Natuurlijk, populaire producten hebben naar mijn mening soms nogal een negatieve invloed op producten die wat minder mainstream zijn. Om toch zoveel mogelijk winst te behalen tracht men (in de game industrie met name de publishers) om producten zoveel mogelijk voor de massa geschikt te maken. Spellen moeten dan op Call of Duty gaan lijken om zo meer geld in het laatje te brengen, Crysis 2 bijvoorbeeld lijkt online ontzettend veel op Call of Duty, ik vond de beta erg tof, daar niet van, maar het was misschien leuk geweest als ze het iets originelers hadden aangepakt. Microsoft die door Kinect minder geld opzij leggen voor de meer 'underground' games. Ik geloof dat EA nu ook een policy heeft dat elk spel van hen multiplayer moet hebben, deze ontwikkelingen zijn denk ik niet geheel te wijten aan de populaire producten zelf, maar vooral aan 'de massa'.
En die irritaties in het dagelijks leven, dan bedoel ik bijvoorbeeld Justin Bieber of Lady Gaga die je op de radio hoort, of mensen die lange verhalen over Call of Duty vertellen.
Laatst bewerkt: 25 feb 2011