Ik zit te twijfelen of ik Kinect wil halen of niet. Sinds een paar jaar heb ik een Wii. De eerste week dat ik die had speelde ik non-stop want vond het hartstikke leuk. (en dan eigenlijk alleen Wii Sports, die er standaard al bij zat)
Later ook Mario Kart veel gespeeld, maar nu speel ik al een hele lange tijd niet meer op de Wii. Ik zou Kinect wel graag willen omdat het mij leuk lijkt om gewoon zonder controller te spelen, dit lijkt mij een nieuwe ervaring ten opzichte van de Wii. Alleen een aantal dingen:
1. Het game-aanbod vind ik echt maar heel beperkt. :\ Kinect Sports, Kinect Adventures, het ziet er allemaal niet zo leuk en uitgebreid uit als bijvoorbeeld Wii Sports naar mijn mening. Child Of Eden lijkt me wel heel leuk trouwens. Ben ik te pessimistisch of...?
Er komen een aantal titels uit, maar loopt nog niet echt storm.
2. Nauwkeurigheid: bij de Wii ergerde ik me er nog wel eens als ik een beweging maakte die niet of verkeerd werd opgepikt door de sensor. Als ik video's zo kijk lijkt het bij de Kinect alleen maar erger. Wat zijn jullie bevindingen? (en dan het liefst in vergelijking met de Wii)
Ligt een beetje aan de game en licht omstandigheden, vooral kleine, nauwkeurige bewegingen heeft Kinect wel moeite mee.
3. Lag, is deze merkbaar? Hoe groot is de lag ongeveer? Oude previews wekken de suggestie dat ze best wel merkbaar is maar is dit inmiddels al gefixt, bij de release of na updates?
Dit wordt ook steeds beter, maar er is wel een beetje lag aanwezig.
4. Houdbaarheid, hoe lang blijft het leuk? Zelf ben ik bang dat ik, net als bij de Wii, er na een weekje of evt. maand al na uitgekeken ben. Vooral aangezien de games me eigenlijk niet dusver aanspreken dat ik er lang mee bezig blijf.
5. De prijs. Ik las dat de adviesprijs verlaagt was naar 99 euro en een tijdje terug zie je dan ook allemaal winkels die het opeens voor een lage prijs verkopen. Inmiddels is de goedkoopste Kinect 111 euro, maar dan wel inclusief Kinect Adventures. Hoe zit dit nou? Iemand enig idee of er binnen kort een prijsverlaging komt?
Er zijn nog geen games die je uren aan de gang houdt nee.
6. In de woonkamer heb ik nog een oud-Xbox 360 model staan. Ik weet dat Microsoft heeft gezegd dat Kinect daar ook op werkt, maar ik las ook dingen over 360's die kort daarna kapot gaan. Komt dit door Kinect of zijn dit weer geruchten die nergens op gebaseerd zijn?
Bullshit idd.
7. Wij 'Nederlanders' kunnen wel gewoon voice commands geven in het Engels?
Dit is officieel nog niet geïntegreerd voor ons. Je kan je Xbox bij local op Amerika zetten geloof ik en dan werkt het wel.
Het zijn nogal veel vragen, ik weet het, maar ik gooi liever niet 100+ euro weg aan iets waar ik toch niks mee zal doen. Misschien is het ook meer dat ik het gewoon wil hebben uit nieuwsgierigheid, maar desondanks zou ik het waarderen als iemand mijn vragen kan beantwoorden, zodat mocht de Kinect ooit ergens goedkoop verkrijgbaar zijn, ik dan een veel beter beeld van dit product heb. Bedankt alvast.
Klik om te vergroten...