1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat niet alleen om de Geth, maar ook zeker om andere rassen die in ME3 een potentieel grote rol kunenn spelen. De Geth hebben een gigantisch leger, als wat Legion zegt klopt (en ik zie geen reden waarom het niet zou kloppen). Als ik het goed begrepen heb, zijn in ME1 zo'n 5% van alle Geth uitgeroeid. En die 5% was al een groot leger (zie het einde van ME1).

De Quarians hebben van alle organische rassen de grootste vloot, ook die hebben dus een potentieel zeer grote legermacht (met nadruk op potentieel, want het grootste gedeelte van hun vloot bestaat niet uit gevechtsschepen). Als Shepard (mede door hoe je de loyaltyquests van Legion en Tali gedaan hebt) er in ME3 voor kan zorgen dat de twee hun ruzie bijleggen en ze kan overtuigen dat ze tegen de Reapers moeten vechten, hebben we al heel veel troepen. Maar als ze in een grote oorlog gaan komen, hebben we heel wat problemen.

Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog de Krogans. Als we de Krogans kunnen overtuigen dat ze tegen de Reapers moeten vechten, kunnen we de Genophage ongedaan maken en een zeer sterk leger van Krogans kweken. Als één van beide niet lukt (door bijvoorbeeld de informatie van het medicijn tegen de Genophage in de Loyalty-missie van Mordin te vernietigen) missen we deze potentieel zeer sterke macht.

Als laatste potentieel zeer grote macht zie ik ook nog de Rachni. In ME2 (als je de Queen in ME1 hebt laten leven) krijg je imo toch erg duidelijk te horen dat de Rachni Wars door de Reapers gestuurd werden en dat de Rachni daarom op wraak uit zijn. Mochten ze nog leven, dan kunnen ze een zeer groot leger op de been brengen.

En er zijn ook nog andere factoren die van invloed kunnen zijn. Wat gaat Cerberus bijvoorbeeld doen met de Collector-basis, als je die niet hebt laten ontploffen? In Retribution zitten ze al Reapers-technologie in mensen te implanteren, komt daar nog iets belangrijks uit? En zo zijn er ongetwijfeld nog wel een paar dingen te verzinnen.

Het enige probleem is in dit geval wat Bioware zal doen met de spelers die het in ME1 en 2 verkloot hebben (i.a.w. ze hebben de Rachni dood laten gaan, de Genophage-cure niet gehouden en de Geth en de Quarians een oorlog laten voeren). Je kan moeilijk zeggen: pech gehad, jouw universum overleeft het niet. Dat is een veel te grote 'straf'.

Ik heb trouwens ook nog een paar ideeën voor ME3. Waarom heb je een groot team samengesteld om vervolgens maar met twee teamleden op pad te gaan? Zou het niet veel leuker zijn om alle squadleden in een missie in te zetten (zoals de eindmissie van ME2). Hopelijk komen er meer van dat soort missies.

Het lijkt me ook erg leuk om Shepard de eerste te laten zijn die contact legt met een nieuw ras. Dan kan je ervoor kiezen een oorlog met ze te beginnen of juist vredevol te werk te gaan enzo. Kan best leuk zijn:)

Overigens nog een mini-review van de Overlord-DLC:
    [GT]701443[/GT]

2. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Si, de Geth was in zekere mate weinig aanwezig in deze game, maar speelde 1 van de grootste rollen. De Geth is gepurged van hun Reaper Virus. Either door totale desctructie van de gene met de virus, of door een tegenvirus die ze 'normaal' hebben gemaakt.

En de Geth/Quarian oorlog werd ook sterk naar voren gebracht in de game. Bij Tali's loyalty missie. Waar je de Quarian council kon aanmoedingen of dismoedigen om de oorlog voor te zetten of samen te werken tegen de Reaper bedreiging.

Ik verwacht dan ook niets anders dan dat deze een grote rol zal spelen in deel 3.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Die missie van Legion maakte je ook al een belangrijke keuze met betrekking van de Geth. Zullen waarschijnlijk samen met de andere meevechten tegen de Reapers in deel 3.

Alleen al als ik er aan denk hoe episch deel 3 kan gaan worden. Als je de juiste keuzes hebt gemaakt zou het zomaar kunnen dat de Geth, een leger aan Krogan en de Rachni mee zullen strijden tegen de Reapers. Hangt allemaal van Bioware af. _O_ Naar de aarde gaan we sowieso in deel 3, hopelijk ook naar een Turian planeet/schip.

Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    We zullen zien. Kijk in elk geval zeer uit naar de volgende Mass Effect. Zelfs nu er nog helemaal niets bekend is, behalve dat die gaat komen.

5. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik hoop dat hij net zo goed zal wordt als ME; story/impact-wise

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik denk dat we daar ook wel vanuit mogen gaan. BioWare heeft zelfs alweer gezegd dat het een echte RPG zou gaan worden na kritiek over ME II. Je kunt er dus bijna zeker vanuit gaan dat het vehaal goed is, duister of niet duister. Het verhaal hoort immers bij dat ''echte'' waar BioWare het over gehad heeft. ;)

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik had er inderdaad heen moeten gaan, maar ik koos geloof ik de galactic map en toen was het al te laat zeg maar. Daar was ik me toen alleen nog niet van bewust. Maar ach geen ramp, de game is geweldig en het 100% waard om opnieuw te spelen.

8. Prioriity

Prioriity Guest

ME 2 Cerberus code doet het niet bij mij met aankoop in seal :confused:

9. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Je hebt de aanwijzingen goed opgevolgt die op het kaartje staan?

Redeem Code gedaan op het dashboard, en alle cijfers/letters goed ingevult?
    Let goed op de i/I/l en de O/0 dat je die niet door elkaar haalt.

Hij zou het moeten doen en als je hem goed hebt ingevoerd zelfs als die al gebruikt is geeft die aan dat het de juiste code maar al ingebruik is. Als dit het geval is neem contact op met EA/BioWare of de game winkel waar je em gehaalt hebt en leg je probleem uit.

10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Terugbrengen dan.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nee man, gewoon even goed nakijken. Ben blij dat ik die DLC gewoon gratis heb. Om daar 1200 MP voor te betalen is echt te belachelijk voor woorden. 8)

12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik neem aan dat ie al goed gekeken heeft op errors voordat hij dat hier post; en dan dus terugbrengen.

Die code is inderdaad gewoon 1200 punten waard, dus niet moeilijk mee doen!

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Over terugbrengen zeker niet. Als die hem bij de GameMania had/heeft gekocht, dan zouden ze niet zo moeilijk moeten doen. Probleem is dat het wel een onderdeel van het totale product is, waardoor een hoop waarde verloren gaat als je al dingen hebt of hebt geprobeerd te gebruiken. ;)

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk allang opgemerkt, maar iemand wel eens opgevallen dat die foodautomaten(met hamburgers enz) FEBO er boven hebben staan? :lol: Ook echt in dat lettertype van FEBO.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    WTF nee. Ik eet daar wel eens in Leeuwarden. Best lekker, maar heb je er een screenshot van? 8)

En ik neem aan dat je de Citadel bedoeld he waar ik dat kan zien? :eek:

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het viel me voor het eerst op tijdens een missie voor een squadmember(dacht Grunt). Maar volgensmij is er ook eentje in de Citadel, op het middelste level(en dan naar links als je net binnen komt vanaf de dock).

Ben nu trouwens bij de quest dat je de Omega 4 Relay moet gaan gebruiken. Vroeg me af, je hebt die 'Ship Enhancements' en daar staan dingen van 'this helps survive a blast from a Collector's ship'. Heb je daar nog wat aan? Ik heb nou nog geen moment in zo'n ruimtegevecht gezeten of wat dan ook.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Als je je schip niet upgrade kan je in het laatste gedeelte van de game verrast worden, dat is alles wat ik zeg. :+

18. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan zeg ik; doe het maar, anders krijg je zeker spijt!

19. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Nieuwe DLC is net uit (stelt alleen niet veel voor):

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vette shit. Misschien wel een keertje kopen. Hoor mijn lieve secretaresse nu al roepen: Commander, you received a new message. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina