1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Net vorige maand (ofzo) Hollow Knight aangeschaft voor 9 euro, en viel meteen in-love (wat ik niet had verwacht nav de footage/trailers). Heerlijke sfeer, gameplay, muziek, etc etc. Nog nauwelijks gespeeld, want backlog, en wil er wel even goed voor gaan zitten als ik het eenmaal ga spelen, maar sowieso al blij met deze aankondiging.

    Niet dat ik hem voor PC of Switch ofzo ga kopen, dus hopelijk komt er na verloop van tijd weer een complete release voor PS4 en XBO.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421



    Heftig zeg. Nee, ik ben blij dat ik niet stream voor inkomsten. Lijkt mij een ontzettend complexe wereld om je hoofd boven water te houden.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2019
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Sony daalt echt af naar nieuwe dieptepunten, want betreft hun conservatieve views op nudity.


    Nu is zelfs de Aziatische release (er is en komt geen Westerse release, want volwassen mensen in Amerika kunnen niet tegen mooie half-naakte mensen) van Dead or Alive Xtreme: Scarlett gecensureerd ten opzichte van de Switch (!) versie...(!)
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421

    Jij bent duidelijk geen Sony fan. :D

    Maar even serieus: je weet hoe het gaat. In het gaming landschap wordt geweld breed getolereerd (en je zou zelfs kunnen stellen "aangemoedigd"). Niemand schrikt meer wanneer je iemands hoofd van z'n romp af slaat in een game. Maar een beetje naaktheid of seks in games? Nee, dat kan echt niet. Was dit toevallig een keuze vanuit de Amerikaanse Sony divisie? Die zijn namelijk extreem preuts als het om dit soort zaken gaat. Kinderachtig natuurlijk.
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Voor zover ik begrijp, gaat het meer om de Chineese markt te pleasen. Die zijn daar namelijk erg streng tegen.
    En tja....die groep is ontzettend groot.

    Ik zou zeggen, release het in 2 versies als ze daar te preuts zijn.

    Ik ben het wel met Yi-Long eens; het gaat te ver.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Kom, we gaan STAKEN.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    heb je nog een paar gele hesjes over?
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Alleen als je mee stenen gooit naar politiebusjes.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk te groots om als een tjappie met een vestje te gaan staken.

    Ik ga meteen V for Vendetta.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Ik las trouwens een artikel (helaas zo snel even geen bron) dat de censuur in Sony's games aangejaagd wordt vanuit de VS. Japanse developers zouden momenteel de Amerikaanse tak van het bedrijf tekst en uitleg moeten geven over naakt in hun games en hun letterlijk moeten overtuigen van de noodzaak hiervan. Dit schijnt onderdeel te zijn van Sony's strategie om overal ter wereld dezelfde producten aan te bieden en af te stappen van lokalisatie zoals we dat nu nog kennen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Oh, daar twijfel ik ook niet aan. Japan en veel andere landen zijn zeer relaxed wat betreft de normale zaken als menselijk naakt en sexualiteit, maar vooral Amerika is ongelooflijk hypocriet en conservatief daarin, en blijkbaar moet de hele wereld daar vervolgens in mee.

    Zeer treurig en teleurstellend.

    Dit zie je ook terug op Facebook, waar iemand die een tekeningetje plaatst van een schaars gekleedde vrouw meteen gecensureerd wordt door facebook en die post dus wordt verwijderd (een tekeningetje, en niet eens daadwerkelijk naakt ofzo, maar gewoon 'sexy', en wellicht niet eens zelfs dat, want gewoon een korte broek ofzo...) (Ging in dit geval om de Koreaanse artist TB Choi), en vervolgens zie je IGN.com wel even een filmpje van 2-3 minuten plaatsen van alle fatalities in MKXI...(!)

    Nu heb ik met beide geen probleem (sex/nudity, en grof (fictional) geweld), maar die ongelooflijke hypocrisie daarin vind ik wel zeer stuitend. Extreem geweld is totaal geen probleem voor Facebook, maar oh wee als er ergens een onschuldige tepel ofzo te zien is...(!) Echt, te sneu voor woorden.

    Ontzettend jammer dat Sony daarin meegaat.
     
    TreV en Zifnap vinden dit leuk.
  12. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Sommigen hier een beetje geïnteresseerd en/of bekend met het Grand-Strategy genre? Toegegeven een beetje een nerd-genre, maar kan me er eerlijk gezegd de laatste jaren wel mee vermaken. Erg veel diepgang in die games, mits je de rust en tijd neemt om het ook echt daadwerkelijk te leren spelen. Paradox Interactive is zo'n beetje marktleider in dit genre, momenteel speel ik Hearts of Iron 4 (WWII Grand-Strategy) uit hun stal en over een paar maanden komen ze met deze game gebaseerd op de Oudheid:

     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Bij gaming is niks te nerdish, Trev.
     
    TreV vindt dit leuk.
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Er gaan enorme geruchten over Microsoft en Nintendo. Het worden spannende tijden.

    Nu schijnt Microsoft Ori en Cuphead te gaan releasen op de Xbox, en volgens de geruchten is dit om de Xbox Live SDK te testen op third party platformen. Daarnaast gaan er ook grote geruchten vanuit verschillende partijen dat Microsoft wellicht een Halo, Gears of Forza game naar de Switch brengt en zelfs Game Pass en games via de cloud naar het Nintendo beestje komen. Dit zou weleens een enorm grote plottwist binnen de game wereld kunnen worden.

    Natuurlijk is dit slecht nieuws voor Sony, maar ik verwacht meer dat Microsoft dit doet om verder te gaan met hun plannen om hét gaming platform te worden, ongeacht onderliggend systeem. De Netflix van de game wereld. Dit vooral met het oog op Google en Amazon die steeds meer aanstalte maken om ook de game wereld te betreden met voornamelijk dit soort streaming platforms.

    Voornaamste bronnen: http://www.jeuxvideo.com/news/10065...cient-des-jeux-xbox-debarquent-sur-switch.htm
    https://www.gameinformer.com/2019/0...ging-game-pass-and-published-titles-to-switch
    https://www.windowscentral.com/why-xbox-game-pass-nintendo-switch-and-other-systems-smart
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mooi. Eindelijk eens wat concurrentie voor Sony. Het was inmiddels al een tijd geen eerlijke strijd meer.
     
  16. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Als dat echt waar is en het werkt allemaal perfect het streamen, dan gaat mijn Xbox One S de deur uit :+.

    Snap eigenlijk niet waarom ik überhaupt een Xbox heb maar goed. Met ook een PS4 en Switch in huis.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Kom op, NuclearGoat. Waarom gebruik je uberhaupt nog een One S???? ;)

    Maar serieus: Sony moet worden aangepakt (ik bedoel dat op een positieve manier) en ik denk dat een samenwerking tussen Microsoft en Nintendo ervoor gaat zorgen dat de markt weer iets interessanter wordt. Het is mij in ieder geval duidelijk dat Microsoft alleen die concurrentiestrijd niet aan kan gaan. Al jaren lang eigenlijk al niet. Je kunt veel over Sony zeggen, maar ze hebben hun zaken dik voor elkaar.
     
  18. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Om krakers als Crackdown 3 te spelen natuurlijk!!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ze kraken zoals ze smaken. Drie halen, twee betalen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570

Deel Deze Pagina