1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Heb je geen Xbox? Hij stond op gamepass. Ik heb hem van daaruit gespeld. Tof spel.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Alleen Game Pass pc. Hier staat helaas alleen Rise of the Tomb Raider op.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, het is 20 euro voor een goede game plus alle DLC, die je graag wilt spelen, die goede recensies heeft gehad, en die vele uren aan speelplezier te bieden heeft.

    Nu is het natuurlijk voor iedereen voor zich om te bepalen of 20 euro dan te duur is of niet, maar voor mij persoonlijk ligt die grens dus wel zo'n beetje op 20-25 euro, als die game me echt leuk lijkt en als het de DLC heeft.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    20 euro is in mijn ogen dus best wel veel geld voor een game die niet exceptioneel is. Voor 20 euro kun je 5 maanden lang Game Pass for PC gebruiken. Niet mijn schuld dat ik er zo over denk, de markt heeft het zelf veroorzaakt. :+
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Je hebt het nu over de kwaliteit. Vind ik een plausibele reden om dan niet het geld uit te geven, maar jouw eerdere reactie gaf een andere reden aan...

    Dit is dus wat ik laatst bedoelde. Gratis wordt op een gegeven het uitgangspunt voor heel veel gamers. Dus ik stel nogmaals de vraag: is het op de lange termijn wel zo gezond voor de industrie, al die games tegen dump tarieven? De lat wordt steeds lager gelegd bij wat een game in de perceptie "mag kosten". M.b.t. gamepass: allemaal heel leuk, een vast (en laag) bedrag per maand en dan spelen zoveel je wilt, maar hoeveel van die prijs ziet de industrie buiten Microsoft daarvan terug?

    Ik stel deze vragen niet omdat ik boven dit gedrag sta, maar omdat ik lastig kan inschatten wat de implicaties op de lange termijn zijn. Maar ik heb mijn twijfels. Het voelt aan alsof wij met ons consumptie gedrag langzaam de markt aan het afbreken zijn. Het is een eroderend proces, zoals een zee jarenlang inbeukt op een dijk en stenen afbrokkelt. Je merkt er tussentijds weinig van, maar het gaat vanzelf een keer fout wanneer we niet bewuster van ons eigen koopgedrag worden.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Kwaliteit in combinatie met mogelijke platformen waar soortgelijke games worden aangeboden is wel degelijk een reden om niet meer geld uit te geven dan nodig is. Waarom zou ik een soortgelijke biefstuk bij winkel x voor 10 euro kopen als bij winkel y een kwalitatief soortgelijk stukje vlees wordt aangeboden voor 3 euro? Wil ik een daadwerkelijk goed stukje vlees dat goed klaargemaakt is ben ik echter wel bereid hiervoor meer te betalen in een restaurant.

    Daarnaast doet de industrie dit toch echt zelf. Ik ga slechts mee in de stroming van de markt. Er is een reden dat veel mensen games niet tijdens de launch kopen, maar enkele maanden hierna. En de vraag is of de industrie al deze grote afprijzingen nu echt nodig heeft wanneer zij daadwerkelijk kwaliteit leveren. Twee grote voorbeelden zijn Rockstar en Nintendo. Beide bedrijven gaan niet mee in de afprijsoorlog en verkopen toch echt miljoenen exemplaren. Wat hebben deze games over het algemeen (er zijn uitzonderingen wat Nintendo betreft) als overeenkomst? Ze zijn van uitzonderlijke kwaliteit. De bedrijven weten dit en houden dus ook redelijk vast aan de standaardprijzen. Als iedereen dit zou doen zou het uiteraard wel iets duurdere business worden voor de gamers, maar het zou wel de kwaliteit van de games ten goede komen. Zoals ze in het Engels zeggen: The cream rises to the top.

    Uiteindelijk volg ik het pad dat de industrie zelf ingeslagen is, waarbij de consument in dit geval de winnaar is. Of dit op langere termijn houdbaar is, is maar de vraag. Uiteindelijk zullen de producenten die topkwaliteit leveren (uiteraard is kwaliteit subjectief, maar er ik heb het over de games die universele praise krijgen) niet ten onder gaan aan een dergelijk systeem. Maar het punt blijft dat de industrie er zelf voor zorgt dat de valuatie van hun materiaal vanuit de kostenbesparende consument laag is.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2020
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mee eens, maar ik vergelijk het eerder met een plofkip. De markt "voedt" de consument een extra lage prijs (vaak onder productiekosten), waarbij de consument meestal niet stilstaat bij hoe het goed of de dienst tot stand is gekomen. Het is de vraag of die "plofkip game" verantwoord is. De onwetende / ongeïnteresseerde consument gaat natuurlijk voor de laagste prijs. Maar wat nu als dit de nieuwe aankoop strategie wordt van alle games? Hoeveel gamers spenderen nog geld aan een full price release? Aanbiedingen zat namelijk, dus je bent wel gek. Kwaliteit van het release materiaal is een issue, maar ik vermoed dat voor velen de lage verkoopprijs weleens de doorslag geeft bij een aankoop.

    Wij allemaal, maar dit is natuurlijk geen excuus. Het gaat om bewustwording, niet het leggen van de verantwoordelijkheid bij de industrie. Het gedrag van een ander kan ik namelijk nooit veranderen, maar wel mijn eigen gedrag.

    Rockstar gooit regelmatig GTA5 in de aanbieding op Steam, maar dat terzijde. Deze brands zijn inderdaad redelijk prijs vast en dit moedig ik omwille van de reden die jij geeft ook aan. Dit is precies wat ik bedoel: breng goede games uit tegen een goede/competitieve prijs. Ik heb in essentie ook weinig tegen sporadisch een aanbieding, maar er is wel degelijk een verschil tussen een aanbieding en dump prijzen (de plofkip situatie). Kwaliteit is een investering in de toekomst en dit vraagt om een redelijke bijdrage van de consument. Daarnaast is de perceptie van het product ook belangrijk. Misschien ken je de uitspraak "gratis is niks waard"? De industrie heeft het er inderdaad ten dele zelf naar gemaakt, maar bij dit soort prijzen verbaas ik mij ook niet dat games als wegwerp artikelen worden behandeld. En daarmee lijkt de cirkel rond. Zie echter mij opmerking hierboven: dit ontslaat ons als consument niet om bewuster keuzes te maken.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2020
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280



    De game komt op 3 september uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en ondertussen wordt ook gewerkt aan een versie voor PlayStation 5 en Xbox Series X.


    De rallygame krijgt een verbeterde carrièremodus en realistische gameplay. Spelers krijgen nu nog meer controle over hun wagen. De game bevat drie nieuwe rally's, waaronder Japan, Nieuw-Zeeland en Kenia. In totaal zijn er dertien rally's per seizoen.

    KT Racing heeft daarnaast ook de rechten van World Rally Championships bemachtigd voor een eventuele WRC 10 en WRC 11.

    S.T.A.L.K.E.R. 2 - First official screenshot

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2020
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Stalker: mooie games, maar dit is dan typisch zo'n developer waarbij je na release het beste minimaal een half jaar kunt wachten terwijl men patch na patch uitbrengt.
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    PlayStation Plus games voor april gelekt.
    Uncharted 4: A Thief’s End en DiRT Rally 2.0.
     
    Tyrant en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha las dit zojuist en wilde gelijk naar dit topic en jou taggen.

    Fijne games zeg! UC4 wilde ik al tijdje kopen. Snel nog ff 3 uitspelen.
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat is best gaaf zeg. Heb 1, 2 en 3 nog liggen en nooit aangeraakt. Kan ik 4 daar mooi aan toevoegen.

    En mijn zoontje is gek op racen dus Dirt rally is perfect voor hem. Very nice indeed.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Heb je UC4 nog niet gespeeld Tyrant

    Man man man

    Beste gimma na God of War
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    En vergeet niet The Lost Legacy! Topgame!
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Een weekje gratis op de Ubistore. Prachtige RPG. Go get it.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417




    Vooral DLSS 2.0, wanneer het goed wordt geïmplementeerd, lijkt onmisbaar voor de toekomst. 4K+ resoluties en max details + belichting & schaduwen heeft extreem veel rekenkracht nodig en DLSS kan met zijn AI ondersteuning helpen bij het renderen.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280


    Remedy Entertainment has signed agreements with “a major publisher” for the company’s next two unannounced video games
    The first project is a “AAA multi-platform game” already in pre-production, the company said on Thursday, while the second is a “smaller-scale” project set in the same franchise. Both projects are being developed on Remedy’s proprietary Northlight game engine and tools.

    The games will be released for next-gen consoles and PC in “the next few years,” Remedy said. The Finnish studio will retain ownership of the unannounced games’ IP, while revenue will be split with the publisher.

    More details regarding the partnership between Remedy and the publisher will be announced later today by a press release.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=M_m4LxDG1D4&feature=emb_title

    Developers retain 100% of all intellectual property and full creative control of their work. Epic Games Publishing will cover up to 100% of development costs, from developer salaries to go-to-market expenses such as quality assurance, localization, marketing, and all publishing costs.

    It will have 50-50 profit sharing. Epic said developers will earn a fair share for their work. Once costs are recouped, developers earn at least 50% of all profits.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2020
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    lwn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina