1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Psies. IK had em gekilled. Kun je die ronde ook winnen, zonder em te killen (en dus de achievement missen ?)

    EDIT:
    Ik vind het wel een stuk leuker nu en beter dan ME1, zelfs ondanks dat het minder RPG is. Het landen op planeten is een stuk interessanter. Wel jammer dat sommige stukjes/levels erg kort zijn.
    De combat vind ik echt heerlijk!
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  2. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, rechtsonderin staat een timer, dat is de tijd die je moet overleven om de ronde te halen. Dacht dat het iets van 5 min. was ofzo.
     
  3. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    gaan we weer hoor. Als je nu leest wat je opschrijft en wat nog 1000'en anderen benoemen, zou je dan niet juist kunnen concluderen dat juist het verzamelen van je teammates hen helpen (of niet) en je verdiepen in hun karakters het hoofdverhaal is en dat wat jij en je medestanders het hoofdverhaal noemen slechts een rode draad is en een motief van het verhaal? ik begrijp echt niet waarom mensen hier zo'n probleem mee hebben, maar goed...

    en Oh ja, nog een klein puntje. het heeft geen enkele zin om en spel in een bepaald hokje te stoppen of er weer uit te halen. Als iets dan uniek is kom je een beetje in de problemen he? misschien een nieuw hokje bedenken? iets als een '3rd person semi-rpg action adventure shooter'...
     
  4. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij voelt je wel snel op je fragiele teentjes getrapt zeg. waarom kun je niet gewoon andemans mening respecteren? Ik vind het verhaal ook maar andere magere kant. |:-
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Het is gewoon een overstapje van deel 1 naar deel 3 qua verhaal, en daar is niks mis mee. Want ondanks dat het verhaal niet zo bijzonder is voelt de game in zijn geheel voor mij toch een stuk beter aan dan deel 1. Grootste pluspunten zijn de framerate en het laden van textures, in deel 1 dramatisch en in dit deel geen een keer problemen mee gehad.
     
  6. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Ok, na hem een keer uit gespeeld te hebben krijg je ook nog wat extra shit erbij:p.
    Heb gewoon weer mijn level 60 uit ME 1 opnieuw geimporteerd en begin nu met het volgende:
    Level 5
    8 punten voor squadpowers
    350.000 credits
    60.000 palladium
    60.000 platinum
    60.000 Iridium
    60.000 Element Zero

    Denk dus dat na je hem uitgespeeld hebt 50.000 extra resources krijgt als je met een nieuwe game begint en je dus 10.000 van alles krijgt als je level 60 importeert.
    Weet niet hoeveel credits je krijgt door de rich achievement, maar kan me herinneren dat ik vorige keer met 250.000 begon.
    Zal dus wel iets van 100.000 - 150.000 credits zijn die je krijgt voor level 60.
    Je krijgt btw ook nog wat extra paragon en renegade points weet alleen niet exact hoeveel.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wow! Dat is wel veel voor een resource die schaars hoort te zijn 8)
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik was begonnen met 150k en als ik me goed herinner was het 100k omdat ik een rijk character importeerde en 50k omdat dat character level 60 was.
     
  9. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Wel beter, dan hoef je de 2e playthrough tenminste niet weer uren te gaan scannen voor element zero8)
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    Inderdaad. Met de tweede playthrough scan ik alleen Rich planeten omdat daar soms nog wel wat gebieden zijn om te landen en te doen. Heb ondanks alles 1.4miljoen van de meeste resources. Alleen dat Plutonium ofzo blijft laag omdat dit het meeste gebruikt wordt bij upgrades.

    Heb bij de tweede play mijn soldier een extra barrier gegeven. Blijft hij wat langer leven :p

    Nu hopen dat deel 3 minder shooter en weer wat meer RPG wordt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2010
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ook goedemorgen..
    Laat ik dan maar zeggen dat ik de verhaallijn met de Collecters het interessants vind. Het is gewoon het hoofdverhaal aangezien dit uitgediept gaat worden in deel 3. Het verhaal van je teamleden is leuk, maar volgens mij heeft het geen waarde voor deel 3. Vanwege dit:

    In de laatste missie op de Collecter Base kan je halve crew doodgaan, terwijl Shepard het nog overleefd. Deze savegame kan je weer meenemen naar deel 3. Je hele crew kan ook dood, samen met Shepard, maar die save kan je niet importeren naar deel 3, Maar als je halve crew doodgaat, het lijkt me sterk dat je deel 3 dan maar met een handvol crewleden moet spelen. Er zal vast wel weer iets in het begin van deel 3 gebeuren zodat je weer een hoop nieuwe crewleden krijgt, maar dan hopelijk op de manier zoals deel 1. Zonder af te wijken van de epische verhaallijn. Het rekruteren van de leden en de teamleden haalde het tempo te veel uit het verhaal.

    En ik stop het spel niet in een hokje. Je loopt van punt A naar punt B en je schiet het halve heelal naar het hiernamaals. In deel 1 was ik wel even bezig voordat ik de achievements had van 150 pistol kills, shotgun kills etc. Er waren niet zo veel shoot outs. Deel 2 is 1 grote shoot out. Het praten is een welkome afwisseling van het vele knalwerk. Een mooi rustpuntje zodat je even op adem kan komen. Zoals Uncharted 2 ook perfect deed. Dus tjah, ik vind het niet meer dan een 3rd person shooter. De speciale krachten die je hebt tillen de shoot outs naar een hoger niveau. Dat is het unieke aan de shoot outs van ME 2. En het upgraden van wapens en armor zit wel in meer spellen. ME 2 is gewoon meer mainstream geworden door het RPG element flink in te dammen.

    Maar ME 2 is wel een parel van een spel. Je kan echt zien dat er veel tijd en liefde in gestoken is. Het voelt compleet aan, helemaal niet afgeraffeld.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Hey bedankt man. Dit zijn beloningen waar je tenminste iets aan hebt. Nu kan ik dan ook eindelijk de level 30 achievement halen en misschien de twee loyalty die ik mis. Tevens mis ik ook nog de achievement no one left behind. Ik moet dus nog wel een eindje verder kunnen komen. Eerst maar eens mijn ME 1 Shepard op level 60 zien te krijgen. ;):9
     
  13. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Dat zou inderdaad wel kloppen ja, want met mijn me2 import character heb ik nou iets van 234000 credits.

    Amen to that! Blijft een geniaal spel me2, maar vind het ook wel te mainstream geworden.

    No problem:thumbs:
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ik weet 't.
    Het schijnt de Vindicator light machine gun te zijn..die je op een bepaald punt van de game kunt krijgen als je een Soldier bent..in de
    Collector ship
    schijnt..Je kan dan kiezen tussen 3 wapens.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik hoop wel dat Mass Effect 3 weer een echte RPG word zoals Mass Effect I en bijvoorbeeld Dragon Age. Met de oorlog tegen de reapers op het punt van uitbarsten lijkt me dat niet meer dan normaal. Dus Casey Hudson: Beloof ons wat op de E3. ;)
     
  16. luke33

    luke33 Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    1
    Mass Effect 1 was geen volharde RPG. maar een Actie-rpg. En daar zijn ze bij Mass Effect 2 mee doorgegaan. Ik heb het spel nou twee keer uitgespeeld en wat een spel zeg. Het verhaal is messchien niet beter dan deel1 maar ik vond het ook niet slecht. Ja het scannen van planeten ja, Dat hebben ze er nu in gedaan omdat er heel wat klachten waren over de mako of hoe die kar ook heet.:emo:
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk dat je dat sowieso kan vergeten. Ze hebben de nadruk qua gameplay op de actie gelegd. Ik zou het dan erg vreemd vinden als ze voor deel 3 een andere koers opgaan. Zeker als je nagaat hoe succesvol ME 2 nu al is qua verkopen. Zoals in deel 1 hoeft het van mij niet, de hele tijd dat gerotzooi in die menu's. Dus ik vind dat ze bij Bioware de goede kant zijn opgegaan. Nu nog een episch verhaal met de Reapers en deel 3 wordt het spel van het decennium :)
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Dit spel ownt zo hard man.
    Het OWNDE toen ik net Wrex tegenkwam, wat een held! Ookal hebik deel 1 in 12u uitgespeeld, ik vond Wrex echt ownen met z'n droge opmerkingen enzo. Ook de classic beat van deel 1 eronder toen Shephard en Wrex weer elkaar ontmoetten.._O_
    Had verder nog een vraagje:
    het klopt toch naarmate je meer Paragon/Renegade wordt maar 1 van de 2 opties kan kiezen die je bij sommige dialogen hebt? Soms heb je een rode en een blauwe optie die tevoorschijn komt..ja toch? dan kan je er toch maar uit 1 van de 2 kiezen? (die ander is dan zwart)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Als ie zwart is betekend het dat je die optie niet kan gebruiken omdat je niet genoeg Paragon of Renegade bent. Veel Renegade opties kon ik niet gebruiken omdat ik volledig Paragon was en amper Renegade had.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ja precies.
    Bij mij is t nog steeds een mengelmoes. :+ maar vooral Progan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina