1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Yellow, jij moet gewoon Outer Wilds gaan spelen als je Game Pass hebt op de Xbox. Niet gaan googlen, gewoon spelen!
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Zoals ik al vaker zeg: het gaat om context. Wanneer de mate van context afneemt, neemt ook onherroepelijk de interesse in de gameplay af of diens geloofwaardigheid. En bijna recht evenredig neemt de "fatigue" toe. En dan heb ik het hoofdzakelijk over games waarbij je met een "karakter" speelt. Een mooi voorbeeld is Dragon Age: Inquisition, waarbij de party (dus ook jouw gecreëerde hoofdpersoon) zich met allerlei filler bezig houdt om het spel zo lang mogelijk de maken. Deze "quests" hebben weinig meer met de main storyline te maken, terwijl deze mainquest de reden is (alsof jouw karakter nog een meer persoonlijke reden nodig heeft) om de wereld te redden. Erger nog, je zou verwachten dat het urgent aanvoelt, maar in de tussentijd is de party constellatie puzzels aan het oplossen. De main quests in dat spel waren overigens wel een stuk boeiender. Wederom: context voor jouw acties.

    Ander mooi voorbeeld is Fallout 4. GA JE KIND REDDEN. Heb je als liefhebbende vader meer reden nodig? Behalve dat de speler continue wordt afgeleid met openworld shenanigans die direct haaks op dit doel staan. Tenzij je natuurlijk een onverantwoordelijke ouder speelt. Deze story ark was effectief al dood zodra je uit de vault stapt. Een belangrijke reden waarom Fallout 4 lager scoorde t.o.v. zijn voorgangers.

    Mijn punt is niet zozeer dat open world games slecht zijn. Deze spellen hebben echter zeer competente script schrijvers (en veel aandacht!) nodig om de keuzes die jij met jouw karakter maakt op zo'n manier te verwerken dat deze niet (on)bewust haaks op de doelen komen te staan van de main quest. Daarnaast is het belangrijk het geheel memorabel te houden (tegemoetkomen aan motivatie). Je zou als easy way out de main quest kunnen omschrijven, waarbij je eventueel de urgentie wegneemt. Maar er moet een geloofwaardige "hook" zijn, anders blijft de vis (jij in feite) niet hangen. Het is één ding om goede graphics en goed geluid te produceren, het is een ander ding om een goed verhaal en geloofwaardige karaktermotivaties te schrijven. Dit wordt zwaar onderschat, zoiets ogenschijnlijk eenvoudigs als "woorden" en wat zij teweeg brengen in een visueel medium.

    Daarom wordt The Witcher 3 universeel gelauwerd als "de betere open world RPG". Dat komt door het script. Wil niet zeggen dat gamers ook in deze game open world "fatigue" zouden kunnen ervaren, maar dit komt meestal niet door tW3 zelf. Daar hebben vooral andere games aan bijgedragen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2020
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Met de bloat bedoel ik meer zaken waar The Witcher 3 zich ook schuldig aan maakt:

    [​IMG]

    [​IMG]

    In sommige games is het erger, in sommige games minder erg. Hoewel hier maar een klein deel van de ontwikkeling van de game aan wordt besteed is dit toch een vorm van bloat die met een goede core mechanic of een goed scenario, zoals jij aangeeft, overbodig zijn. Er wordt uiteindelijk toch budget aan besteed.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2020
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zelf zou ik graag een actie RPG zien die je coop kunt spelen met gewoon 25 lineaire missies.
    Ieder kiest voorafgaan aan de playthrough een karakter. Geen character creation, wel customisen van je held. Het spel heeft een episch verhaal waarin jouw hoofdpersoon een persoonlijkheid en eigen dialoog heeft. Geen chose one zonder eigen mening.

    Aan het eind van een missie krijg je X aantal upgrade punten voor je stats en 2 nieuwe vaardigheden bijvoorbeeld.

    Als ik bij missie 8 ben en een vriend bij missie 4, kunnen we samen een sessie van een uur starten om missie 4 te spelen.

    Ik verlies dan wel voor deze ene missie tijdelijk wat skills en stat points zodat ik niet overpowered bent.

    Tussen missies door kun je uit verschillende equipment kiezen. Niet looten, niet craften. Ik kies of ik voor damage, verdediging, snelheid of balans ga. Iedere outfit ziet er prachtig uit. Geen bij elkaar geraapt zooitje omdat je de beste stats wilt. Eventueel met challenges tijdens missie, voor de missie erop grotere keuze unlocken voor je gear.

    Waarom worden dit soort spellen niet gemaakt?
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    @Modder-Eter: Oké, daar kan ik mij wel in vinden. Waarom worden wereld zo volgestopt denk je? Misschien omdat men denkt "dat het zo hoort te zijn". Immers: grote landmassa, dus stop er veel "te doen" in. Wat dan ook. Zou je dan kiezen voor een kleinere landmassa bijvoorbeeld?

    Days Gone gespeeld? Ik vind de hoeveelheid bloat daar reuze meevallen. Viel mij al op hoe "natuurlijk" die wereld aanvoelt.

    @BigSyke: ik kan mij bijna niet voorstellen dat zulke spellen niet bestaan. Misschien niet 100% zoals jij het beschrijft, maar close enough.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Tsja, je moet een grote wereld toch vullen met dingen om te doen, omdat werelden vaak toch iets te statisch zijn. Wellicht is het dan toch een idee om de wereld kleiner te maken of gewoon leeg te houden. In de echte wereld zijn er ook gewoon lege vlaktes waar je kunt genieten van de omgeving, daar is niets mis mee. Echter is er een soort beeld dat gamers altijd maar beloond moeten worden met actie of een schat of iets dergelijks. Soms kan de omgeving een beloning zijn. Dit heb ik bijvoorbeeld heel vaak gehad in Red Dead Redemption 2. De wereld is uitgestrekt en niet tot de nok toe gevuld met vraagtekens, maar er zijn gewoon plekken waar je op dat moment gewoon rond kan dwarrelen en genieten van de omgeving, waar je gewoon even kunt ZIJN in plaats van DOEN.

    Een andere probleem aan de wereld opvullen met content op deze manier is dat het eigenlijk totaal geen verrassing is. Als je op 100 meter iets passeert dat eventueel interessant is wordt je map gelijk volgegooid met icoontjes onder het motto ontdekking te stimuleren. Maar uiteindelijk laat je door die icoontjes juist als zien dat er op bepaalde plekken dingen te vinden zijn. Een compleet tegenovergestelde techniek is die gebruikt is in Breath Of The Wild. Ook hier zijn collectibles en kleine tempels over de wereld geplaatst, maar deze zijn juist een beloning voor ontdekking van de wereld, waardoor het uit de interesse van de speler in de wereld komt in plaats van de vraag wat er achter het vraagtekentje zit (en dat zijn vaak schatkisten, een groepje vijanden of een combinatie).
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Heb de trailer al een paar keer gezien, maar het trekt mij nog niet echt. Wat voor soort game is het nu precies? Heb trouwens Senua's Sacrifice ook overwogen, maar ik trek door mijn verleden die psychotische games niet. Datzelfde heb ik met die Portman film Black Swan. Als Outer Wilds een dikke trip is, laat ik hem liever links liggen. Gek genoeg trek ik Resident Evil 2 en 3 remake wel. Maar goed: Ik dwaal af. :oops:
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Van mij hoeven niet overal icoontjes te staan, maar liever geen lege stukken.

    Vond GTA San Andres top, maar het stuk met de woestijn en bergen was veel saaier dan in de steden.

    In the Witcher vond ik Skellige ook minder leuk dan het vaste land.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik ga reageren in spoilers omdat te veel informatie de game voor anderen kan verpesten (of niet, maar ik geloof daadwerkelijk dat er enkel in gaan met de uitleg die ik in de andere thread heb gegeven de beste impressie geeft. Mits je van dat soort type games houdt).

    Wat trekt je er niet echt aan?

    De game is een ontdekkingsreis door een klein zonnestelsel waarbij je door te spelen steeds meer van het verhaal ontdekt en waarom de dingen zijn zoals ze zijn. Het draait dus echt om ontdekking. Verder is het in mijn ogen de game die No Man's Sky zou willen zijn. Iedere plek waar je komt zit daadwerkelijk een gedachte achter in tegenstelling tot de enorm saaie gegenereerde werelden uit NMS (ik was het in ieder geval zat na een uur of 10). Verder zitten er geen gevechten en dergelijke in, maar draait het volledig om je eigen ontdekken. Het is eigenlijk een zeer gefocusde game van maximaal 15 uur waar toch zoveel unieks in zit waar je als liefhebber van NMS goed. Er zullen misschien wat aspecten in zitten die je tegen staan, maar als je Game Pass hebt is het het proberen waard.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dit klinkt al een stuk beter en misschien pik ik hem wel mee als die in de aanbieding is of er ergens een goedkope key te vinden is.

    Overigens is NMS vergeleken bij 2016 echt achterlijk veel vooruit gegaan in plezier. IMO was NMS in 2016 echt een kleine keutel en is het anno 2020 en game waarbij je veel meer kan en met meer vrijheid dan toen. Je moet in NMS vooral blijven zokeen naar die ene unieke planeet en die kan dan geen sentinels en stormen hebben, iets wat ik met een ijskoude planeet had waardoor ik mijn thuisplaneet eindelijk gevonden had. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Wat betreft Outer Wilds: Dank dat je even aan mij dacht, daar waardeer ik wel. Hou het in de gaten, trekt me nu wel iets meer omdat je het vreemde en onbekende beter uitlegt dan de trailer laat zien. :)
     
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911


    Cross platform en over alle devices. Dus Nintendo Switch, iOS en Android.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als je er 2 kan noemen op ps4 of aangekondigd voor ps5.

    Ik probeer terug te denken maar kan er geen vinden.

    Een kleine indie game die jiemandnkent of speelt zal er vast zijn, maar geen grote namen.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    WTF IS DIT
     
  14. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Korte samenvatting: Vijf-tegen-vijf battles, free-to-play, releasedatum nog niet bekend.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nou, dat is toch ook een game? Maar blockbuster titels zijn inherent erg op hun statische formules gericht.

    Maar ik herhaal nogmaals: tot nu toe vind ik Days Gone heel terughoudend als het om bloat gaat, dus dat vind ik een mooie verrassing. En die hordes zombies die van schuilplaats naar schuilplaats trekken voegen wel degelijk een dynamisch element toe aan de wereld.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het gaat enkel om.het feit dat het Indy is. Maar indy games zijn vaak 8 bit, 16 bit of ps2 kwaliteit.

    Heb liever toch ps4 graphics.

    Daarnaast, zeker als Indy game al langer uit is is het lastig om online spelers te vinden.

    Zal wel zien wat er op ps 5 uitkomt.

    Ben altijd in voor coop gamaes die niet open world zijn en waar je niet overleveld kan raken.

    Destijds veel plezier gehad met Castle Crashers bijvoorbeeld.


    Ook Gears of War altijd tof met tot 4 man online coop de Campaign. Gears is de enige game die ik mis na overstap van 360 naar ps4 en straks ps5.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    @Tyrant ik vind echt dat we even moeten ingrijpen
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lieve BigSyke.

    Als je nu eens je eigen posts naleest.

    Doe je dat dan in een hele monotome stem?

    Van die irritante pauzes tussen de zinnen?

    Net alsof je een gekke haiku voorleest.

    Waarvan je niet weet waar die eindigt.

    Als een soort robot.

    Of die stem van Google Translate.

    Het leest niet prettig.

    Want een enter gebruik je om alinea's te onderscheiden.

    Niet zinnen of regels.

    Dus wees geen robot.

    Stop met de vele enters.
     
    Gyrrack, Yellow 13, AgentSmith en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zal er op letten. Denk dat ik veel alinea's gebruik dan :p.
     
  20. AgentSmith

    AgentSmith Guest

Deel Deze Pagina