1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dat wel, deed me vooral denken aan dat level uit Halo 2 met die kabels die je moet doorsnijden. Op een Jupiter achtige planeet.

Omgeving was echt zwaar bruut.

Trouwens: De omgeving uit het mooie flatgebouw in deze DLC is ook erg bruut. Je hebt echt het gevoel in een metropool te zijn. Had ik niet echt met de standaard Mass Effect.

Ik vind dit wel de beste Mass Effect DLC ooit, maar niet de beste allertijden.

DLC voorspeld echter wel een heleboel goeds voor Mass Effect III. :)

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik wil deze nu toch ook halen. Hij is maar 20 inc verzending op Zavvi.co.uk.

Maar ik heb een vraag. Ik heb een save game ME1 als soldier. Kan ik kiezen om een nieuw character te maken betreft class, maar de keuzes uit 1 te bewaren?

En verder wil ik graag weten: Wat bewaard hij allemaal van ME 1 als je met dezelfde save verder gaat. Heeft het voordelen om niet opnieuw te beginnen? En als je verder gaat behoudt je dan alle stat points uit deel 1? Is het spel dan niet heel makkelijk in het begin?

Tot slot laatste vraag, spoiler uit 1

Stel dat je opnieuw begint, leven de mensen dan die je dood liet gaan in deel 1, zoals Wrex, Aidan of Ashley? En als ik wel verder ga met mijn save zijn ze dan nog steeds dood?

3. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Zeker doen!
    Ja, dat kan. Na de intro kan je de class veranderen als je dat wilt.
    Hij bewaart alle keuzes die je hebt gemaakt, hoe jouw Shepard er uit ziet en welke class hij/zij is (maar die kun je dus wel veranderen), je achtergrond (Spacer, Earthborn etc.) en je Paragon/Renegade. Het hele levelsysteem is anders geworden, dus je stat points uit deel één worden niet bewaard. Je begint weer gewoon op een laag niveau (je krijgt een kleine bonus als je een ME1-save gebruikt, zo begin je bijvoorbeeld al op level 3 ).
    Als je een ME1 save gebruikt, zijn de personen die je dood liet gaan ook echt dood. Stel dat Wrex dood ging, dan zul je die niet meer terugzien in ME2.

Als je een nieuwe game begint, maakt de game de keuzes voor je. In het geval van Wrex hebben ze er bijvoorbeeld voor gekozen dat hij dood is.

Er is eigenlijk geen enkel nadeel aan het importeren van je ME1-save, dus ik zou het zeker doen. Als je het niet doet voelt de game namelijk een stuk leger aan (bepaalde sidequests zijn er bijvoorbeeld alleen maar als je ME1 gespeeld hebt).

@ Mad (dat rijmt!): Ik moest lachen:+

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ok cool, bedankt voor alle antwoorden. Even nog laatste vraag n.a.v. jouw antwoord.

Wrex leeft op mijn savegame nog. Kan ik nu dan met hem spelen of kom ik hem tegen in de game als ik verder ga met mijn save?

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hmmm vaag
    Ik speelde net de demo en luisterde naar de intro. Blijkbaar heeft Shephard de council laten doodgaan. Ik heb dit niet gedaan in mijn savegame van ME1. Leeft bij mij de council dan nog in ME2?

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ja. ;)

Demo is niet de end game he. :cool:

8. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    De demo maakt niet gebruik van geimporteerde savegames. Dus krijg je het 'default' ME geschiedenis profiel.

edit: Damn you yellow!:+

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    The one and only. :+:9

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben echt onder de indruk. Ik kan me voorstellen dat het missen of tegen komen van een partymember goed over te dragen is. Maar zo'n beslissing als aan het eind van ME2 heeft denk ik echt hele grote invloed op het verhaal.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Zekerz en die achievement met al je teamleden in leven laten vind ik, en sommige anderen ook denk ik, nog meer baas dan insanity.

Het geeft een euforisch gevoel op een heel andere manier dan op een hogere stand uitspelen. :)

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    kan je in deel 2 iedereen laten leven?

In deel 1 moest je hoe dan ook een keer kiezen tussen 2 personages.

Nou moet ik wel zeggen dat achievements me niet zo boeien maar ik laat graag iedereen leven zodat alle dialoog opties en sidequests open blijven in dit soort games.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, je kan iedereen in deel 2 laten leven. Het is zelfs een achievement :).

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Een klote een als je niet weet wat je moet doen.

@ BigSyke: Check eens een aantal pagina's terug. Er staat wel ergens hoe het moet en wie je voor wat voor taken moet aanwijzen.

Btw: Als je dat de 1e keer voor elkaar krijgt is het einde nog bevredigender dan je denkt. :+ Ik mag er volgens mij niet meer over beginnen in dit topic. :9

15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat valt dus best wel tegen; je merkt er echt geen reet van tijdens ME2.
    Het wordt even aangekaart als je de Citadel weer bezoekt, maar that's it.

Maar misschien dat het in deel 3 belangrijker wordt....

Ja, maar daarvoor moet je wel wat doen;
    alle ship updates, iedereen loyal maken, en tijdens de laatste missie de juiste mensen op de juiste funktie zetten.

16. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Mierenneuken: niet alle ship updates. Med bay en die mine/fuel zaken hoeven niet.

Hoewel er verschillende opties geimporteerd kunnen worden uit ME1 hebben ze geen héle grote invloed op gebeurtenissen in ME2. Kan ook bijna niet, anders heb je absurd veel dialoog nodig. Toch is het genoeg om je wel een gevoel te geven dat je beslissingen van lang geleden nu nog steeds voelt. Is Bioware sowieso erg goed in.

ME3 zal een soortgelijk principe aanhangen. Waarschijnlijk zullen weinig van de characters nog als party members te recruiten zijn. Wel verwacht ik ze allemaal ergens in het spel terug te zien.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik verwacht wel een huge space battle met The Reapers en The Citadel Fleet.

Moet je vooral keihard het nummer Arrival to Earth aanzetten van The Transformers soundtrack. :)

18. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk valt Liara nog wel te recruiten. <3

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Denk het niet gezien de laatste DLC. Ze zal je wel helpen op een of andere manier denk ik. ;)

20. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok. Moet 'm binnenkort maar even downloaden, heb ik nog niet gedaan:eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina