En die prijs. Daar heb je een echte next-gen console voor. Had de prijs 300 euro gemaakt, daar zijn de specs immers ook naar.
Het ding heeft ook als doel om docked 4K te kunnen outputten. Dat kan enkel met DLSS bij deze specs (al zal het bij 60FPS games waarschijnlijk eerder 1440p output worden). 720p scherm lijkt enkel gekozen zijn voor native 720p output, omdat dit veel meer battery oplevert dan een 1080p scherm. Op een scherm van die grootte is het grafische verschil nihil. Overigens kan ook op een 720p scherm DLSS een uitkomst bieden bij performance van hele zware games.
Ik snap dat je niet helemaal bij bent; Currently playing: Destiny 2, PES 2018 en F1 2017 op de ps4. Maar er zijn toch best wat leuke exclusive games op de Xbox. Dat het jouw cup of tea niet is, prima, maar ze zijn er zeker wel.
60FPS op 1440p lijkt mij nog heel erg lastig worden toch? Dat haalt de Series S bij de meeste games toch niet eens?
Lol niet oordelen als je niks weet. Heb het over de Xbox Serie X wat is daar voor nieuwe exclusieve games verschenen dan? Bovendien heeft een onderschrift er totaal niks mee te maken.
Ik geinde maar wat met het onderschrift he... rustig aan. Neemt niet weg dat het andere punt wel staat. Naast vele top games die nu al Series S/X enhanced zijn met Gears5 als hoogtepunt in enhancement en naast alle exclusieve studio's die nu hard werken aan toffe games die straks allemaal in Gamepass komen is er nu in ieder geval al The Medium. Het is qua echt nieuwe games nog niet veel, dat ontken ik niet. Maar er is wel wat. Daarnaast, je vergelijkt exclusives op de Switch over 6 jaar ofzo met een console die net uit is en nog lastig leverbaar. Dan moet je ook de vergelijking trekken met de reguliere One, en daar zijn zat exclusives op.
Dat is mijn probleem met Nintendo. Ze hebben leuke exclusives. Maar als je Zelda, Mario, Mariokart, Smash Bros en Metroid optelt heb je eens per jaar een leuk spel. Dat is voor mij niet goed genoeg om een console voor aan te schaffen.
Dat hoor ik niet vaak zat exclusive games Xbox one. En verder maakt het ook niet zoveel uit ga geen hele discussie voeren, om niks. Ieder mag vinden en zijn mening erover hebben. En de 1 is eerder tevreden dan een ander.
Ik begrijp Modder-Eter wel. Series S ondersteunt geen DLSS, een techniek die een flinke performance boost oplevert. De nieuwe Switch hardware is wel sterker, maar 60 fps 1440p trek je natuurlijk niet zomaar uit de kast. Ook niet met DLSS. Dat heeft vermoed ik meer nodig. Zoals bijvoorbeeld minder of vereenvoudigde textures. Of het weglaten van bepaalde complexe effecten. Dus ja: 1140p 60 fps is op de nieuwe Switch hardware theoretisch mogelijk, maar ik verwacht dat er meer compromissen nodig zijn om die output te leveren, zelfs met DLSS geactiveerd. Aan de andere kant: Mario games zijn een mooi voorbeeld van games die grafisch niet heel complex of zwaar zijn, maar toch goed ogen. Veel first party games van Nintendo zijn op deze manier gebouwd. Het ligt dus ook aan de grafische stijl. Bij die games zie ik zeker mogelijkheden.
Ik keek laatst een vergelijk van graphics van Immortals Fenix Rising op de consoles. Switch zag er prima uit maar de draw distance was echt veel kleiner dan bij de concurrentie. Dat is 1 van die concessies.