1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Op dit moment Pinnacle 12 Ultimate.
    Maar heb ook nog Vegas 8.0 voor het geval die beter blijkt. En Amcap. En Windows Movie Maker.
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik zou Pinnacle gebruiken voor het capturen en Vegas voor het editten. Bijna iedereen uit onze clan captured altijd met Pinnacle (ikzelf ook).
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wanneer krijg je eigenlijk de mogelijkheid om je filmpje in hoge kwaliteit op YT te kijken?
    Dit is een snel test filmpje wat ik had gemaakt:
    [yt]txuhC_KYG54[/yt]

    Maar die kan ik niet in hoge kwaliteit kijken, terwijl dat bij deze wel kan:

    [yt]sl1w0FisuHE[/yt]
    Terwijl die van veel slechtere kwaliteit is...

    edit: Oh, het is dus blijkbaar een kwestie van tijd. Nu staat ie wel op Hoge kwaliteit. Cookie, als je nog eens langs komt, wil je dan even een van jou filmpjes posten? Gewoon als vergelijkingsmateriaal aangezien we de dezelfde capture card hebben. :)
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb nog nooit de moeite genomen om alles perfect op youtube kwaliteit af te stellen :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Moet je doen! :+Op YT bereik je immers het grootste publiek.
    99% van de filmpjes die ik maak zal weinig mee gebeuren; zijn meer voor mezelf, maar als ik het op internet wil zetten zet ik het natuurlijk wel op een site waar het bekeken wordt. Wat heeft het anders voor nut dat ik het online zet?

    Hold X to Trick? Zijn die opgenomen met die dazzle? ;) Zo gemakkelijk kom je niet van me af. :p
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Een groot gedeelte is opgenomen met de Pinnacle PCTV Stereo. Maar we hadden vaak ook meer mensen die tegelijk aan het recorden waren dus er zitten aardig wat verschillende CC's in.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Dulle NL ... gebruik Viddler .. die leverd een betere kwaliteit en wordt hier ook ondersteund


    Hmm wat is de maximale upload grote bij youtube?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    1GB.
    [​IMG]

    En viddler werkt wel goed, maar er komen daar niet zoveel mensen als op YT. Op YT bereik je een groter publiek.
    Het krijgen van comments op je vids is gewoon altijd wel leuk. :+
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Majh daar heb je een punt :) is er ook een mogelijkheid om alleen HQ te bekijken. Voor fora's maakt het voor viddler niet uit de comments krijg je immers in het forum gedeelte ;)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, maar ik wil 2 vliegen in 1 klap. Het YT publiek én het XBW publiek in 1 keer. :cool:

    [yt]ax53O6IkLuw[/yt]
    Is best goede kwaliteit. (als je in High Quality kijkt), maar hoe krijg ik in godsnaam die zwarte balken weg?
    Ik capture in 16: 9 en ik zeg dat ie het uiteindelijke filmpje moet opslaan in widescreen. Ik heb al PAL en NTSC widescreen geprobeerd, maar het lijkt allemaal niks uit te maken. :confused:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ook maar even hier plaatsen van hetzelfde filmpje een youtube gemaakt .. kunnen we vergelijken

    net even R-type gespeeld. Erg leuk spel en overweeg het zelfs om hem te kopen. Vooral de overgang van Arcade 2d naar 3d is leuk gedaan. Net even een filmpje gemaakt ;)

    [viddler]http://www.viddler.com/player/704fb81a/[/viddler]

    [yt]N_va6ygI5-Q[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  12. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hier op het forum is het viddler filmpje iets maar ook ietsjes beter. Ga je op de site's zelf kijken, is het filmpje op youtube in HD toch een stukje beter als op viddler.

    Om de youtube kwaliteit beter (groter) te laten worden hier op xbw zullen de afmetingen van het venster van youtube moeten worden vergroot in het script. Youtube geeft nu zelf als standaard "width: 480, height: 295" voor breedbeeld filmpjes.

    P.S.
    Vandaag ook maar de HAUPPAUGE HD PVR HD besteld.
    Filmpjes zien er namelijk wel heel interessant uit!
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  13. White Muscle

    White Muscle Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had de Hauppauge voor €159,95 gezien bij 4allclients.com.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik neem op in NTSC widescreen. Na het editten sla ik het op in NTSC widescreen, maar het resultaat is altijd dit:
    [viddler]http://www.viddler.com/player/5570246a/[/viddler]
    Boven en onder zwarte balken... Zo heb ik nog niks aan dat breedbeeld als het alsnog niet beeldvullend wordt.
    Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Een instelling wat ik eventueel verkeerd heb staan?
    Opnemen met Pinnacle 12 en edit met Sony Vegas Pro 8.0
     
  15. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik wil misschien een dazzle gaan kopen om filmpjes op te nemen. Maar nu weet ik niet wat ik allemaal nodig heb. Ik zal even de situatie beschrijven. Ik heb een gewone standaard tv(dus geen HD of iets dergelijks) en een laptop. Hoe moet ik dan te werk gaan? En wat heb ik allemaal nodig?

    Alvast Bedankt!!
     
  16. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Bestelling (HAUPPAUGE HD PVR HD) verzonden.
    Kom ik er net achter dat ze een verkeerd afleveradres hebben neergezet. |:-
    Dat wordt vandaag waarschijnlijk geen pakketje. :mad:
     
  17. White Muscle

    White Muscle Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waar je hem hebt besteld???
     
  18. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hardware.nl
    Moet wel zeggen toen ik belde, dat er meteen actie werd ondernomen door het postorderbedrijf te bellen. Helaas vrij weinig gehoord verder, maar heb via de site van het postorderbedrijf de keuze gemaakt om het pakketje zelf af te halen bij hun dichtsbijzijnde depot.

    Hopelijk gaat dit goed en kan ik hem morgen zonder problemen ophalen.
     
  19. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ben blij dat ik het pakketje opgehaald heb bij het depot van GLS. (stond namelijk nog steeds op het verkeerde adres). Zonder gezeur wel me pakketje gekregen. De doos waar het inzat was trouwens wel bedroefend. Hij was erg groot, zat geen eens helemaal dicht, niet goed opgevuld en het karton was zeer dun. (Was dat bij jou ook zo Fardo?).

    Tijd om hem te testen nu :)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik had hem bij de winkel opgehaald .. dus hij zat bij mij niet in de doos.. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en welke editor je gaat gebruiken
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina