1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik had ook overal blijkbaar de goede keuzes gemaakt en iedereen overleefde en shep in the sack with Miranda :)
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.738
    Jij doet het met Miranda, ik met vas Normandy! :+:9

    Nog steeds bang dat je de verkeerde keuzes maakt Dulle?
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik speel alleen met Grunt, omdat ik met hem de beste upgrades heb en hij maakt gewoon toffe comments in het gevecht met o.a. "I AM KROGAN!!". Daarnaast meestal Samara omdat je van haar verwacht dat ze elk moment uit een put komt kruipen met haar biotic powers.

    Van het weekend hoop ik hem uit te spelen en dan waarschijnlijk gelijk beginnen aan de 2de PT, net zoals ik dit bij ME1 deed.
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Grunt is wel geniaal inderdaad, die comment was echt geniaal. Zat in een hevig gevecht, hoor je hem dat opeens schreeuwen :lol:. Speelde zelf met Miranda en Jacob, beide erg goed. Soms Grunt wel eens gehad, en een paar keer Thane en Garrus.

    Hoop dat Garrus in je squad kan in deel 3, heb echt respect voor hem gekregen. Echt een hele toffe personage, hopelijk wordt ie Spectre in deel 3 :cool:. En Wrex terug, ooo dat wil ik.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nooit bang geweest dat ik verkeerde keuzes zou maken, maar alleen dat mijn keuzes niet bewaard zouden worden voor de volgende game. :9

    Ik was met iedereen aan het flirten behalve met Jack (op een gegeven moment zei ze alleen nog maar Fuck Off tegen me). Ik had wel eigenlijk mijn zinnen gezet op Kelly, dus ik was erg sad toen ze door de Collectors ontvoerd werd, en daarna tot pulp vermalen. :'-(

    Tali wilde mij niet delen, dus ik zei 'sure, ik wil ook alleen jou', probleem was alleen dat ze zei dat ik dat dan aan Miranda duidelijk moest maken. Waarom zit ze me te bespioneren bij mijn bezoekjes aan Miranda? :+ (ik kon Miranda niks duidelijk maken trouwens)
    Over het algemeen waren de keuzes die ME2 voor me had gemaakt dezelfde als die wat ik in ME1 had gemaakt, maar die dus niet... Ik had Wrex laten leven, maar de game had voor me gekozen dat ie dood was. :mad: Ben nog steeds boos op die import functie.


    Op het laatste had ik trouwens vreselijk last van framerate problemen. 2fps was het volgens mij maar. 8) Duurde zo lang dat ik op een gegeven moment dacht dat het een nieuwe speciale aanval was van de tegenstander.
    Tijdens het vechten tegen die reaper dude.

    Omdat ik wist dat ik écht dood kon gaan, maar niet wist wanneer is dit volgens mij de eerste game waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat bij iedere cutscene in die Collectors base. Vooral die laatste jump van Shepard naar de Normandy toe. :9
    "Neeeehhhh!"
    "oh kut, oh kut, oh shit!"


    Die gehele missie was geniaal. \o/


    Ben benieuwd hoeveel moeilijker Insanity gaat worden (en wat precies allemaal bewaard wordt van mijn 1e PT...alleen mijn level of ook wapen/health upgrades?). Veteran vond ik iig behoorlijk easy.

    Joker en EDI <3
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Haha, verkeerde keuze Dulle! Bij mij leeft ze nog! :cool:
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat is mij nl niet gelukt :confused:
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Ik ging meteen nadat de Collectors de Normandy hadden overgenomen de Omega 4 Relay in. Was toch klaar met alles. Als je eerst sidequests doet vanaf dat moment loop je de kans dat ze doodgaan (Ook die dokter, Chakwass ofzo)
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.608
    Leuk Bevonden:
    17.764
    Jup, had Grunt ook de hele tijd in m'n team.
    ''TOO LATE! NOW YOU'RE DEAD!''
    En ik wil Wrex ook terug ja! Zou AWESOME zijn als hij een terugkeer maakt naar deel 3.
    2e teammember was Garrus, vond ik ook altijd tof.
    De rest ging wel, Legion vond ik ook bruut.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :eek: :'-(
    Ik was gewoon doorgegaan met alle sidequests en loyalty missions. Dacht dat het toch geen invloed zou hebben. :p

    Die dokter heb ik wel nog weten te redden. Die was samen met 1 andere onbekende dude de enige die nog leefde; haar heb ik toen teruggestuurd naar de Normandy met Zaeed.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.738
    Dump Miranda gewoon na je PT. Dan kun je zeggen dat je niet meer in haar geintresseerd bent en is Tali je vrouwtje. Zo heb ik het ook gedaan. Je hebt toch wel voor continu playtrough gekozen, anders lukt het niet. ;)
     
  12. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgens mij werkt dat dan niet als je importeert naar ME3, aangezien er een save wordt gemaakt na het uitspelen en in die save staat dat je Miranda hebt geromanced.

    Ik heb voor ME3 hopelijk 6 verschillende importsaves met verschillende keuzes en romance opties(2 Tali, 2 Thane, 1 Liara, 1 Miranda :9).
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, ik heb gekozen voor een nieuwe PT aangezien ik toch alles al had afgerond.
    Liara? Kan dat dan?

    edit:
    Net even verder gegaan met de 'oude' playthrough, maar er is echt geen drol te doen. Alleen 1 nieuwe regel tekst per teamlid (mening over je beslissing), en voor de rest niks.
    Zelfs op de radio hoor je niks over je prestaties; captain Anderson geeft ook geen nieuwe reacties. Lame. :+
    Had wel gehoopt dat er iets van verandering zou zijn.

    Ze vonden het blijkbaar een grotere prestatie dat ik de Tresher Maw had verslagen dan de Reaper. Of iedere andere willekeurige sidequest. 8)

    Ach ja, verder met de nieuwe PT dan maar.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik las net dit:
    Deze tip is voor de achievement waar iedereen moet overleven, dus in principe heeft het niks met mijn situatie te maken. Maar, is het echt zo dat je squad members beter presteren als ze loyal zijn?

    Want ik heb niet veel zin om op Insanity alle Loyalty missions te gaan doen. 8) Aan de andere kant... als daardoor die laatste missie gemakkelijker wordt... (ik was dus eigenlijk van plan om alleen de benodigde missies te doen, en zodra ik de mogelijkheid krijg te vertrekken doe ik dat. Ongeacht of mijn team compleet is, en ongeacht of ze loyal zijn)

    Ik las ook dat je beter geen Vanguard kunt zijn (kut) en dat je beter met een level 1 character kunt beginnen (ben begonnen met level 26) Ik heb het me blijkbaar dus al onnodig moeilijk gemaakt. :+

    Ik ben nu iig bij de missie waar je Grunt gaat recruiten. Tot nu toe gaat het nog allemaal, al zitten er natuurlijk wel wat tricky stukjes tussen... Al kijk ik wel op tegen bepaalde stukken. :p Vooral nu ik heb gemerkt dat level 30 blijkbaar de max is, en ik mijn skills niet kan maxen?
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Als ze loyal zijn krijgen ze een aanval extra (Dus Miranda bijvoorbeeld Slam dacht ik). Dat is het enigste volgens mij. Maar dan kunnen ze wel dood gaan op het einde, maar je doet deze run voor die achievement toch? Dus dan maakt het niet veel uit.

    Vanguard is zoals ik hier lees kut op Insanity omdat die speciale aanval die je daarmee krijgt niet handig is op Insanity. Geen idee of level 1 beter zou zijn, zie niet in waarom wel eigenlijk. Level 30 is max, en skills kan je niet helemaal maxen nee.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup dat van die extra aanval wist ik, maar echt nodig is dat niet. Slam vond ik nooit genoeg damage doen, en Neural Shock van Mordin doet volgens mij niet meer damage dan Overload/Warp/Reave. (Miranda / Mordin is mijn vaste team)

    En ik kan dus geen skill points geven aan hun extra krachten aangezien ik alle skillpunten al heb besteed aan hun gewone krachten (ik wist toen niet dat er een level cap was van maar 30). Dus dan is die loyalty mission sowieso verspilde moeite denk ik.


     
  17. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Alleen maar als je een savegame van ME1 importeert en geen nieuwe romance aangaat.

    Als squadmembers loyal zijn krijgen ze een extra skill en kan het zijn dat in het eindgevecht sommige niet doodgaan als iemand anders loyal is. Je moet volgens mij om iedereen te laten overleven minstens 5 mensen loyal hebben(moet je even opzoeken want) en de 3 shipupgrades hebben.

    Vanguard op insanity is echt moeilijk en je zult erg vaak doodgaan(ik ging gister op hardcore met mijn vanguard meer dood in een uur dan in een hele playthrough met mijn sentinel op instanity :{ ). Maar er zijn ook mensen die er makkelijk doorheen pompen op insanity - dus zal het wel aan mij liggen(ik kies blijkbaar te vaak voor de charge op het verkeerde moment :) ) .

    En er is wel een manier om al je skills vol te krijgen, maar dit is een glitch. Dus als je hem wil moet je het maar even zeggen.

    Hier wat filmpjes van mensen die het wel kunnen(spelen wel op de pc):

    [yt]lNEkOi91QGY[/yt]
    [yt]RwLiVKi9nPY[/yt]

    Hier staan nog wat meer tips en filmpjes: Socialsite Bioware
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    thnx, zal de filmpjes/link eens checken.

    Ik probeer het ook nog wel even zonder de glitch.
    Meer skillpunten hebben is fijn, maar ik ben op zich wel tevreden over mijn verdeling:
    [​IMG]
    Pull gebruik ik toch nauwelijks, Charge is alleen voor noodgevallen, dus als ik die nodig heb doe ik iets niet goed.
    Shockwave is handig om die zombie beesten over de rand te kegelen, dus daar hoef ik niet veel damage oid mee te doen; zolang ze maar omvallen

    Mij gaat het er dus niet om of ze overleven, maar of loyalty de Suicide Mission voor mij persoonlijk gemakkelijker maakt (maken ze meer kills/gaan ze minder snel dood). Of ze doodgaan maakt me niks (meer) uit. :+
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Je moet nooit Charge gebruiken met je Vanguard op Insanity, tenzij je binnen een seconde doodgemept wil worden :D

    Komt puur aan op je eigen skills om er doorheen te komen en je moet af en toe goede tactieken kunnen bedenken om er doorheen te komen. Lukte mij altijd om binnen een paar keer zelfs door de moeilijkste stukken van het spel te komen.

    Meest frustrerende was het collector ship, dat tweede filmpje idd, dat steeds die waves met gasten eraan komen. Maar na paar keer kwam ik daar ook wel voorbij. En als je dat gehad hebt, heb je het moeilijkste van het spel gehad op Insanity/Vanguard.
     
  20. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    In die filmpjes zie je dat het zeker wel mogelijk is om alleen maar charge te gebruiken. En toen ik gister met mijn vanguard speelde en ik ergens doorheen kwam voelde ik me erg goed. Jammer dat dat een minuut later weer de grond in werd geboord :p .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina