1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Gewoon blijven praten met haar zoals je in deel I ook altijd deed. Die scene met haar vind ik zelf gewoon zielig dat het gewoon schattig word. ;)

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit nu tegen het eind van Virmire in ME1, het is mijn tweede playthrough, geweldige game blijft het. Daarna meteen beginnen aan de tweede pt voor ME2. Wat ik me trouwens nu afvraag, wat is het doel van de Reapers eigenlijk? Ik bedoel...ik weet wat hun daden zijn enzo, maar waarom? Waarom halen ze al die evil shit uit? Dit is mij in de games en Wikipedia nog altijd niet duidelijk geworden. Erg cool allemaal al die dingen die ze gemaakt hebben en dat het allemaal volgens hun plan gaat...maar wat willen ze er uiteindelijk mee bereiken? En zoals Sovereign zegt in ME...we have no beginning/end, heel erg benieuwd hoe ME3 zal eindigen dan :D

3. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Zie pagina 60 nog even.
    [SPOILER1]Na ME2 weten we dus wel dat ze zich voortplanten door complete bevolkingen samen te smelten. Hun 'echte' doel is (voor mij) nog niet duidelijk.[/SPOILER1]

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Voor mij ook niet, maar ik hoop met ME III op minstens 30 uur omdat goed duidelijk te maken.

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, denk sowieso wel dat je van 30 uurtjes voor alleen de story kunt uitgaan. Maar het zou uberstoer zijn als ME3 niet zo leuk eindigt, in de zin van dat je het gewoonweg niet wint van ze. Maar tegelijkertijd zal je denk ik ook vreselijk balen, al die missies, al die opofferingen en ga zo maar door....voor niks, nee dat kan ook geen fijn gevoel geven lijkt me. Maar als de reapers het onderspit uiteindelijk gewoon delven, hopelijk gebeurd dit op een ongelooflijk epische manier. Want ze klinken echt als onoverwinnelijke lui in ME1 en ME2, dus hopelijk is dit ook echt merkbaar in ME3.

Ik heb onlangs de hele codex uit ME1 gelezen en ook op Wikipedia van alles gelezen nog, al leggen ze dit allemaal in de game uit, ik zit altijd in een party met vrienden en op die manier mis je dan altijd dingen uit zo'n game. Een game als dit moet je eigenlijk gewoon in je eentje spelen en niet dat je in een party zit,maar zo gaat het nou eenmaal altijd wel bij mij, ik kies daar zelf ook voor. Maar alles begint nu nog duidelijker te worden over ME, en als ik ook nog eventjes die overige twee boeken lees en de comics, dan mis ik echt niks meer van het verhaal.

Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ik denk dat veel ME spelers zoiets hebben dat je inderdaad moet voelen dat The Reapers echt sterk. Ik hoop echter, mocht het zover komen, dat het wel aan de hand van je beslissingen is en niet aan de hand van je daden in het veld. Beslissingen maken in games is zoveel cooler maken dan vechten, zeker in RPG's als deze.

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nu ik volop ME aan het doen ben ik,merk je ook gelijk wat er mis was of mistte in ME2. De grote hoeveelheid aan talents waar je je punten aan kon besteden. ME2 had echt maar een paar, wapens en upgrades zelf kunnen bepalen voor Shep en zijn team. En voor armor gaat dit ook op, ze name echt een stuk vrijheid weg in ME2. Ook qua gebieden volgens mij, een soort Virmire achtig gebied heb je niet in ME2. Het is allemaal zo compact,zo klein en zo beperkt.

Hopelijk gaan we qua deze dingen echt verandering zien in ME3. Ook heb ik het gevoel dat je veel vaker belangrijke keuzes kreeg in ME dan in ME2, ME2 moest duidelijk meer 'casual' zijn dan zijn voorganger en het is gewoon jammer. Dit alles is niks nieuws...maar het valt echt op wanneer je ME weer doet.

8. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand een Cerberus code verkoopt hou ik me aanbevolen!

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Iets wat ik helemaal niet doorhad tijdens mijn eerste playthrough was dat Saren uiteindelijk helemaal niet zo evil is. Ok, zijn handelswijze is lang niet altijd even fijn, gaat over lijken, en die experimenten met salarians etc, maar zijn doel is uiteindelijk best goed nog. Hij denkt dat ie een hoop leven kan redden en dat is zijn doel, in die zin is hij een 'goodguy' .

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Goodguy kan je hem ook niet echt noemen maar slecht ook niet, ook als je Mass Effect Revelation hebt gelezen. Maar uiteindelijk blijft Saren wel echt een moderfocking baas, wat mij betreft de beste tegenstander die ik ben tegen gekomen in al mijn games die ik heb gespeeld. _O_

11. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Een goodguy is Saren absoluut niet. Maar omdat hij zo is geschreven (en neergezet) dat je sympathie voor hem krijgt, maakt hem wel een goede badguy. :)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Je kunt wel een good guy van hem maken. ;)

13. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Naja, ervoor zorgen dat hij uiteindelijk het licht ziet (niet van zijn gun..) maakt hem in mijn ogen nog geen goodguy - daarvoor heeft hij gewoon teveel dingen misdaan. Maar de tweestrijd die hij met zichzelf heeft zorgt er wel voor dat je sympathie voor hem krijgt. Hij is niet 'evil' om het evil zijn.

Dit is trouwens gelijk een reden waarom Saren als antagonist beter is dan bijvoorbeeld de Collector General - en Sovereign beter is dan Harbringer.

14. Seh

Seh Guest

Hij dacht dat hij er goed aan deed om te doen wat hij deed, een super goede badguy was het eigenlijk. Hij koos er tenslotte zelf niet voor om zo onder controle van de Reapers te komen, al die ''slechte'' daden was hij zelf niet eigenlijk.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Mee eens, maar toch had ik gehoopt zijn dood wat te kunnen afwenden. ;)

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet het niet meer zeker maar in Revelation doet Saren wel dingen die niet bepaald netjes zijn, en daar is hij nog niet onder de invloed van de reapers.

17. Seh

Seh Guest

Ach, een renegade Shepard doet ook niet altijd even lief.. Ook dat is een ''goodguy''.

18. Forty

Forty Guest

Dat is bijna altijd Goed/Slecht
    Ze denken allebei dat ze goed zijn en dat de andere slecht is omdat ze denken dat ze zelf gelijk hebben.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    De eigenwijsheid. :mad:

20. Seh

Seh Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina