1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Bentley Blower?
     
  2. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    @B Tender
    Moet er toch staan hoor
    Audi TT-RS
    Zoek op: XBWr TT test
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zonder gekheid: Mijn mening over een clubauto is eerst naar de rij-eigenschappen kijken en dan naar de sentimentele waarde van de auto.
    @ B Tender: bedankt voor de feedback.
    Erg grappig trouwens: ik zat te twijfelen tussen de Renault Megane en de Subaru BRZ om te tunen voor een club-kampioenschap idee.
    Daarom grappig dat jij de Megane hebt gekozen. Ik ga morgen ff de Megane testen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Yep, kenners weten dat meteen.:thumbs:
     
    Ron76 vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De cup waar ik aan werkte die ik in eerste instantie wou presenteren als PRO cup is een 4WD V8 Silhouette Championship. Ik vond de auto's echter te easy voor een PRO cup en liet ze liggen en ging toen met de GT3 cup aan de slag.

    Aangezien we nu wel auto's zoeken die wat makkelijker zijn kunnen de auto's weer uit de kast worden gehaald. Het zijn verschillende auto's met 4WD en dezelfde 5.7 V8 motor. Het concept van de auto's is dat ze wel snel zijn, maar een stuk makkelijker door hun 4WD. De aandrijving staat met 65% op de achter banden en 35% op de voorbanden. Daardoor rijden (en klinken) de auto's als gewone V8 racemonsters maar helpen de voorwielen bij tractie verlies extreem goed. Je kan net als deze knul bij wijze van spreken achterwaarts een bocht in knallen en als nog goed eruit komen.

    Het zijn dus auto's die het uitdagende in de snelheid zoeken maar hulp halen uit het 4WD systeem. De tunes probeer ik (in ruwe vorm nog, ze zijn nooit gefinetuned) morgen online te zetten. :)

    [​IMG]
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tunes staan online. Ze zijn nu misschien een beetje lastig. De auto's kunnen altijd nog een grote downgrade krijgen qua power en op zo'n 300 pk uitkomen in plaats van 400. Is maar net hoe uitdagend we het willen hebben. De tunes zijn te vinden door naar XBWR te zoeken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat voor PI klasse zijn deze auto's?
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    A670-680. Zou denk ik A630 zijn als ze minder power hebben. PI wordt omhoog gehaald door de 4WD en handling upgrades.
     
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Doelt het hartje (de sentimenele waarde van) het merk/type, of op de manier waarop hij rijdt?

    Ik denk dat we ervoor moeten waken dat we auto's niet op dat eerste afrekenen, maar voornamelijk (uitsluitend?) op dat laatste.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2014
  11. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Of 1000K, dat is ook wel lekker.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik wilde nog eventjes terugkomen op Majong:
    Ik zal me wel weer niet populair maken hiermee, maar ik vind het werken met handicaps een zéér slecht idee, en wel om de volgende redenen:

    Het draait er kort samengevat op neer dat het oneerlijk is.Het is voor zowel een 'snellle' persoon als een 'langzame' persoon zuur:

    Je ontneemt de vreugde van een podium voor een langzame rijder:
    Iemand die normaal niet in de buurt van het podium komt, maar in een handicap-race plots een keer op het podium staat zal daar met een heel dubbel gevoel staan. Ik verwacht dat gedachten als "ik sta hier alleen omdat jantje en pietje met 20% minder vermogen rijden" overheersen bij de rijder zelf, maar ook bij Jantje, Pietje en en de rest. Ik zou als langzame rijder de voorkeur geven aan een eerlijk verdiende 5e plaats waar ik oprecht trots op kan zijn, tov een kunstmatige podiumpositie.

    Ook de snelle rijder, die met 20% minder vermogen net naast het podium grijpt zal (ik althans in die positie) zich bestolen voelen en denken, 'ik hoor daar te staan'.

    Al met al geen positieve gedachten dus, zowel bij de snellen als bij de langzamen.

    Afsluitend:
    Waarom moet de winkans van iemand met meer talent en/of meer tijd om te oefenen worden teruggeschroefd, ten gunste van iemand die dat talent en/of oefentijd ontbeert. Winnen is voorbehouden voor de snelste van de week, niet iets wat we omstebeurt mogen doen, elke week een ander zodat op het eind van de cup iedereen op het podium heeft gestaan. Met handicaps devalueer je het podium, het klassement en het kampioenschap. Races winnen en klassement aanvoeren moet gebeuren op basis van snelheid, voorbehouden aan de allersnelste van het weekend, niet op basis van de willekeur die ontstaat wanneer met handicaps wordt gerouleerd.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2014
    Divimus vindt dit leuk.
  13. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Hoewel ik er wel eens anders over gedacht heb ben ik het helemaal met je eens Tender. Maar ik snap wel waar Majong op doelt, het is immers niet vreemd in de racelarij om met een handicap te rijden, kijk naar het vroegere Dutch Touring Car Championship, daar kreeg de winnaar steeds wat extra gewicht. Hoewel ik het idee toen had dat dit meer was om de auto's of de kwaliteit van de monteurs te levelen, als dat dat was om kwaliteit van coureurs te levelen.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Geloof ik ook ja.
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het hartje doelt op het eerste, moet m nog testen, maar een auto die ik cool vind nodigt ook uit om er meer mee te gaan oefenen dan een 13 in een dozijn auto.

    Over handicaps ben ik het helemaal met je eens. Ik heb 2 of 3 keer het podium bereikt en dat was echt een mooi moment, dat was anders geweest als de snelle coureurs een handicap hadden gehad. En door de AM, SEMI en PRO klassementen heb je sowieso ook je eigen niveau waarin je competitie bedrijft.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Leuk om te testen mensen! Credits voor alle tuners!!

    Voor mij steekt de BMW/Ford/Nissan cup er bovenuit en dan natuurlijk kiezen voor de 1M ;)
     
  18. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    tender, je slaat precies de spijker op de kop. Iedereen wil op zijn niveau, of net op het kunnen daarvan meedoen.

    Ik heb gewoon véél minder tijd als toen ik nog met ferrari stuur op mijn pc zat te knallen, dus mijn talent zal ook niet schrikbarend stijgen.

    Uiteraard willen we een zo groot mogelijk veld.. 16 man kunnen dr in, dus opvullen met 16 man. Maar daarbij voelt het vooral dat er rekening gehouden word met de snellere, talent vollere coureurs. Wellicht omdat de organisators zelf ook Pro's zijn, maar wat uitdagend voor een pro is is héél hard werken voor een AM. Ik snap het ook wel dat het als PRO wellicht moeilijk is om te verplaatsen in de capaciteit van een n00b-racer, en denken, "wat zeuren ze nou, de auto is nu super afgesteld, kijk maar naar onze ronde tijden."

    Het voelt voor mij nu zo aan : de AM's moeten in dezelfde bakken, met dezelfde tunes als de PRO's stappen, en dat is vragen aan iemand die net fietst om de tour de france te doen.

    Wat je kan doen is dan een multiclass cup maken, ALS je de AM/pro wil scheiden
    Dus gewoon AM/PRO cup door elkaar heen. Dit kan nog steeds met dezelfde auto, maar dan met verschillende PI waarden, maar slimmer is dan waarschijnlijk om zichtbaar andere auto's te bakken voor beide classes(of voor 3 klasses)

    Wat daarna overblijft is het hard splitsen van AM en PRO.

    Zo kunnen en mogen beide kampen niet zeuren. Rij jij als pro in een am cup, dan moet je accepteren dat t allemaal iets losser is qua lijntjes, een verkeerde rempuntje en dat de auto wellicht te makkelijk voor je is. Andersom geld dat natuurlijk ook. Als een AM mee wil doen aan een PRO race, tja.. dan moet jij rekening houden met alle die snelle gasten, en rekening houden met een voor jouw rijkunsten overpowered bakkie.. Uiteraard kan de AM dit ook doen om te LEREN, en zo gaat de am naar semi en van semi naar pro.

    En gasten, het is geen aanval naar de organisatoren, de tuners of wie dan ook.

    Wellicht is het basis niveau altijd hoog geweest bij XBWR, en veranderd dit door de komst van een aantal nieuwe rijders.
    Rijders die wellicht nog niet dit welbekende XBWR niveau hebben, maar dit wel zouden kunnen halen door te oefenen op een steeds meer klimmend niveau, door te groeien.
    En groeien doe je niet in 1 nacht...
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Die camber op die nissan kan echt niet :)
     

Deel Deze Pagina