1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Gears of War [deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door CaptnCook, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DavyXP

DavyXP Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Net mijn versie opgehaald se. Even met COD3 bezig geweest en nu deze eens aan de tand voelen. Ik ben alvast benieuwd wat het gaat geven op men hdtv'ke

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Waarom is er van deze game geen demo op Xbox Live Marketplace?

3. DavyXP

DavyXP Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de makers geen demo nodig hadden om hun game te doen verkopen. Het maken van een demo kost ook veel tijd (en dus ook geld). De reviews en ervaringen van de spelers zijn alvast voldoende om het spel te doen verkopen.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb 'm zojuist ook gekocht! Samen met de Advanced Scart Cable! Ben benieuwd! :)

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Mooi Rivanov! :)
    Straks zeker eens samen spelen...

Mijn LCD is geloof ik geleverd. (zie HD thread voor het verhaal)
    Dus wordt straks helemaal gaaf! :D

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Doen we zeker! Ik zal je even toevoegen!
    Het verschil is echt goed te zien met de Advanced Scart! Ook het dashboard is nu vele malen scherper, rood is nu ook écht rood! :)

7. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Speel je wel op een gewone tv?!
    Ik krijg vandaag namelijk als het goed is, mijn HD tv... :)
    En ben wel erg benieuwd wat dit qua Graphics gaat verbeteren ten opzichte van mijn oude tv uit 1980...

Accepteer je invite wel...

8. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het schijnt dat je bij deze game veel moet schuilen en dat je niet zomaar kan schieten, is het daarom meer een tactical shooter zoals Ghost Recon Advanced Warfighter en Rainbow Six Vegas? Of lijkt het meer op Call of Duty 3?

9. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    uhm.. volgens mij was het de bedoeling dat het helemaal nieuw was.
    je moet inderdaad veel schuilen, en als je te lang op dezelfde plek zit, zal de tegenstander je gaan flanken en ben je zo de lul. dat moet je dus eigenlijk zelf eerder doen. ik vind de game tot nu toe leuk spelen. (online weet ik nog niet.)
    echt tactisch is het denk ik niet, maar je kunt na bepaalde tijd zelf commando's geven (regroup, attack en.. retreat?:confused:)
    dus tja.. maar ik denk dat er maar een kleine kans is, dat je zal zeggen dat dit een zuigspel is.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik speel op een gewone tv inderdaad. Anders kocht ik die Adv. Scart ook niet! :)

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb hem gisteren op Insane uitgespeeld, en het viel me eigenlijk een beetje tegen. Het meeste heb ik op co-op gedaan, maar dat was op Hardcore ook het geval omdat het gewoon leuker is met z'n tweeën. Als je Hardcore hebt uitgespeeld kan je in principe makkelijk aan Insane beginnen. Je weet dan al het belang van cover en je bent al gewend aan de controls. Het enige wat even wennen is is dat je sneller dood gaat, maar na 3 keer dood in act 1 kom je daar ook wel achter.

Anyway, het spel blijft supervet! Ik ga nog voor alle levels met Dom, dus ik speel de campaign minimaal 3 keer. Geen enkel ander spel heeft ooit een campaign gehad die ik 3 keer wilde spelen 8)

12. DavyXP

DavyXP Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ook begonnen op hardcore. Nu zit ik even vast op een brug waar je een auto moet voortduwen. Maar enkele keren geprobeerd en nadien even multiplayer gedaan. Het kan me even van COD3 in multiplayer weghouden voorlopig.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    COD3 kan me niet zo boeien. Ik heb het niet zo op de realistische shooters, maar Gears of War vind ik echt fanatastisch. Houd me in iedergeval een tijdje van de straat

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hm, weet niet of je het zo bedoeld maar hieruit begrijp ik dat je GoW een realistische shooter vind, of een realistisch tintje heeft?
    Moet zeggen dat ik dat, indien je dat bedoeld, niet echt heb met GoW. Het is zeker een goede shooter maar echt iets nieuws/vernieuwend vind ik het ook niet.

Het zoeken van cover is niet echt iets nieuw, goed de manier hoe en een paar mogelijkheden daarmee zijn nog niet eerder gedaan maar het nut of belang van cover is niet iets nieuws. GoW is alleen de eerste arcade-achtige rechttoe rechtaan "gangetjes" shooter die van cover gebruik maakt. Wat ik ook wel jammer vind is dat het in GoW zo overduidelijk is wanneer je cover moet gaan zoeken waardoor het hele verrassings effect van een aanval van de tegenstander weg is, kom je in een ruimte waarin dingen staan om je achter te verschuilen dan wordt je aangevallen, zijn ze er niet dan kan je grotendeels gewoon doorrennen en is het niet meer als een tussen stukje.

Eindbazen ben ik ook niet echt over te spreken, enige intressante was eigenlijk de Berserker, maar na de 2e keer die tegen gekomen te zijn was ik die ook wel zat. De Corpser en RAAM vielen gewoon erg tegen en hebben weinig met tactiek te maken. Toegegeven zonder cover overleef je RAAM niet, maar het verslaan van hem heeft verder niets te maken met tactiek of slimmer dan hem zijn maar met patronen herkennen. En dat maakt RAAM een eindbaas die niet veel slimmer is als eindbazen uit de Doom periode. RAAM is eigenlijk zelfs dommer dan de andere locusts, heb zelf en mijn broertje ook namelijk meegemaakt dat RAAM vast zit doordat Dom vlak bij hem is dood gegaan en ie daardoor niet verder kan, iets wat ik eigenlijk niet tegen ben gekomen met normale locusts.

Wat ik jammer vind in reviews en artikelen die ik tot nu toe gelezen heb is dat het veelal 1 grote lofzang is, zonder stil te staan bij mindere punten. Zoals de AI van je metgezellen. Vooral Dom is echt te duf voor woorden. Als je co-op speelt heb je er geen last van, single player op de lagere settings is het een bron van irritatie maar valt er nog mee te leven. Ik speel nu op insane en dan erger ik me mateloos aan hem. Buiten dat je totaal niet op hem kan rekenen (wat vreemd is in een shooter die een squad based element heeft) ben ik ook wel eens (in)direct door hem dood gegaan doordat ie in de weg loopt b.v.

Ach er zijn net even teveel dingen die me toch niet bevallen om echt helemaal idolaat van GoW te zijn. Nogmaals, ik wil ook niet zeggen dat het geen goede shooter is en ik vermaak me er ook wel mee. Maar toch is GoW een beetje een hype die het net niet waar maakt. En dat is jammer, want de potentie daarvoor is er zeker, een betere AI van in ieder geval Dom en bijvoorbeeld een intressantere eindbaas(en) waren dingen geweest die imo ervoor gezorgd zouden hebben dat GoW wel veel meer waarmaakt van de hype.

15. DavyXP

DavyXP Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Smaken verschillen nu eenmaal. Een perfect game is nog altijd niet uitgevonden, maar bij velen komt GoW al aardig in de buurt blijkbaar. Zo lijkt het toch uit de reviews her en der.

By the way... net eens gekeken naar de reviews op de mainpage van xbw, maar er is er blijkbaar nog geen van GoW... :x Maar ik twijfel er niet aan of deze zal ook wel een goede score krijgen.

16. Phreon

Phreon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De AI die gebruikt is voor Dom, is inderdaad ronduit waardeloos..

Als je wilt dat ie iets doet, hangt ie de hele tijd achter een muurtje. Als er ineens 10 vijanden uit een gat komen, rent ie er als een malloot op af.. Op rugdekking hoef je veelal ook niet te rekenen..

Ik vraag me soms wel eens af of dit allemaal zo is bedoeld, want zelfs de locusts lijken me op veel momenten gewoon "slimmer".

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2

haha ze zijn nog te druk bezig met spelen, hebben helemaal geen tijd om een review te schrijven8)

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mirik speelt al een tijdje alleen nog maar Viva Piñata ipv GoW :eek:

19. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    DAAROM ZIT ER CO-OP IN DE GAME

20. FredKroket

FredKroket Hardcore racer

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig wel, want op insane in je 1tje is geen pretje. Vooral dat stukje aan het eind van chapter 2 met die klotemussen die je auto opeten :+. Gister in co-op bijna half uur over gedaan :p.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina