kleurenpallet, die wel ietwat te makkelijk is (maarja dat is dan ook Kirby). Maar miste toch wel de Wow-factor, die ik wel heb bij de Mario Bros games. Misschien is het de uitdaging, maar misschien ook wel het tempo van de game. Naja op naar de volgende..,
     

Deel Deze Pagina