1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Next Generation PlayStation

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Mja, buiten de exclusives om (waar nog weinig van over is of ondertussen kapot gemolken is) stelt de 360 qua console en alles eromheen sowieso wat teleur de afgelopen jaren. Begon gigantisch goed maar zakt eigenlijk de afgelopen jaren wat in. Het is dat ik ermee begon en dat de interface, opties en overige dingen gewoon perfect werken. Het is gewoon zonde dat ze goed begonnen met veel exclusieve games maar tegenwoordig alles ook bij Sony te spelen is. Weinig boeiende verbeteringen of leuke acties (en anders is het altijd alleen voor USA als er iets is).

    Als je dan kijkt naar Sony dan zijn die toch de afgelopen jaren alleen maar sterker geworden met nieuwe opties, games en dingen. Mooie is vooral dat ze toch nieuwe IP's blijven maken, iets wat MS al tijden niet meer doet maar wat mij betreft dat wel zou moeten blijven doen. Waarom ik dan nog bij MS blijf is dat ondanks alle verbeteringen alles op de 360 nog steeds beter werkt en ik mijn multiplatform games liever op de 360 speel. Ja, deze generatie is Xbox 360 voor mij de winnaar en ik koop ongetwijfeld beide systemen met de next-gen. Maar toch is er een hele kleine nasmaak achter gebleven. Niet dat ik nu zoveel vertrouwen heb in Sony ofzo hoor, want buiten de exclusives deed de PS3 mij echt helemaal niks. Laat zowel Sony alsmede MS me maar verrassen.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    De beste games van deze generatie waren imo de multiplatform games, dus exclusives zijn overrated. :cool:
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Journey overrated? :+ Ni No Kuni ook?
     
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.982
    Leuk Bevonden:
    3.324
    Jup zwaar.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iedereen vindt bepaalde exclusives altijd overrated. Ook 3rd party games. Niemand vindt alles leuk.
    Maar in dit geval wilde ik specifiek van Modder een antwoord. :+
     
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.982
    Leuk Bevonden:
    3.324
    :+

    Was er laatst ook niet een bericht dat black tusk ofzo met 4 nieuwe ips bezig is voor microsoft?
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Nou, vergeleken met de stapel van imo echte tóp multiplatform games is het aantal echte tóp exclusives toch echt maar miniem stapeltje. Dat is uiteraard wel mijn mening. Ik heb gewoon niks met Halo, ik heb niks met Gears Of War, Forza en Gran Turismo kunnen me gestolen worden, ik vind God Of War tof, maar dat mocht na deel 3 ook wel een keertje stoppen.

    En dan zijn er supertoppers als Red Dead Redemption, Assassins Creed 2/Brotherhood, Deus Ex: Human Revolution, Mirror's Edge, etc. die toch echt allemaal multiplatform zijn. Sony moet vanavond gewoon met een supertoffe 3D platformer komen. :)

    TLDR: Ik heb weinig met de huidige exclusives op de consoles (behalve de grote Nintendo titels, MGS4, Journey en Ni No Kuni dan), dus voor is het belang van die games best overrated. Uiteraard ben ik altijd in voor wat nieuwe exclusive IP's, maar ik ben bang dat het weer voornamelijk Halo, Gears en Killzone gaat worden bij de next-gens. :+
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet extreem veel bijzonders dus. LBPK van platformer naar karten is dat nou iets wat speciaal is? Van hoeveel games zijn er ook nog kart games gemaakt. Crash Bandicoot was ook een platform en is daarna ook een kart game geworden. Journey was iets speciaals idd. Maar dat is meer een indie game zoals The Unfinished Swan. Zijn dat nou ook systemsellers? Nee.
    The Last of Us is een echt seller. Maar thats it.

    En ik koop een console om gebruikers gemak. Controllers, Online gameplay etc.
    Niet om die paar exclusives. Want eerlijk gezegd kan je voor ieder genre wel een prima game krijgen op beide consoles.


    Misschien is de 360 wat minder in de laatste jaren maar PS was een drama in de eerste jaren. Ja wat is nou "beter"
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  9. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    En niet te vergeten: Mass Effect (1) overrated?

    Ok, de rest kwam alsnog voor de PS3 en deel 1 ook, maar het begon op de Xbox.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan zou je Bioshock ook kunnen noemen, en Oblivion.
    Maar Timed Exclusives zijn vervelend om hierbij te betrekken. :p
    Niet specifiek Black Tusk, maar er is inderdaad het gerucht dat er 4 nieuwe IP's zijn. oa van Black Tusk
    En PGR5. :p
    Natuurlijk, maar al die supertoppers zijn op beide consoles te krijgen. Dus het zijn de exclusives die toch echt het verschil moeten maken.
    Microsoft heeft daar nauwelijks wat aan gedaan, waar Sony door bleef/blijft bikkelen.

    Voor mijn gevoel heeft MS de 360 in hun ogen als gamesconsole al in 2010 doodverklaard. Daarna was het alleen nog maar APPS APPS APPS
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Tijden dat je nog kon aangeven dat je met ME de beste exclusive had. MS moest BioWare gewoon kopen. :'-(
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Precies zoals ik er ook over denk. Ik moet Sony echt kudos geven voor de vele toffe exclusives die ze blijven binnenhalen, maar afgezien daarvan vind ik de PS3 een pet-apparaat. Walgelijk lange install tijden, updates die gestoord lang duren, hele interface komt niet in de buurt van XBL. Ik blijf nog altijd een voorstander van XBL marketplace en heb er ook echt geen probleem mee. Qua service en gebruiksgemak is de 360 gewoon de baas en daarom ben ik nu echt niet ineens zo van 'ik ga 100% voor Sony' fuck dat.

    En zelfs met al die exclusives voor PS3, waarvan ik de Ratchets gespeeld heb, Infamous 1+2, MGS4, Uncharteds...staat de PS3 meer stof te happen dan dat ie gebruikt wordt. Er blijven nog genoeg exclusives over die ik nog zou moeten halen zoals God of War 3...maar het komt er gewoonweg niet van. De reden is simpel....al die multiplatform titels.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik begrijp wat je bedoelt idd, maar ik bedoelde het meer als in het feit dat ik de exclusives van deze generatie over het algemeen ook maar matig vind. Daarom zei ik eerder al dat Sony me deze generatie misschien wel kan pakken, mochten ze het slim spelen.
     
  14. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik 1 console van de huidige gen zou moeten opgeven, zou het toch de 360 zijn. Ook al heb ik daar 120 spellen van, en van de PS3 maar 60 ofzo. Die andere 60 zijn namelijk wel voor de PS3 beschikbaar en andersom niet :)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik. Je komt ook aan je trekken als je gewoon multiplatform speelt.
    Dan beslis ik me keuze op gebruikers gemak etc.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik hoop dat de Xbox niet veel in power zal verschillen en ook nog gericht is op de core gamer. Ik vind alles aan de huidige xbox beter dan ps3/sony. En ik wil graag verder met mijn gamertag/achievements. :)
    En qua games, buiten uncharted en infamous kwamen alle games die ik wilde spelen uit op de 360 enik ga ervan uit dat dat weer zo zal zijn...
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Maar dan hadden we Mass Effect 3: the Kinect Story gehad.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik ben helaas bang dat MS deze generatie het gamen weer een stukje naar achteren gaat schuiven tegen de algemene entertainment strategie.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben heel benieuwd hoe we er hier straks allemaal bij zitten na de show, of jullie nog steeds zo hyped en enthousiast zijn :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Net zoals Rare bedoel je, die nu gedegradeerd zijn tot het maken van Avatar kleertjes? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina