1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Voor editten is Vegas wel aan te raden. Pinnacle heeft wat minder opties maar editten in HD zou er wel mee moeten kunnen, alleen niet bij alle versies.
     
  2. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Met Vegas is het sowieso een goede kwaliteit. We hebben iemand in de clan die het in 1080p upload op youtube en die kwaliteit is erg netjes. Bij Pinnacle hangt het ook erg af van de codec die je gebruikt.
     
  4. hamster986

    hamster986 Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0

    bij mij doet dazzle het in kleur en is goede kwaliteit
    check dit filmpje heb ik zelf gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=wejHuZocUhM
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Goed kwaliteit voor SD alleen 720p? die is zeker geupscaled :+
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zal denk ik inderdaad zo zijn. Heb ik ook 1 keer gedaan.

    Kost me helaas te veel tijd voor te weinig kwaliteitsverschil. Op mijn PC is het filmpje dan netjes 1280x720 tov de normale 720x480 en dat is natuurlijk wel fijn, maar op YT merk je er verder niet veel van. (om die geupscaled te renderen kost het op mijn laptop toch zeker een uur, dat heb ik er dus niet voor over)

    Wordt toch echt tijd dat ik eens voor een HD kaart ga kijken. ;) Hopelijk zijn ze inmiddels in prijs gezakt.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja ik ben niet echt een fan van upscaling en al helemaal niet van 480 naar 720 :+
    En waarvoor? zodat er naast je filmpje HD staat? HD is grotendeels toch een overschat woord dus tja :9
    Nee doe mij maar gewoon downscaling dan :)

    Ik zit eigenlijk te wachten tot er een goede en goedkope HDMI recorder komt.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat [​IMG] logootje kan voor wat extra views zorgen denk ik. Staat ook gewoon leuker. :+
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    I know, dat is ook het erge :+
    Net als al die pannekoeken met een monitor van bijv. 1280x720 pixels die dan in 1080p gaan kijken omdat ze denken dat het beter kwaliteit is xD
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Black Magic Intensity Pro en shuttle zijn betaalbaar (rond de 200 euro)
     
  12. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoeveel MB is die Raw video van 1 min als ik vragen mag? En welke codec wordt hiervoor gebruikt? Wil over een tijdje ook eens kijken voor een HDMI recorder maar als deze alleen uncompressed (AVI?) kan opnemen, zoals Fraps, duurt het een eeuwigheid om deze te uploaden. Andere mogelijkheid is dan converteren maar daar ben ik niet weg van.

    Heb nu een Hauppauge HD PVR en die kan standaard opnemen in mp4, ts en m2ts. Een minuut opnemen kost je zo'n 100mb aan ruimte en dat bevalt mij eigenlijk zeer goed. Nadeel is alleen dat je maar kan opnemen met 2 channel audio en dat component waarschijnlijk binnenkort verleden tijd zal zijn waardoor ik niks meer aan het apparaat ga hebben. Verwacht namelijk niet meer dat de volgende spelconsoles nog component gaan ondersteunen.
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja ik heb alleen maar mijn macbook pro uit begin 2008 ter beschikking en tja die heeft geen usb 3.0 =(
     
  14. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    De mass effect 2 love scene is 1.15 en hij is groot 318.615 kb, oftewel 318 MB. Je kan ze inderdaad compressen met een andere codec (bijv. xvid) maar op youtube hapert de film dan een beetje. Maar als je de xvid op je pc afspeelt weer niet.

    Het is inderdaad testen testen testen, kijken wat wel en niet werkt. Jammer genoeg werken er relatief weinig mensen nog met HD capture cards, en ik kan er online ook niet zoveel over vinden, dan maar zelf het wiel uitvinden
     
  15. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ok, thx voor de info over de grote. Zit zelf af te wachten op de Blackmagic Intensity Shuttle. Die lijkt mij heel erg aardig, alleen op youtube staat een filmpje van iemand die Blackmagic op diverse punten de grond in trapt. Lastige beslissing.

    Het filmpje:
    [yt]mXWU_XLK8KM[/yt]


    De Intensity Shuttle werkt op USB 3.0 en heeft diverse opnamen mogelijkheden. Aparaatje ziet er best netjes uit.
    Vanaf Mei verkrijgbaar voor 199 dollar. Niet al te duur dus.

    Meer info vindt je hier: http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Lol die gast is van alles aan het lullen maar hij heeft volgens mij geen enkel idee waar hij het over heeft :+
    Hij zegt dat je minstens 4 schijven nodig hebt omdat hij zoveel data verstuurd (wat dus op het doosje staat)
    Dat klopt maar voor 50% het kost zoveel geheugen als je op de beste settings van het best opneemt.
    Dat is totaal onnodig voor de xbox omdat het voornamelijk met je kleurverhoudingen te maken heeft en hij kleuren op slaat die de xbox nog niet eens uit stuurt!
    Daarnaast is hetgene wat je dan opneemt 10 Bit uncompressed wat de xbox nog niet eens kan uit sturen!
    Hij heeft het gewoon over video codecs die bij prof camera's worden gebruikt en niet voor xbox footage.
    Als hij de juiste compressie selecteert wat waarschijnlijk xxxx keer kleiner is als wat hij nu op nam dan had hij hetzelfde kwaliteit voor dus veel minder geheugen.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Die wil ik gaan kopen. Ik moet er alleen nog achter komen of mijn laptop het aan kan :)

    @ scarluuk er zijn pcmci kaarten welke je naar usb 3.0 kan converten ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja had het net gezien alleen nu nog geld bij elkaar troggelen :9
     
  19. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ging mij vooral om de service van Blackmagic. Dat je 4 schijven in Raid 0 moet zetten is volgens mij ook lariekoek of hij gebruikt hele slechte harddisks. :+
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ach ja de service zal misschien niet goed zijn maar zo slecht weet ik niet hoor.
    Volgens mij is die gast gewoon zo'n eikelbijter dat hij het verhaal gewoon wat overdrijft :+
    Misschien gebruikt hij nog 4 floppy's ipv HD's :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina