Ja, je hebt een punt. Mee eens bij de titel Dungeon Keeper. En eigenlijk ook Magic Carpet als we het toch over Bullfrog games hebben. Maar ik vind Black & White extreem overhyped en eigenlijk nog niet eens zo'n goede game (al is dat een kwestie van smaak natuurlijk). Fable was een plezante console titel, maar had lang niet alle beloofde features.
Edit: ik merk dat ik mijn uitspraak moet nuanceren, want deze man heeft ons ook Populous gegeven. Ik vind zijn oudere titels zeker indrukwekkend. Sterker nog: hij heeft ons diverse keren baanbrekende games geleverd, maar dat is vooral in het Bullfrog/EA (PC, amiga, atari etc) tijdperk. Ongeveer eind jaren 80 t/m het jaar 2000 denk ik. Vanaf Black & White vond ik hem steeds meer een leverancier van interessante concepten, maar zijn games werden in executie steeds minder. Fable had nog zeker iets (speelde ook lekker weg), maar had voor mij ook al niet meer dat geniale dat bijvoorbeeld Dungeon Keeper wel had. En zijn speeches werden steeds pompeuzer. Maar fair enough: Theme Park was toch ook van hem? Stroke of genius, maar wederom een oudere titel (1994). Geldt ook voor Syndicate. Dus hebben we het over die "jonge" Molyneux, die wil ik zeker terug ja.
Laatst bewerkt: 30 jul 2020