1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. James Pond

James Pond Guest

Je kan beter met Vanguard gaan, die heeft powers & kan assault rifles enz gebruiken :).

2. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kunnen ze geen AR's meer gebruiken in ME2, ik heb net het Soldier filmpje bekeken, en daar zei die lead designer dat de soldier de enige class was die AR's kon gebruiken..
    Ik ga iig Vanguard, de naam ziet er hardstike vet uit, en biotics+shotgun ftw :D

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wil eigenlijk gewoon volledig overnieuw beginnen in ME2, dus ik hoef die save dingen allemaal niet persé eigenlijk. Ik zal in ME2 wel zien of Spepard een hufter zal worden of juist een relaxte vent, hehe.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik begin wel met het hufter zijn. Probeer nog voor de 29e tenminste een keer de game helemaal uitgespeeld te hebben. ;)

5. James Pond

James Pond Guest

Trouwens.. over dat hufter zijn :

- Removed hacking/electronics skills, replaced with a minigame.
    - Removed charm/intimidate skills, rolled up into Paragon/Renegade now.
    - Removed all weapon and armor skills, replaced with nothing.
    - Removed equpping party members because, according to Bioware, it would be "onerous".
    - Removed finding any items/equipment, now you find blueprints and have to build them with materials you earn through a tedious minigame (tedious according to OXM, that is).
    - Removed all first aid/medicine skills because you now have shooter style auto-recharging health.

Dat zijn toch wel dingen die ik echt kut vind. Ik bedoel, je kan nu alleen maar keuzes maken of je goed en slecht bent, maar niet neutraal in principe. Dus als je veel Paragon speelt, maar bij 1 ding toch een keer de slechte keuze wil maken of andersom, is dit dus niet mogelijk. Voor de rest vind ik de dingen die ze hebben verwijderd echt ver boven belachelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van games zoals Gears of uncharted, maar dit is een RPG in de vorm van een shooter ( ME1 iniedergeval ). Sure hier heb je ook nog keuzes, maar geen stats meer. Ze hebben veel RPG aspecten gewoon verwijdert wat ik echt belachelijk vind want dat is onder meer wat ME1 zo speciaal maakte.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2010
  6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    WTF!!! =(

Die laatste is wel mooi. ;) Dit vind ik echt niks. Mini games spelen om beter te worden, tis geen Fable of Oblivion. :mad:

7. James Pond

James Pond Guest

Ho ho, dat laatste vind ik niet zo mooi. Ik bedoel, je hoefde alleen maar op Y te drukken als je je health wilde bijvullen hoor.. en daar waren geen mini games voor nodig ;). Het is imo gewoon minder tof om regenerating health te hebben :\ Zoals k zei, ME1 is een RPG in een third person shooter jasje, dit is een third person action adventure game in een erg klein RPG jasje :mad:

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    WTF.
    Ik wil mijn eigen party members customizen!!! :mad::mad::mad:

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Damn, dat klinkt echt niet tof. Heb sowieso ook meer het gevoel dat ME2 meer een shooter wordt dan een RPG en dat vind ik wel jammer. We zullen zien! :)

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Het leuke aan RPGs vind ik treasure chests of door karkassen te graven en dan een prachtig wapen te vinden. Als ik zo'n wapen vindt, wil ik die gelijk gebruiken. Ik wil niet eerst een mini game doen om materialen te krijgen om het te maken. Je bent daar misschien nog lang mee bezig als je veel wapens wilt. Telkens maar weer dezelfde mini game om een wapen te bouwen. Ik vind dat zeer rot.

Ook houd ik wel van med packs. Ik heb liever een med pack in een RPG dan een CoD systeem. Dus dat vind ik nog een minpunt. Het begint meer te lijken op een TPS met RPG elementen.

11. James Pond

James Pond Guest

Precies. En ik zal hem hoe dan ook halen, maar ik haal hem niet meer op dag 1. Speel Bayonetta wel eerst lekker uit, en dan zie ik wel als die op de bazaar verschijnt. Zonde hoor, want ME1 vond ik helemaal de bomb. Dit spel zal ook zeker weten geweldig worden hoor, vooral vanwege het verhaal enz. Maar het verwijderen van de vele RPG achtige elementen vind ik toch echt balen.

Dat je niet meer je party members kunt customizen vind ik ook echt belachelijk.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Damn ik haat shooters... :mad:

13. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie niet echt in waar ik nou uit kan concluderen dat het opeens veel meer shooter is? Ok, Bioware heeft eerder gezegd dat het dit deel op meer actie zou focussen, maar dat blijkt hier toch niet per se uit? Alsof dat health-systeem alleen bij shooters zou passen. Het enige wat ik klote vind is eigenlijk dat je je characters niet kunt customizen zoals je wilt. Die minigames...tja, we weten er nog niks vanaf. Het lijkt me dat je bijvoorbeeld net als in Bioshock wel iets kan gebruiken om het te 'kopen' en je de minigame niet hoeft te doen. De puntjes die aangehaald worden zijn voor mij in ieder geval veeeel te vroeg om te roepen dat het meteen maar een halfbakken RPG is en de helft kut wordt. Dat kun je gewoon nog niet weten.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga er gewoon tussenin zitten, tegen toffe personages ga ik vrolijk en vriendelijk doen en tegen de personages die fucking irritant zijn...die
    smijt ik gewoon keihard door een raam, wanneer dat mogelijk is, hehe.
    :). En als het goed is, kan dat in sommige gevallen.

Kortom....er zijn niet echt nadelen als ik gewoon volledig overnieuw ga beginnen in ME2 , toch? Ok, je krijgt dus allerlei extra dingen als je wel een character van ME inlaad....dat boeit me dus niets, ik wil juist alles opnieuw doen en verdienen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

shit hey...autoheal voelt meer op zijn plek bij een shooter....
    en waaaaaarom kan ik zelf niet kiezen wat ik doe met mijn partymembers? |:-
    Dat vind ik juist leuk, beetje prutsen in dat scherm.

Daarnaast haaaaaaat ik minigames zoals die hack dingen in Bioshock. Ik wil gewoon looten, farmen etc

en waarom charm etc ineens onder je eerste keuze valt. Ik kwam er achter dat ik vaak best tegenovergestelde keuzes maakte.

bah :mad:

16. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rofl check deze advertentie :D

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hahahaha, ja die is mooi!

Maar begrijp ik nou goed, als je in ME2 dus vooral keuzes maakt die Shepard 'evil' maakt, dat je al die dingen dan niet krijgt? Of puur als je een 'evil' character uit ME1 inlaad?

Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  18. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de minigames kan ik leven, maar die het feit dat je geen items meer vindt maakt het gewoon geen RPG meer. Wat is er leuker aan een RPG (naast het levelen) dan het vinden van een nieuw zwaard in een kistje dat naast de ogre staat?

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dit heeft onderhand geen ruk meer met een RPG van doen, MW2 kent zo'n beetje nog meer RPG elementen.

*Annuleert bestelling en wacht eerst op de reacties hier*

Alle dingen die ik tof vond uit deel 1 zijn er zowat uitgehaald. Ik heb geen zin in een Fable 2 iets, wat ik snel uitspeel en waar ik daarna niets meer mee doe.

20. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Serieus? Ik zit nu ME opnieuw te powerspelen, en ik loop gewoon langs alle containers omdat de items me totaal niet boeien. Het belangrijkste van een rpg vind ik het verhaal/keuzes en de interactie met mijn team. Ik snap daarom ook niet waarom iedereen zo'n punt maakt van die items. 90% van die troep verkoop je toch gelijk weer.

Laatst bewerkt: 15 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina