1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654

    [​IMG]

    2013 staat voor de deur en het moet wel heel gek lopen als we in het nieuwe jaar geen aankondiging krijgen van een nieuwe PlayStation console. Een release lijkt me een beetje sterk, maar wie weet zit ik er helemaal naast.

    Wat verwachten of hopen jullie van de PlayStation 4? Over welke features moet het apparaat sowieso beschikken en welke mogen direct de prullenbak in? Wat gaat de aankoop van Gaikai betekenen voor de nieuwe PlayStation? Een nieuwe cloud-gebaseerde game service? Brand los!

    In 2013 gaat de geruchtenmolen uiteraard nog harder draaien, dus lijkt het mij een leuk idee om alle reeds uitgebrachte geruchten en (inmiddels) bevestigde informatie over de nieuwe PlayStation hier te verzamelen en te discussiëren over het nieuwe platform.

    Ik ga m'n best doen om deze post in 2013 up-to-date te houden met bevestigde informatie :)

    [​IMG]

    Namen
    Inmiddels circuleren er verschillende namen rond voor de volgende Sony console.
    • PlayStation
    • PlayStation 4
    • PlayStation Orbis
    • PlayStation Thebes

    Aankondiging
    Er is nog niks officieel naar buiten gebracht door Sony maar game-media verwachten dat Sony op de E3 in 2013 of enige tijd daarvoor via een eigen event hun nieuwe console presenteert aan het grote publiek. We gaan het zien!

    Specs
    VG247.com heeft op 2 november dit nieuwsbericht gepost en is volgens mij het meest recent wat betreft informatie over de specs. Correct Me If I'm Wrong, dan pas ik het aan :)

    Nieuws
    Het Internet staat vol met berichten over de volgende PlayStation, hieronder een greep uit zomaar wat nieuwsberichten van de laatste tijd.

    Mockup
    Onderstaande foto's zijn mockups en afkomstig van thetechlabs.com

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    Zover ik weet zijn alleen onderstaande puntjes bevestigd, maar zoals ik al eerder zei: Correct Me If I'm Wrong.

    • Er komt een nieuwe PlayStation console :+
    • Verschillende ontwikkelaars hebben devkits van de nieuwe console
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Niemand geïnteresseerd in de volgende PlayStation? :eek:
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echt wel :) Toffe post, eerst drank en oliebollen en dan morgen even rustig lezen
     
  4. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Moet zeggen dat ik die foto wel erg vet vind. Maar ik wacht toch eerst even af wat de nieuwe Xbox gaat doen. Ik game nu al een tijdje op de PC, omdat de Xbox 360 echt te langzaam werd en te achterhaald is. Maar ik blijf een console toch wel heel relax vinden.

    Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel zeg. Voor of tijdens de E3 wordt die waarschijnlijk gepresenteerd. De vorige E3 is alweer een half jaar geleden8). Nog een half jaartje en dan weten we dit nieuws wellicht alweer8)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bijzonder om te zien dat bij de nieuwe xbox je veel leest over nieuwe features en bij de nieuwe playstation veel over de kracht van het beestje. Zouden dat ook echt de richtingen zijn die ze hebben gekozen?

    Ik vraag me af of je er komt met alleen meer horsepower, helemaal met de komst van een Steambox. De consoles moeten naast voldoende kracht ook wat extra's bieden en dan liever niet in de zin van wiggelen voor mijn TV.

    Sony heeft genoeg in te halen deze ronde op het gebied van live gamen dus dat zal wel goed komen. Het zal me echter benieuwen met welke unieke punten ze daarnaast gaan komen.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk uit naar de E3, hopenlijk weer een mooie show met nieuwe hardware etc. Lekker ervoor zitten met genoeg hapjes en drankjes:b:
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Volgende maand een PS event, hopen dat wij daar iets meer te weten komen
    [​IMG]
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een 3 daags event alleen voor de playstation? Kan bijna niet missen lijkt me.
     
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd of ze het echt gaan doorvoeren dat je geen 2de hands games meer kunt spelen, dat zou toch wel mijn aankoop beinvloeden.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat een specifiek exemplaar gekoppeld wordt aan een console zie ik nog niet zo snel gebeuren. Dit is gewoon om last vragen wanneer een console het begeeft en de gebruiker een nieuwe koopt. Een game exemplaar koppelen aan een PSN-account lijkt met al realistischer. Dit wordt niet zo vaak veranderd als een PS3 console en verhinderd nog altijd 2de hands verkoop. Uitlenen aan vrienden is dan ook al toegankelijker, al zou je dan wel een gezamelijk account moeten gebruiken.
     
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Bij mij precies hetzelfde, dan ben ik wel benieuwd wat MS daarintegen gaat doen. Wanneer het echt zo zou zijn verliezen ze denk ik heel wat mensen, niet alleen aan MS maar ook Valve is nu van de partij doormiddel van de steambox !
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vermoed dat Sony het unieke ID-nummer dat op de disc staat gaat koppelen aan de serienummer van de PS4.
    Dat zou betekenen dat een game zonder problemen de 1e keer gespeeld kan worden op een PS4.
    De game wordt voor de volgende PS4 onspeelbaar.
     
  13. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Wat Pegas zegt lijkt me veel realistischer. Wat nou als je PS4 stukgaat? Kan je geen enkele game meer spelen...
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Of ze kondigen aan dat ze stoppen met de Vita, omdat het ding faalt. :+
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    er gingen al eerder geruchten dat op dit event de ps4 zou worden aangekondigd, het zal dus wel waar zijn.

    Echter ik vermoed dat ze alleen de console laten zien en een datum geven, het lijkt me nog wat vroeg voor een volledige reveal.
     
  17. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik denk dat ze wel de console laten zien zoals ze meestal wel doen bij een aankondiging van een console, maar misschien de specs nog niet helemaal.

    Als natuurlijk de PS4 wordt aangekondigd :+
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Het is gewoon de aankondiging van PlayStation Vita Slim. :+
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De Vita GO! :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]d-3GMHIgR-U[/yt]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina