1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De Xbox One S is in dat opzicht perfect al kwam die eigenlijk net té laat, de S had de launch console moeten zijn. Blijft ook wel wat vreemd, komende maand krijg ik dan de One X en zal m'n oude Xbox One verhuizen, maar heb geen idee wat ik met die Kinect moet.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Microsoft gaat dit echt niet rechtrekken met de One X. Alles behalve. Dat gat, wat nu geslagen is, word pas bij de eerstvolgende nieuwe console recht getrokken. De One X is een beetje zoals de PS4 Pro ...
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Microsoft ging vanaf de eerste Kinect de mist in, sindsdien vind ik ze maar meh
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Kinect had leuk kunnen zijn ... maar niemand wil power opofferen om gebruik te maken van iets wat tijdens de 360 al niet aansloeg. Dat dat kut ding er weer bij zat bij de launch van de One snap ik dan ook niet.

    Goed, ze hebben met Spencer een gamer in huis ... in plaats van die drol van een voorganger :+
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De Xbox had zo'n beetje alles tegen bij launch:
    • Lomp design (waar ik enkel blij mee ben door de perfecte koeling, maar goed)
    • Hogere prijs door verplicht Kinect (na een jaar laten vallen)
    • Achterblijvende grafische prestaties (PS4 is gewoon sterker)
    • Minder aansprekende exclusives
    • Enkel dure draadloze headsets
    • Etc-etc
    Het hele verhaal rondom de Xbox One klopte inderdaad van geen kanten. Ze hebben het Sony daarmee wel erg makkelijk gemaakt.

    Dat de PS4 (in Nederland) een jaar eerder beschikbaar was heeft ook niet geholpen. Het kwaad was geschied en dat hebben ze nooit meer kunnen repareren. En straks ook niet, want ik zie PS4 spelers (met een library vol met PS4 games) niet overstappen naar een Xbox One X. Die kopen dan gewoon een PS4 Pro.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962


    Oh en bovendien, als je wat een sterke PC hebt, kun je tegenwoordig de meeste exclusives ook daarop spelen dus ik heb echt 0 reden om een Bone te halen 8)
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De launch en daarbij horende interviews waren ook tenenkrommend.
    "En de mensen die geen goede internet verbinding hebben? Is daar ook aan gedacht?
    ..
    "Ja, daar hebben we de XBOX 360 voor"
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik heb serieus, met de launch van de PS4, op het punt gestaan ook over te stappen. Het was uiteindelijk de joystick en UI van de XBOX die me deed blijven :)
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    De UI van de bone is toch niet geweldig? Dan lijkt mij PS4 juist beter. De controller was inderdaad wel even wennen maar tov de DS3 is ie gigantisch verbeterd.
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dit is wel een goede samenvatting van waarom het fout is gegaan. :+ De Xbox One zou nooit écht Always Online hebben, er was een internet check iedere 24 uur, niet fulltime. En daar kwamen een hoop voordelen voor terug, zoals het gamesharen wat we nu nog steeds hebben, maar dan tot 5 aparte gamertags. De ideeën waren juist goed, maar de E3-conferentie die ze gaven was enorm slecht gecommuniceerd en de manier waarop Mattrick destijds dat "Xbox 360 is het alternatief voor mensen zonder internet" antwoord zorgde ervoor dat het graf al gegraven was.

    Grappig genoeg was het begin deze generatie ook juist Xbox waar de exclusives waren. Maar ze hebben niet verder dan dat gekeken, waardoor je nu in de situatie zit dat er gewoon niks is.
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Vergeleken met de Xbox One controller is die van de PS4 echter een kinder dingetje. By far het slechtste punt van het hele apparaat.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.547
    Controller is de enige reden dat ik nog in het Xbox kamp zit.
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kromme is wel dat we tegenwoordig bij bijna elke game alsnog een internet verbinding nodig hebben om de game zo optimaal mogelijk te spelen. Het hele ''always-online'' klinkt verschrikkelijk maar ondertussen weten we niet beter. (al is het stukken minder in je gezicht)

    Grootste probleem is/was voornamelijk kinect (bam 100,-) en de Ps4 is krachtiger, ondertussen de de X1S een prima console maar we missen inmiddels dé games. (al is play anywhere best wel chill)
     
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Heb een half jaar geleden een Xbox One S opgepikt voor 230 euro met 2 controllers + Forza Horizon 3.
    Totaal geen spijt van gehad, blijft wel mijn secundaire console naast de PS4 Pro.
    Vind eigenlijk alles op de PS4 beter werken.

    En de OS UI van de XO is echt een verschrikking tov de PS4. Super traag, onoverzichtelijk en soms slecht te lezen op mijn TV.
    Maar er komt binnenkort een nieuwe toch?
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Traag? Nu? Valt echt reuze mee :+ Het is veel erger geweest lol.
    De nieuwe Dashboard komt vanzelf ... die zou nog sneller moeten zijn. Verwacht zelf met de launch van de XXX.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Jawel, maar ik denk dat ik met mijn kop bij het verkeerde gedeelte zat of zo. Bij een scherm waar je dingen op kon zoeken kreeg ik eerder te maken met een soort van qwerty achtig toetsenbord. Letter voor letter de boel invoeren, en dan tik je Mass Effect in, krijg je alleen het eerste deel, ipv alle delen. Geen idee welk deel van de Playstation 4 dit was, maar ik vond het enorm kut. MP op Xbox Live is ook niet zo geweldig, maar wel beter.

    Kom op, help me even erachter te komen waar ik gezeten heb op de PS4. Weet echt niet hoe dat gedeelte heet, want gezien je link kan dat dus niet de PS store zijn geweest, want ik neem aan dat je daar wel bijna net zo normaal als op Xbox Live zoekt? :+
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwe dashboard is er volgens mij al ;) of bij mij wel tenminste.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nice, een flinke verbetering dus. Als ik de discussie dan zo lees, dan kon Sony met de nog aan te kondigen PS5 wel eens een flinke voorsprong bij de start hebben. 8)
     
  20. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911

Deel Deze Pagina