1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Is alleen een idee voor geopperd, maar te weinig aanmeldingen so far dacht ik
     
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Je bedoelt die cup die twee maanden geleden aangekondigd is, nooit van start is gegaan en imiddels bijna een maand geen reacties op zijn? ;)
     
  3. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Wat vindt men van een forza6 time race competitie? Alla rallye?

    Dwz dat niet je positie maar je tijd bepalend is.
    Hierbij kun je gebruik maken van start vertraging, en winnen op basis van tijd, en/of op basis van snelste rondetijd die men live rijdt.

    Stel = stock wtcc cars, 10 rondjes. donker, nat, droge banen door elkaar heen.

    Je kan nog denken aan merk-teams of 2 klasse door elkaar heen.

    In het ergste geval zou je t nog zelfs met ghost-riders kunnen doen, maar dan wel met echte schade zodat we geen NFS situaties krijgen.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Is het al nodig om na te gaan denken voor een nieuwe Project Cars cup op de woensdag-avond? (of andere avond die als beste uit de poll komt)..
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Als ik mijn 2 cents over die vorige cup mag droppen:

    - Opzet was top! Standing starts / rolling starts / reversed grids > leuke afwisselingen in alles eigenlijk. Geen bezwaar als dat in de volgende cup weer aan de orde is :)
    - Default Setups vond ik errug lekker. Ik weet dat onder andere @Beltoni dit liever niet ziet, maar in het kader van tijdgebrek vond ik het fijn om even kort de rempunten en knelpunten van een baan te leren kennen, en dan woensdag avond simpelweg vlammen. Levert denk ik ook toffere races op omdat het met 100% gelijkwaardige auto's iets closer is dan als je setup verschillen hebt. Daarnaast weet ik niet hoe het in PCars is, maar meestal vind ik het lame in games dat als schade uit staat (en dus je motor niet kapot kan e.d.) je alle radiator en brake ducts enzo moet dichtgooien voor een hogere top speed.
    - Schade Uit was ook chill trouwens haha
    - Ik zou denk ik instemmen voor toffere/moeilijkere banen. Die nieuwe Bannochbrae ziet er machtg uit, maar denk ook aan de Nordschleife, Suzuka-zonder-licentie-en-extra-bocht, Bathurst en Monaco. Maar daarbij zeggend dat ik geen ervaring heb of dit leuk is met cup-racen, en ik weet ook niet of jullie deze misschien al in de vorige cups gebruikt hebben.

    Eigenlijk was alles chill, behalve het plakken en de lobby (in)stabiliteit, maar daar kunnen wij niks aan doen :9
     
    Racerblade01, Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eens met Dex.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Eens met hierboven!

    Vond de E30 M3 een erg fijne auto! een echte circuit-auto vind ik eigenlijk wel een must voor een cup, gewoon voor het gevoel!
     
  8. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mooi! Volgens mij was iedereen daar wel tevreden over, ik heb er in ieder geval geen klachten over gehoord. Wat mij betreft is dat een blijvertje.
    Ik sta er wel hetzelfde in. Volgens mij is de interesse in PCARS sowieso een beetje aan het afnemen (in het begin van de cup maakten we ons nog zorgen of 16 plaatsen wel voldoende zou zijn) dus veel mensen zouden de tijd ook niet meer nemen om uitgebreid te gaan oefenen en een setup te maken. Als ik het ook vergelijk met de BMW-cup zijn de verschillen veel kleiner geworden, vooral met de Aston en Palmer. Als ik aan de BMW race op Monza denk, herinner ik me Loyall die op de rechte stukken 15 km/u harder reed dan de rest. Bij de Aston deze cup zaten ik, Loyall, Jimmy en later ook WietHok en Tender ronde na ronde dezelfde rondetijden te rijden, ik heb een sterk vermoeden dat dat te maken heeft met de setup.

    Bij de BMW cup kreeg ik ook de indruk dat ik (aan het begin) en Loyall de enigen waren die daadwerkelijk een eigen setup maakten, de rest reed met default of plukte er eentje van het internet en paste die wellicht minimaal aan. Toen heb ik ook geleerd dat ik een verschrikkelijke tuner ben.
    Denk dat we veel meer rage quits zouden hebben als schade aan zou staan. Ben het ook volledig met je eens wat betreft het dichtgooien van Brake Ducts en Radiators. In de kwalificatie heb ik er niet zo'n probleem mee (hoewel het dan wel tof zou zijn dat als je je motor opblaast, je kwalificatie gelijk klaar is), maar in de race is het gewoon dikke bullshit.
    Het zou ideaal zijn als we een paar DLC-tracks en DLC-auto's kunnen toevoegen aan een cup, maar het wordt wel een beetje Pay 2 Win omdat niet iedereen kan oefenen dan. Maar ik ben wel fan van Ruapuna, Rouen, Hockenheim Classic en waarschijnlijk ook Bannochbrae, maar voor een cup is het niet haalbaar denk ik. Vandaar dat het plan was om op zondag wat meer DLC-auto's en tracks te doen, maar dat liep ook niet storm.

    Wat betreft Monaco en Bathurst, erg toffe tracks, maar je wordt haast wel gedwongen om de reset knop te gebruiken, anders komen er geheid opstoppingen. Ik heb zelf die knop niet eens op mijn controller staan en ik ben zelf van mening dat als je een fout maakt, je daar ook wel voor gestraft mag worden.

    En de Nordschleife.. Tsja, als er behoefte aan is wil ik het best doen, maar het verleden leert dat de race na een halve ronde beslist is. De ene kent hem uit het hoofd, de ander gaat het groen op na elke twee bochten. De baan leent zich ook niet voor echt racen, er zitten zo'n beetje honderd bochten maar de plaatsen waar je fatsoenlijk kan inhalen zijn op één hand te tellen. Naar mijn ervaring zit er altijd een gat van 30 seconden tussen elke coureur op de Nordschleife.

    Wat vinden jullie verder trouwens van deze opzet met drie verschillende auto's/klasses? Was dat prima, of liever gewoon weer één auto?

    Ik hoor trouwens ook geluiden dat er weer een zondagcup op de planning staat? Ik denk persoonlijk dat het niet zo'n goed idee is, omdat ik bang ben dat veel mensen geen behoefte hebben aan nog een cup. En dan gaan we allemaal dus één van de twee cups kiezen en dan heb je uiteindelijk twee cups waar 6 man aan meedoen. Dat is voor niemand leuk. Ik race graag op de zondag, maar dan wel met een systeem waarbij iedereen kan joinen en weggaan wanneer zij daar zin/tijd voor hebben. Dat heb ik de afgelopen weken ook geprobeerd maar dat is inmiddels uitgestorven. Misschien heeft iemand anders daar een goed idee over of kan dat attractiever maken.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vond het een uitstekende opzet! Project Cars is waarschijnlijk geen game met een heel lange levensduur, maar op deze manier kun je in een relatief kort tijdsbestek toch met veel auto's competitief racen tegen gelijkgestemden. De variatie in auto's zorgt dat er altijd wel een auto inzit die je leuk vindt en/of ligt, waar dat met een lange cup met één auto niet vanzelfsprekend is.

    Wellicht.. en ik ben nu eventjes hardop aan het denken, een idee om eventuele informele racedays iets formeler te maken.. Een avond met (vooraf of ter plekke bepaalde) auto/track combinaties van 10 minuten practice, 5 minuten kwali en een kwartier race erna, en dan door naar de volgende. Punten bijhouden en op het eind van de avond een dagwinnaar uitroepen. Eigenlijk niet heel veel anders dan we nu op een random raceavondje doen, maar nét ietsje officiëler? Misschien trekt dat net wat meer mensen... Al vind ik het zelf dan weer net zo leuk eigenlijk zonder punten/winnaars.. mja. Wat denken jullie :D
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ah oke. Ik dacht dat als de host een DLC track selecteert, de mensen die het niet hebben alsnog kunnen meedoen? Kun je alleen niet zelf oefenen offline :9 Ik zou zelf ook niet zo snel DLC kopen, maar als een track in de cup zou komen vind ik het niet zo erg om aan te schaffen.

    Naar mijn idee was het niveau van elke racer afgelopen cup behoorlijk hoog. De mensen achterin hadden soms wellicht wat minder tempo, maar rijden alsnog behoorlijk constant en zonder fouten. Ik denk dat deze groep het op zich wel kan handelen :) Monaco is wellicht wat lomp, maar Bathurst droog met een strakke cup auto is makkelijker dan de Nurburging in de regen met die Merc 190E denk ik haha.

    Dat is wel waar ja. Misschien net als Ruapuna vorig cup het buiten het kampioenschap laten ofzo. 't Leuke van die baan is wel dat ook al rij je comfortabel vooraan, je alsnog messcherp moet blijven om er niet af te tetsen. Inhalen is helaas niet doen inderdaad. Baan is zo smal dat het gegarandeerd plakken wordt.

    Wat @B Tender ook zegt over de levensduur. Mijn 'signature car' is de Aston Martin GT4 en daar heb ik alleen maar met deze cup in gereden. Zo weinig speel ik het verder :9 Dus meerdere auto's kan ik zeker waarderen.

    Heb zelf weinig behoefte aan een 2de cup inderdaad. Eentje per week is voor mij genoeg :)
     
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Leuke aan racen vind ik dat je de auto leert kennen. Als ik een auto niet lekker vind rijden dan tune ik hem totdat ik ermee overweg kan. Met 3 races per auto, zonder tuning, heb ik niet echt behoefte om er meer tijd in te steken. Jammer dat ik daarom niet meer voorin meedoe. De opkomst was wel redelijk en het is altijd gezellig. Dat het racen zelf voor mij wat minder is neem ik dan maar op de koop toe.
     
  12. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik vond het een top cup! Ook al kan ik niet vooraan meedoen vermaak ik me prima. Ik zelf zou in een volgende cup wel een lekkere GT3 auto terug willen zien zoals de 12C. Afhankelijk van wanneer de cup start en op welke dag hij is ben ik er gewoon weer bij!
     
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja hele toffe cup was het zeker! Goed georganiseerd, Erg blij mee en vooral weinig "gezeik" (imo). Iedereen happy !!

    Mijn wenslijst, echt persoonlijk!

    -ipv 3 nog een week extra in een auto doen. Ik vond zelf 3 weken net even tekort om het ding echt lekker te leren kennen.

    -verder vond ik met name de race datum van 1-1 soms lastig en vreemd, soms ivm laagstaande zon. In cockpit is dat lastiger dan in 3rd person. Maar ook de reden omdat de bandjes anders te snel oververhit raaken, is volgens mij weer meer bandenmanagement......ik heb daar kennelijk geen/weinig/minder last van, ook niet op 1 juli, maar misschien drift ik danook minder.

    -ik zou graag iets meer "hard-core" zien. De meeste geven aan om bv zonder racelijn en in cockpit te rijden, maar of dat uiteindelijk zo is??? Wij hebben de laatste competities in FM4 ook "hard-core georganiseerd en daar was in het begin weerstand tegen, maar uiteindelijk hoorden wij ook terug dat de beleving intenser was de races dynamischer en dat je het circuit nu echt leerde kennen en er uiteindelijk minder ongelukken waren , met name "kop/staart", men lette nu echt op zijn voorganger ipv op het remlijntje. Ja je moet dan wel (welliswaar 1 malig per circuit) wat tijd stoppen om rempunten te bepalen, maar je zal ook zien dat die punten redelijk gelijk blijven als je in een volgende competitie met een andere auto opnieuw op dat circuit rijdt....... alleen Tender was er niet echt blij mee, sorry, cheers mate !

    -Wat mij betreft moeilijkere/intense circuits zoals Barthurst en Nordschleife, meer dan ok. Ook in FM2 t/m 5 vaak races georganiseerd op deze tracks, inderdaad ook vaak een ongeluk waardoor de directe achterligger geen kant meer op kon........, maar ook dat hoort bij racen. Op de norscheliefe endurance, waarin niet alleen de gevechten onderling, maar ook het gevecht met jezelf een rol gaat spelen. Verder zijn er zolang ik me kan herinerren geen "opstoppingen" geweest.

    -DLC is altijd een issue geweest en daarom organiseerde wij meestal niet de dlc auto's en/of tracks als 1 iemand die niet zou hebben. Ik heb ze overigens wel en rouen en hockeheim old! gaaf!

    -Zondagavond competitie, ja ik ben er met Loyal mee bezig maar of die er gaat komen is nog wel de vraag. De reden voor een extra avond zou zijn om iedereen een kans te geven mee te rijden op een dag. Er zijn mensen die niet op woensdag of een andere avond kunnen. In het FM tijdperk ging dat uiteindelijk prima samen met een snellere/GT auto bij de ene en een meer "amateur of makkelijk te besturen klasse" op de andere dag. Wellicht dat we daar een modus in vinden waardoor men meteen kan instappen en er niet een paar dagen van tevoren al geoefend kan worden om iedereen gelijke kansen te geven en de focus op 1 competitie te houden.

    -Wellicht ook weer leuk om team kampioenschappen / Merk kampioenschappen weer in te voeren?

    Voor de rest, lekker RACEN, VROOAAAAaaarrrr!!!! Cheers Mannuh!
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Misschien een idee ook om soms uit 2 auto's te kunnen kiezen? Ik denk aan een Mercedes 190E en een E30 M3 die zo goed als gelijkwaardige tijden moeten kunnen rijden? (Zo zullen er wellicht ook wat GT4 of GT3's zijn). En dan wel zo dat je vooraf een auto kiest en dat je daar alle 3 de weekenden ook mee moet rijden. Kun je de ene keer 'geluk' en de andere keer pech hebben met je gekozen waggie.

    @asjemenou75 - Dat hardcore ben persoonlijk ik niet erg fan van. Ik rijd qua hulpmiddelen alleen met ABS, maar ik heb verder geen stuur en vind onboard rijden met een controller echt mega kut (en andersom kan ik mét stuur weer niet 3rd person achter de auto rijden wat ik met de controller doe haha). Als het wel gedaan wordt leg ik me daar bij neer natuurlijk, maar... liever niet! :p

    Dat met die banden die oververhitten is opgelost geloof ik. Zonnetje mag inderdaad wel weer iets hoger haha.

    Teamkampioenschappen is wel leuk, maar wel kut voor je teammaat als je zelf 1 of 2 avonden afwezig bent :p
     
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat van 1 januari was in het begin echt noodzakelijk, bij de Aston was bij iedereen de banden oververhit, sindsdien zijn de banden iedere patch weer veranderd, dus ik heb het op 1 januari gelaten voor het geval dat een patch dat weer zou veranderen. Volgende cup doen we weer in de zomer denk ik.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik kan lastig bij benen qua competities: staat er al een nieuwe op de rol?
     
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit was ook het oorspronkelijke plan. De Benz bleek echter in alle gevallen de snellere auto te zijn (waarschijnlijk door de 6-bak).
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mja, dat is eigenlijk niet zo heel anders dan we al geprobeerd hebben. :p Misschien dat punten helpen, of een wekelijkse post met een preview van de auto's of tracks.. Ik weet het niet, van mij mag je een poging wagen, of het even bespreken met asjemenou en Loyall en komt er een leuk compromis uit.

    Klopt, dat is ook zo. Eerst was het zo dat DLC-tracks alleen in Time Trial gereden konden worden als je de DLC niet had. Maar dat hebben ze er ook uitgepatcht. De keuze voor Ruapuna in de originele kalender van de vorige cup was dan ook niet zo'm populaire.

    Klopt, maar als je een race van 15 rondes op Bathurst doet geloof ik het niet dat niemand spint. En dat is prima, maar als je in sector 2 spint op Bathurst kan je echt geen kant op, laat staan je achterliggers. Misschien is een Safety Car een optie.

    Is ook een optie. Hoewel ik me afvraag of er vele behoefte is voor een cup die 12 weken duurt.

    Die racelijn discussie is inmiddels vaak genoeg geweest denk ik. :D Het grappige is, er valt niet eens iets aan te doen. Project CARS biedt geen optie om die te verbieden.

    Ik heb Forza al een tijd niet gespeeld, maar ik heb een vermoeden dat je niet zo makkelijk spint als in Project CARS. Maar goed, zoals ik zei, als er behoefte is aan de Nordschleife kan dat best.

    Dit lijkt me wel een leuk idee inderdaad.

    We zitten ook te kijken naar verschillende auto's in één klasse. Het 'vastzitten' aan één auto weet ik zo net niet. Ik denk dat je dan alsnog een erg eentonig veld krijgt. Ik heb persoonlijk meer met het idee om iedere auto maximaal 1x te mogen gebruiken. Dus bijvoorbeeld een GT3-cup waarbij de ene zal rijden met de Mercedes, Audi en BMW. De ander zou dan kunnen rijden met de Ginetta, RUF en McLaren of iets dergelijks.
     
  19. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Mmm ik heb ook PCars misschien toch maar eens het spel gaan opstarten :)
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zo ik wacht nog steeds op mijn gerepareerde stuurwiel.
    Nog ff overleg gehad met asjemenou.
    Voor zondag een korte RUF GT3 cup over 4 zondagen.
    De woensdag kan dan door anderen worden georganiseerd.
    Lekker simpel, de meesten zijn bekend met deze auto.
    De OpeningsPost volgt binnenkort.
     
    asjemenou75, B Tender en Surreallistic vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina