1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind m ook am hoor, maar er zijn al heel wat makkelijke(te) autos als te moeilijk voor am bestempeld. Was n beetje aan het plagen.

Edit m'n formule ford had ik wel als echte pro auto in gedachten.

2. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Hmm volgens mij heb ik nog wat $ op mijn US account die toch op moeten :)

B Tender vindt dit leuk.
  3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De remlijn uitzetten zorgt voor mij persoonljik denk ik voor meer onveiligheid dan TCS uit, maar zo heeft ieder z'n eigen uitgangssituatie en specialiteiten/zwaktes.
    Met ABS/STM verplicht uit verandert er denk ik voor vrijwel alle pro's helemaal niets en is het meer voor de vorm. Met remlijn/TCS verandert er denk ik pas echt concreet iets, en het maakt het racen in mijn ogen ook leuker, puurder (idem voor sim-steering, waarvan het verschil met niet-sim-sturen in mijn ogen ook wordt overdreven). Al m'n rival-hotlap-records zijn met simsturen gereden ;)

Mja.. ieder z'n ding. Het hóeft opzich niet verplicht uit, je kunt de hulpjes natuurlijk ook vrijwillig uitzetten, maar om Pro en niet Pro wat dichter bij elkaar te brengen... lijken zaken als tcs en sim-steering me mooie stuurmiddelen.

En over het gevaar-argument gesproken.. dan zouden we eigenlijk niet eens in de V8's moeten rijden, maar inderdaad een 4-cilinder-hybride-supercar-cup moeten overwegen :)

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ben ik het niet mee eens. Door de racelijn ga je snel alleen maar op die lijn letten. Als de lijn uit staat moet je in de omgeving zoeken naar rempunten en wordt je je veel meer bewust van je positie op de baan.

5. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Dat mag wel zijn, maar zonder remlijn kost het mij te veel tijd om een baan te leren.

6. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    We spreken hier ook alleen voor de PRO's dit zal denk ik niet gelden voor AM/SEMI klasse.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmmm zit wel wat in ja Ruben. Maar het zal in de gewenningsperiode natuurlijk wel eventjes toe leiden dat je een paar keer langs de baan schiet omdat je een rempunt mist. Het zal een (ietwat gevaarlijke) gewenningsperiode hebben (maar daarom oefenen we!).
    Net zoals dat wennen geldt voor rijden met simsteering (wennen valt best mee denk ik) en/of zonder TSC of abs. Het is even wennen, maar het geeft je uiteindelijk méér controle over de auto (de input van de coureur wordt minder gefilterd, input en output zijn directer aan elkaar gekoppeld).

8. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Maar wanneer je geoefend bent met het rijden zonder racelijn ben je niet perse sneller dan daarvoor. Dat geld wel voor TCS/ABS waardoor het gat met SEMI/AM alleen maar groter word lijkt mij

9. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Daar is wat voor te zeggen, Divimus.
    Misschien is er iets te doen met penalties/handicaps in de vorm van gewicht? Of desnoods andere versnellingsbakverhoudingen ofzo?

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Mwah. Ben ik persoonlijk niet zo fan van. Vind niet dat de PRO's een mindere auto moeten krijgen om de SEMI/AM's dichterbij te laten komen. Dan krijg je dalijk zo'n gevoel van dat je weet dat je sneller bent maar door de mindere auto verlies je een plaats. Racen moet wat mij betreft wel om skills draaien en niet om de beste auto.

En om eens te kijken hoe het is om met simulatie te sturen en hoe snel het went rij ik vanavond heel de avond met sim sturen! :)

11. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Stijn, misschien wat om die ene cup van mij wat ideetjes van weer te geven en dan 1 auto voor de pro's maken en 1 auto (wat snellere) voor de semi/am?

12. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Nee oke, zo bedoel ik het ook niet. Maar dat je het van week tot week bekijkt. De winnaar van vandaag krijgt volgende week de grootste handicap, die daarna vervalt (tenzij ie blijft winnen). Zoiets staat mij bij van een of andere racecompetitie waar ze met strafgewicht werken.

13. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    O zo, Ja doen ze het in de WTCC inderdaad. Of ze deden het iedergeval volg dat niet zo.

Dat zou ik nog wel oke vinden zolang de extra gewicht tune niet zoveel nadeel brengt dat een volgende race een eerste positie niet meer haalbaar is.

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Daar sta ik zelf niet achter.

Ik quote mezelf nog eens van eerder in dit topic.
    ================================================================
    "Ik zal me wel weer niet populair maken hiermee, maar ik vind het werken met handicaps een zéér slecht idee, en wel om de volgende redenen:

Het draait er kort samengevat op neer dat het oneerlijk is.Het is voor zowel een 'snellle' persoon als een 'langzame' persoon zuur:

Je ontneemt de vreugde van een podium voor een langzame rijder:
    Iemand die normaal niet in de buurt van het podium komt, maar in een handicap-race plots een keer op het podium staat zal daar met een heel dubbel gevoel staan. Ik verwacht dat gedachten als "ik sta hier alleen omdat jantje en pietje met 20% minder vermogen rijden" (of meer gewicht) overheersen bij de rijder zelf, maar ook bij Jantje, Pietje en en de rest. Ik zou als langzame rijder de voorkeur geven aan een eerlijk verdiende 5e plaats waar ik oprecht trots op kan zijn, tov een kunstmatige podiumpositie.

Ook de snelle rijder, die met 20% minder vermogen net naast het podium grijpt zal (ik althans in die positie) zich bestolen voelen en denken, 'ik hoor daar te staan'.

Al met al geen positieve gedachten dus, zowel bij de snellen als bij de langzamen.

Afsluitend:
    Waarom moet de winkans van iemand met meer talent en/of meer tijd om te oefenen worden teruggeschroefd, ten gunste van iemand die dat talent en/of oefentijd ontbeert. Winnen is voorbehouden voor de snelste van de week, niet iets wat we omstebeurt mogen doen, elke week een ander zodat op het eind van de cup iedereen op het podium heeft gestaan. Met handicaps devalueer je het podium, het klassement en het kampioenschap. Races winnen en klassement aanvoeren moet gebeuren op basis van snelheid, voorbehouden aan de allersnelste van het weekend, niet op basis van de willekeur die ontstaat wanneer met handicaps wordt gerouleerd."

FuzzySkittle en Divimus vinden dit leuk.
  15. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Pagani Zonda Cinque in een nieuwe cup? Heb er vandaag nog s mee gereden op Spa..... man man man wat een bak

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    We hebben maar een paar weekjes dus een volle cup wordt het toch niet hea guys.

17. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Bring back the Mini Mini Competitie ! :D:D

18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat is meer het idee inderdaad. Ik denk dat ik gewoon wat verzin en bij elkaar gooi en daar doen we het mee. :p Als we over 1 auto al niet eens kunnen worden dan is een Showdown samen verzinnen onmogelijk. :+

loyallronin vindt dit leuk.
  19. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Nog wat ideetjes die in mij opkwamen :

- Budget Car Challenge ; Scheuren met goedkope bakkies :)
    - Red vs Blue ; De lobby in 2e splitsen en 2 teams creëren. Wanneer er 10 man zijn krijg je dus een 5vs5.
    - Survival Race ; Hoeft niet met schade dan word het snel een puinhoop denk ik. Maar er word niet moeilijk gedaan over een tik die je uitdeelt

20. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Zat te denken (en Tender weet ervan) om de "oude" DTM Cup terug te brengen. De BMW en de Mercedes weer...
    Makkelijke auto's om te racen + goed voor de nieuwkomers

Deel Deze Pagina