Die ps 3 voor 600 euro was heel dom van ze. Xbox360 was toen stuk goedkoper en was ook al 2 jaar beschikbaar bijna. Welke marketing goeroe had dat bedacht.
@everyone Ooh ja we doen niet aan Discord Ik zie die PS5 en XSX niet onder de 600 gaan. Silicon wordt duurder, ram wat er in zit is duurder. GPU en CPU die er in zit is echt ff een paar prijsklassen hoger, niet slechts een leap in generatie. Iemand moet daar voor betalen, en dat gaan niet alleen Sony en MS zijn.
Het maakt me eerlijk gezegd weinig uit zolang dat ding maar gewoon meteen goed is en lang mee gaat. Als je hem 5 jaar zonder problemen kunt gebruiken dan ga ik me niet druk maken om 500 of 600 euro. Maar goed, het probleem is gewoon de grootte van de SSD (te klein), en de hoge prijs om die storage vervolgens uit te breiden. Reken dan maar op minimaal 100-150 euro extra in het eerste jaar, als je je storage moet uitbreiden omdat je een beetje een leuke collectie direct op je SSD wilt hebben staan. Ik verwacht dat Sony als eerste de prijs bekend maakt, zal op 500-600 liggen. Daarna zal Microsoft de prijs van de Series X bekendmaken, waarschijnlijk 50 euro minder ofzo. Dan zou Sony daar weer op kunnen reageren met een gratis extra controller en/of game. We zien het wel. Ik verwacht dat de Series X niet geweldig zal verkopen, en wellicht dat MS dan 'in paniek raakt', en met een goede deal komt zoals we zagen met de eerste Xbox destijd, die eerst tegen de 500 euro kostte (volgens mij 479 ofzo), maar toen de verkopen na de launch tegenvielen, ze de prijs naar 300 euro gooiden (en compensatie voor de vroege kopers in de vorm van 2 gratis games en 1 grote controller), waarna het alsnog flink ging verkopen.
Zojuist aangekondigd bij DC FanDome: Gotham Knights. In de game spelen we als Batgirl, Robin, Nightwing en Red Hood. Verschijnt in 2021.
Als PSN maar snel genoeg is maak ik mij over de grootte eigenlijk geen zorgen. Speel toch niet meer dan 3-4 games tegelijk (dat zou wel op de SSD moeten passen lijkt mij) en als de download snelheid verder gewoon goed is is 100 gig downloaden ook niet meer zo een probleem
Echt teleurstellend, deze announcement. Meerdere redenen, maar vooral omdat het online co-op lijkt te zijn.
Ik kijk ook meer uit naar de Suicide Squad game die vannacht getoond wordt. Edit: Ook al gefocust op online co-op.