1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Kinect Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 nov 2010.

1. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een demo van kinectimals?

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nope. Alle demo's die er zijn staan in de startpost.

3. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie gewoon aan het gamen zijn staat je kinect camera dan ook aan of niet ?
    Hier steekt hij altijd in.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja hij staat dan gewoon aan

5. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Zucht, ik ben zwak! Gisteren Kinect besteld. |:-

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo zwak? Het is toch gewoon leuk! :D

edit: De XBW review van Adventures:

Het spel dat standaard bij een Kinect of bundel zit is de partytitel Kinect Adventures. Het spelletje laat je met één of twee spelers een aantal grappige minigames doorlopen waarbij je vol gebruik maakt van de Kinect camera (logisch!). We hebben een flink aantal levels doorlopen van het (vermoeiden!) spel en hier onder lees je onze bevindingen.

Kinect Adventures heeft geen verhaal, maar doet het voor alsof je als ‘scout’ (je weet wel, van die groene pakjes die knopen leren leggen) een flink aantal uitdagingen uit moet gaan onder water, in de gymzaal, op een hindernisbaan, onder water, in de toekomst en in een wildwaterbaan. Dat zijn dan ook gelijk alle verschillende mini-games die je tegen zult komen in Kinect Adventures.

[​IMG][​IMG][​IMG]

Deze zijn verdeelt in een assortiment aan single-player uitdagingen waarbij de speler de kans krijgt om steeds moeilijker of hectischer wordende uitdagingen te proberen met zijn of haar eigen avatar. Deze moet je binnen de tijd of door het verzamelen van genoeg edelstenen halen. Tijdens een missie neemt het spel via de Kinect camera ook nog eens foto’s van je mafste bewegingen, waardoor je met de hele familie na een missie na kunt lachen over de rare kop of pose die de speler aannam. Dit alles heeft dan ook die sfeer die een familiespel zou moeten hebben. Opgewekte muziek, kleurrijke levels en grappige geluidjes. We nemen even de verschillende mini-games door:

20.000 lekken

In dit spelletje bevindt je je in een glazen doos diep in de zee. De achtergrond is een levendige bedoeling, met overal vissen. Maar sommige van deze vissen prikken je doos lek en jij moet dan ook de lekken stelpen door als een echte mimespeler je handen, hoofd en voeten tegen de lekken te drukken om de tijd te stoppen of punten te verzamelen. Soms ben je genoodzaakt om na een aanval van een haai met hoofd, handen en voeten in een echte ‘twister’-positie jezelf te redden. Erg amusant en ziet er leuk uit, het is daarbij ook nog eens zonder instructies snel en intuïtief op te pakken.

Rivierrace

Dit is waarschijnlijk voor de kinderen de allerleukste mini-game, want ze zullen alleen of samen in een rubber bootje moeten sturen en springen om punten te verzamelen of tussen poortjes door te varen. Het ziet er spectaculair uit en het is erg grappig om de bestuurder(s) door de kamer te zien schuifelen of springen. Het kan best pittig zijn om de vele sprongen die in een wildwaterbaan zitten perfect uit te voeren. In het begin een beetje pittig, maar met oefening kun je de baan razend snel en met stijl ten einde brengen.

Rallybal

Mijn persoonlijke favoriet samen met Reflexrichel is Rallybal, het welbekende spelletje uit de vele Kinect demo’s van toen de hardware nog ‘Project Natal’ heette. Het is zaak om een bal te slaan en terug te kaatsen en daarbij een aantal blokken aan de andere kant van de kamer te vernietigen. Ondertussen zul je, mits je geluk hebt, steeds meer ballen krijgen en wordt het een hectisch spel om ze allemaal in het spel te houden en zo snel mogelijk de blokken kapot te krijgen. Kort, maar krachtig en bijzonder plezant om te spelen of naar te kijken. Leuk omdat het zo razend snel en hectisch is.

Reflexrichel

Dit is het spel waarin je een hindernisbaan moet doorlopen terwijl je op een karretje naar voren gaat. Snel achter elkaar bukken, springen, van links naar rechts en ondertussen muntjes verzamelen door in allerhande posities te gaan staan. Erg leuk!

Ruimteplop

Wellicht het rustigste spelletje is een spelletje dat zich in de toekomst afspeelt en waarbij de speler de indruk krijgt dat hij gewichtsloos is (een beetje althans!) Door met je armen te fladderen zul je in de futuristische ruimtedoos omhoog gaan en de belletjes die overal verschijnen uit te muur moeten laten knallen. Je zult je in de complete driedimensionale ruimte moeten bewegen net als bij het 20.000 lekken mini-spel, maar het is een stuk minder spannend en hectisch in Ruimteplop. Dit is in onze mening het minst leuke spelletje, ook al is het wel lekker rustig tussen al die andere wilde mini-games.

Het is misschien wat weinig, vijf mini-games, maar als launchtitel bij de Kinect is het zeker afdoende. Niet minder om het feit dat je deze spelletjes toch nooit zo lang kunt spellen als andere games, omdat ze flink vermoeiend zijn voor een gemiddelde gamer met een matige conditie zoals ik! Kinderen zullen zonder twijfel wel even door kunnen gaan, maar heerlijk zoet slapen. Ideaal!

[​IMG][​IMG][​IMG]

Naast het zogenaamde avontuur zul je ook de losse levels vrijspelen voor de ‘vrij spel’ modus, plus je zult tussen uitgespeelde avonturen door beloningen krijgen voor avatars of gekke beestjes mogen laten bewegen en opnemen met geluid om later af te spelen. De foto’s die het spel neemt tijdens het spelen worden opgeslagen en kun je delen met vrienden.

Ook kun je het spel online spelen, maar dat neemt natuurlijk wel een beetje wat van de zogenaamde familiesfeer en het sociale partyaspect weg en is eigenlijk in dit spel voor Kinect een beetje overbodig. Toch is het leuk dat ze het toegevoegd hebben!

Klein nadeeltje is, dat als je niet genoeg licht in je kamer hebt, je niet altijd meteen herkend wordt door de sensor en dat het daarom voor kan komen dat je met een standaard avatar speelt in plaats van het jou gekozen karakter, dat probleem hadden wij althans.

[​IMG][​IMG][​IMG]

Conclusie

Kinect Adventures is het archetype van de grappige launchtitel. Het spel demonstreert dat Kinect geweldig is om samen met vrienden en kinderen te spelen (mits je er de ruimte en uithoudingsvermogen voor hebt). De vijf mini-games zijn allemaal redelijk uniek en geven goed de mogelijkheden van de sensor weer, waarbij 20.000 lekken het meest intuïtief werkt, samen met onze favoriet het hectische rallybal dat zeker de moeite waard is om te proberen als je mensen de raarste splits en sprongen uit wilt zien halen om de ballen te raken. Een geslaagde titel om bij de Kinect te krijgen, die flink wat dynamische aspecten van de camera verkent, zoals het spelen met twee gamers, bewegen in de driedimensionale ruimte en het nemen van foto’s tijdens het spelen. Maar bedenk je wel dat het voornamelijk leuk is samen met anderen om een avondje te lachen voor de Xbox 360 of voor jonge kinderen bevat geen ‘hardcore’ spelelementen.

Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  7. denv

denv Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, Kinectimals vandaag binnengekregen. Jammer dat ik nog moet wachten op de nieuwe lading Kinect-apparaten.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Iemand die deze herkent?

Als je het herkent heb je waarschijnlijk de LE van Kinectimals gekocht. En als je een beetje op mij lijkt vroeg je je ook af of er ook een manier was om aan de andere tags te komen. En wat blijkt...:
    Wat zouden we toch zonder teh internets moeten. :+

credits voor de mensen @ X360a voor het verzamelen.

9. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik gister ook allemaal toegevoegt, gewoon plaatjes op laptop zetten, en dan het scherm voor de cam houden, scheelt een hoop print werk

10. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Is Kinect alleen maar te krijgen met Adventure? Ik wil graag samen met mijn vriendin kopen maar zij vind vooral Dance Central erg leuk. Als je dan alles koopt ben je 200+ kwijt of niet...? Waar halen jullie het geld vandaan.

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    We beroven allemaal banken. (en die van mij was een preorder van 80 euro)
    En Kinect kun je al kopen van af 135 euro. De games rond de 30 als je ze bij amazon of zo koopt.
    Gratis verzending erbij boven de 25 pond.

12. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Intertoys heeft volgens mij deze week 10% korting op de hardware en 15% korting om andere producten (zoals games), je moet wel even de bonnen meenemen. Ze staan bijv. op de site.

13. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand of er in kinectimals een free Play optie ofzo zit? Mijn zoon snapt sommige truukjes wel, maar je wordt steeds 'lastig gevallen' met de vraagbof je met speelgoed zoals die auto etc wilt spelen... En ja/nee beantwoorden lukt hem nog niet ;)

14. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK twijfel het een beetje om te vragen, omdat misschien mensen zich beledigd gaan voelen, maar toch waag ik het erop.

De mensen die kinectimals halen, hoe oud zijn die over het algemeen? WWant dat lijkt me toch een game voor de allerkleinsten onder ons.

Of zit ik er helemaal naast en is dit ook een game voor volwassenen? En die andere kinect games, dat is toch ook kindergames over het algemeen?

Of heb ik gewoon een verkeerd beeld van dat apparaat en zijn games?

(ben je oud en heb je dat ding voel je dan niet beledigd, je moet spelen wat je zelf leuk vind, ik ben alleen benieuwd wat voor games het zijn)

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    dat idee over kinectimals heb ik ook. maar idd misschien verkeerd beeld van die game?

zelf heb ik tot nu toe alleen adventures en die is gewoon leuk om te doen even met vrienden.

ik denk dat ik sports, party en harry potter nog ga kopen en dan maar wacht

16. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Kinectimals is vooral gericht op kids denk ik, al heeft het wel een beetje een Rpg element, je moet allerlei dingen onderzoeken en er zit volgens mij een verhaal in het spel... Maar veel weet ik niet, want hier staat hij eigenlijk alleen maar aan voor mijn zoon (3jr) die het geweldig vindt ;)

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kinectimals zou ik niet weten. Ik ga het zeker spelen om te kijken wat het precies is, maar denk eraan; ik heb het niet gekocht, mijn zusje heeft dat gedaan (al is zij inmiddels ook alweer 21. :p) Buiten het feit dat je je beesje de hele tijd moet aaien lijkt het gewoon een geinige collectie minigames te zijn. Het enige echt kinderlijke (van wat ik heb gezien) is dat vliegend beest wat je constant vertelt wat je moet doen. Rot op! :mad:

Die andere games vind ik geen kindergames. Nee, er komt inderdaad niet zoveel bloed en geweld in voor als de gemiddelde 'hardcore' game, maar ze zijn leuk voor iedereen. ...Mja, ik weet dat ik er iig veel plezier mee heb. (23 jaar)

Dus kinderlijk? Nee. Casual: Ja.
    Maar er komen nog games uit die je misschien wat leuker vindt dan het huidige aanbod.

18. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dankjewel voor de antwoorden.

19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    zag net de trailer van ea sports active 2, Ben dus van plan om zo'n soort spel te halen maar wat lijkt jullie beter deze of your shape fitnes evolved. Wat me wel wat lijkt is die hartslag meter die er bij zit. maar zal deze ook een beetje accuraat zijn?

20. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Your Shape Fitness Evolved meet misschien niet je hartslag maar geeft je een aardige work-out voor je kiezen. Absoluut de moeite waard al zeg ik het zelf.

Deel Deze Pagina