1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Poffer toch, begrijp je eigenlijk wel wat je zegt? Bovenstaande is gewoon een testvoorbeeld. Laadtijden zijn tegenwoordig helemaal niet meer 8 seconden, maar eerder 30 sec tot 1+ minuut en zelfs langer wanneer je pech hebt. Wanneer je verhoudingsgewijs 8 seconde terugbrengt tot minder dan 1 seconde, dan is dat een factor acht deling. Begrijp je wel wat dat inhoudt bij langere laadtijden? Wat dat inhoudt bij het streamen van high res textures? Want daarmee zijn de PS5 en Microsoft next gen console uiteraard uitgerust. Dat is juist een huge deal! Realiseer dat het misschien wel de toevoeging van de SDD is, en niet de sterkere grafische kaart en processor, die in de toekomst het verschil gaat uitmaken op de consoles. De oude HDD in de current gen consoles was wel degelijk een bottleneck bij de steeds groter wordende games.
     
    Tim, Jorrie en Maddmonkey vinden dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Je moet echt eens wat minder in het verleden kijken..
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nee hoor ik moet niks.. maar dat terzijde.

    jullie snappen blijkbaar niet dat je die Post met een dikke knipoog moet lezen!
    Maakt ook niet uit. Ik juich snellere consoles of hardware in het algemeen toe.
     
    Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Laadtijden ligt ook wel een beetje aan wat de dev maximaal uit zijn engine, game en de console kan halen. Shit op elkaar afstemmen is erg belangrijk, daar hoeft een SSD, testgeval of niet, of welk ander opslagmedium, echt niet persé zo'n groot verschil in te maken. Mijn SSD op de PC doet wonderen, maar die gaan ze nooit in deze consoles stoppen. Ik verwacht vooral in de latere periode na de release van nieuwe consoles gewoon weer langere laadtijden.

    Ik begin misschien weer voor de zoveelste keer over Kingdom Come, maar dat is het perfecte voorbeeld van een game die met een goede SSD veel sneller laad dan anders. Alleen nog niet snel genoeg en dat ligt imo dus aan de dev en zijn ambities en afstellingen van een game en mijn videokaart denk ik. Hoe complexer, hoe langer het kan duren. Met andere woorden: Een SSD zal alleen in de beginjaren een flink verschil kunnen maken, daarna zullen games weer complexer en grootser worden en de laadtijden weer wat langer.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Conclusie: SSD is gewoonweg absolute noodzaak, wil de console überhaupt alle ontwikkelingen bijhouden op het gebied van gaming. Hogere resolutie, grotere bestanden. Die HDD horsepower is gewoon keihard nodig. Overigens worden SSD schijven steeds goedkoper. Vroeger was je aan 1 gig al een fortuin kwijt, maar dat valt tegenwoordig wel mee. Dus wat mij betreft zet Sony er een capabele Samsung EVO drive in. Openbaring voor console gamers. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik zou zonder problemen €200 extra voor de PS5 willen betalen als er minimaal een 1gig SSD inzit ipv een gewone HDD
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vergeet niet dat er dan ook een schrijfsnelheid van 3500 Megabyte tegenover mag staan met wat jij vraagt .
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ben benieuwd wat de ps5 gaat kosten. Dat kan niet zo'n laag bedrag zijn als current gen. Wat een potentieel probleem kan zijn in de verkoop. Een console moet immers laagdrempelig zijn qua prijs, anders zou je net zo goed gelijk voor een gaming pc kunnen gaan. Top end hardware, maar zeker prijziger.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Slimme zet van Microsoft dan om licht en zwaar op de markt te brengen.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Licht en zwaar?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Beetje vreemd verwoord, maar doelde op de versie met alles erop en eraan en een lichtere en goedkopere variant met minder kracht.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ik weet het niet. Dan krijg je weer zo'n "S" variant die weer na drie jaar ofzo maar magertjes ondersteund wordt. Kijk maar naar de huidige generatie. En de "X"? Daarvan wordt het maximale potentieel ook nog niet benut. Nee, ik vind één versie van een PS5 ook prima. Maakt het ook gemakkelijker om keuzes te maken tijdens het bouwen van een game. Geen gedoe en geen keuze stress, initieel althans. Gewoon één machine. Relaxt toch?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het kan ook best zijn, zeker gezien de BC van de PS5, dat ik volledig overstap op de Playstation. Pijnlijk grote backlog op de One X, maar dat neem ik dan maar voor lief. Dus ja, PS5 heeft nu al een streepje voor en dat is best relaxed.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan je X gewoon houden toch. Is niet alsof er gelijk 600 games uit komen op PS5 release date.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Klopt, maar dat heb ik wel maximaal inruilen of verkopen voor de PS5. En als die BC bij release, dan kun je je lol wel op, jaren vooruit.

    En Xbox One X is echt niet zo geweldig als je denkt hoor. Soms echt traag, zelf Witcher 3 draait hij niet snel en dat is de reden dat ik de game niet in 4K speel, zelfs overweeg om instellingen naar beneden in te stellen voor een perfomance boost, dat vind ik ook een stuk belangrijker dan grafische pracht en praal.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Tja, dat is opvallend bij zo'n krachtige machine. Je zou inmiddels toch een betere optimalisering verwachten, ondanks dat tW3 niet voor de X is gemaakt. Maar dat is het probleem. Er worden weinig (geen?) games specifiek voor de X gebouwd… dus een beetje een wasted opportunity als je het mij vraagt. Geldt ook voor de PRO, maar die is dan weer een stukje goedkoper. Ben achteraf niet kapot van die tussentijdse console refreshes. Games worden toch vaak vanuit de base versie opgebouwd; ergens wel logisch, men wil die klandizie niet verliezen. Dus vandaar dat ik blij ben dat het de eerst paar jaar alleen bij de PS5 blijft en niks anders. En dan een paar knal goede exclusives.

    Meer keuze is niet altijd beter mensen, zelfs niet in gaming land.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    De X is nog steeds wel een gigantische verbetering tov de gewone Xbox one.. Talloze games hebben echt een flinke upgrade gekregen door de console. Het verschil tussen base PS4 en pro is een stuk kleiner.

    Yellow gonna Yellow. Heeft weer een impuls en gaat er vol voor.



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Om daarna weer volledig over te stappen naar de nieuwe Xbox ipv PS5. Time is a flat circle.
     
    Reckuuza, Racerblade01, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je trekt iets te snel je conclusies. Het valt me gewoon op de laatste paar jaar, de console zelf heb ik al sinds de release.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is geen ongewoon fenomeen in deze consumptiemaatschappij dat iemand's ego helpt om een nieuwe aankoop te rechtvaardigen door redenen te verzinnen waarom het nieuwste speeltje beter is.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    Daz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina