1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zijn dat niet gewoon 2 precies dezelfde auto's met verschillende logo's?

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mss een testavondje organiseren om wat verschillende ideeen te testen?

Heb het idee van @Ron76 en @Divimus en van @B Tender nog niet langs zien komen. Wat hadden jullie tot nu toe bedacht?

3. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb een audi TT-RS tune online PI A-class, maar AWD erg easy voor de AM, misschien zelfs saai voor de PRO. Zoek op TT test.

4. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    De Subaru VS Mitsubishi cup en Peugeot 207 S2000 (2 seizoenen) waren AWD en zeker niet saai! Ik heb een aantal verschillende gelijke auto's staan die ik eigenlijk als cup wou presenteren voordat ik de GT3 cup maakte. Verschillende AWD auto's met +- 300 pk. Ik zal ze ook een keer online zetten en dan kunnen we een keer gaan testen.

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
  6. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    @Flavourlicious
    Ik heb de TT bewust niet uitdagend gemaakt, gewoon om eens te kijken wat de reacties zijn.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Klein verschil in game-specs in de standaard uitvoering maar in het echt is alleen de badge op de motorkap anders.
    Is alleen maar makkelijker om gelijkwaardig te tunen
    De brz heeft alleen achter een racespoiler en voor een street spoiler om de auto nog uitdagend te houden.
    op de 2e track van de Alpen, Yas Marina,Road Atlanta, Laguna Seca, Spa gaat de auto lekker op de Rivals tege auto,s met een hogere PI.

Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  8. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik ben zeker nog geïnteresseerd om te helpen met het organiseren. Tunen kan ik jullie alleen niet mee helpen daar heb ik de ballen verstand van :+

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Subaru BRZ [B576] XBWR clubtune:

Rivals B-class (mijn friendslist) in vergelijking met de CLIO V6 [B596] uit de XBWr Clio V6 Trophy
    (ik moest de auto ergens mee vergelijken)

Wel met de opmerking dat de CLIO V6 bewust bepaalde rij-eigenschappen in de tune heeft meegekregen en niet als hotlap tune is getuned maar voor gebruiksvriendelijkheid.
    Het is alleen een vergelijkingstest om te onderzoeken of de BRZ geschikt zou zijn voor een cup, voorzien van een all in one tune geschikt voor stuurwiel en controller.

Het is dus geen vergelijkingstest van de tunes op zich welke tune de beste is of beter.

Alps Club circuit: nr1 in friendslist 00:26.613 onder B Tender tijd in een CLIO V6 [B596]
    Laguna seca: nr 2 in friendslist 1:39.283 net boven Coldzero tijd in een CLIO V6 [B596]
    Road Atlanta : nr1 in friendslist 1:33.635 net onder Coldzero tijd in een CLIO V6 [B596]
    Yas Marina: nr1 in friendslist 02:31.638 onder tijd van Ron D Core en Witteveen in een CLIO V6 [B596]

Gezien het verschil in PI van 20 eenheden en de laptimes is dit vermoedelijk een aanwijzing van de goede standaard rijeigenschappen van de BRZ en voorzien van een aangepaste clubtune geeft dit een indicatie dat deze auto zeer geschikt is om een leuke XBWR-cup/trophy in te houden.
    P.s. de gear-ratio's waren stock en nog niet geoptimaliseerd.

Dit was mijn spam/promotie voor mijn tune.

Laatst bewerkt: 12 sep 2014
  10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ga ze vanavond proberen Loyalll :):thumbs::thumbs:. Rijden de twee auto's identiek, of hebben ze elk een eigen gevoel?

Laptimes vind ik voor een cupauto niet superrelevant, het gaat om het gevoel natuurlijk, maar ik begrijp wat je ermee probeert te zeggen, en het klinkt veelbelovend :)

maar jullie kunnen ook een reclamepraatje van 'mijn' auto verwachten ;)

Laatst bewerkt: 12 sep 2014
  11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
  12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Jezus 4 heats ga ik niet trekken :lol:

13. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Vind ik ook iets teveel. Vind ook de random startgrid niet echt lekker werken in Forza 5 want het is 1 malig random maar wanneer je de volgende heat weer start staat het precies hetzelfde. Denk dat 1 heat random beter is dan alle 4 de heats random.

14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Als mensen gewoon leren rijden en de server normaal doet is een rollende start prima. :+

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja ik zie het probleem van een rollende start ook niet... Het is hetzelfde als racen, maar dan
    1) Langzamer!
    2) Zonder inhalen!

Hoe moeilijk kan het zijn!

Kijktip:

Eerste indruk:
    Niets meer aan doen! Gebalanceerd, lichtvoetig en leuK! :thumbs::thumbs:
    En een lekker snerpje in de uitlaat. Tikkie 18-jarige-met-een-petje, maar dan in een auto die wél hard kan.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kwam zelfs tot 1:31.8. Zie onderstaand filmpje voor die ronde, en om een goede indruk te krijgen van de mogelijkheden van de auto (skip naar 1:08 voor begin rondje).

http://www.xboxclips.com/video.php?uid=2533274849780677&gamertag=Azt B Tender&vid=89d9fefd-b246-42ad-a756-2cf4c826d863

Uit interesse en nieuwsgierigheid heb ik de Apex-snelheden van mezelf in die Subaru op Road Atlanta vergeleken met de snelheden die ik in de RUF rijdt op die plaatsen in een vlotte ronde.
    M'n vermoeden kwam uit, de Toyota doet niet onder voor de RUF qua bochtensnelheden (zie ook het filmpje waarin een échte gT86 tegenover een McLaren wordt gezet. Het is puur het vermogen van de RUF die hem zijn ongeveer 9 seconden snellere rondetijd op Road Atlanta mogelijk maakt.

Samenvatting: ben enthousiast! :):)

Maar...
    Ik ben ook benieuwd wat jullie van mijn Renault Megane-tune vinden. Hij is B571 (fwd) en nu te vinden online (zoek op XBWR).

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Net even de BRZ en de Megane van Tender getest, beiden goed getuned, rijden lekker!

Maar ik vind het qua uitstraling wel van die karakterloze nieuwe dingen. Ik ben wel voor een epische retro straatracer, zoiets als:

Honda Civic Type R 97

Nissan Skyline

BMW E36 M3

Mazda MX5 Miata

Mercedes 190E

Peugeot 205 Turbo

Toyota Celica

Volkswagen Golf R32

En dan afhankelijk van de auto wat meer vermogen of betere handling. Ik kan alleen niet tunen, dus kan geen voorbeeld neerzetten.

18. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Peugeot 205 Turbo (L)

Voorderest vind ik alles prima behalve die Golf. Maar dat is meer een probleem van mijzelf dat ik een hekel aan Golf heb.

Wel is het vaak dat die oude auto's een wat lastigere besturing heeft. Weet niet of dit goed weg te tunen is maar met FM4 hebben we weleens de DTM Golden Oldies gedaan en dat waren best pittige auto's.

Ik geloof dat Flavour ook nog een Megane had getuned als ik het goed had een hele tijd terug. Megane vind ik eigenlijk wel een mooie klasse. Ik zal dit weekend ook even een testje doen met beide autos :D

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Kan je nagaan als ik aan de voorkant ook nog de race-spoiler had gemonteerd.
    Geen kwalificatie, staande start, random grid en 4 heats is mijn protest uiting aan de LAG en de ontbrekende basis features in Forza 5.
    Lekker schoppen.

20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Voorbeeld van een epische retroracer: (dan lichtjaren oneindig niets en dan pas jouw opsomming van 'epische" straatracers)

Deel Deze Pagina