Die PoP game doet me denken aan de delen van God of War op de PSP. Met name qua combat zie ik de nodige gelijkenissen, maar ook wel qua wereld. Desondanks zie ik het wel als een game voor de budgetbakken. Het komt zeker niet AAA-waardig over.
Heb de demo nu ook gespeeld en is erg tof. Hele soepele en logische besturing. Verhaal lijkt ook stukken donkerder te zijn dan ik had verwacht van een final fantasy game. Demo is behoorlijk stabiel en je kunt opslaan wanneer je wil, in tegenstelling tot de auto save methodes van oudere games. Ziet er erg goed uit en bij het instorten van wat stukken land liep de game in een behoorlijk hoog tempo door. Duitstere karakters hier en daar en dit lijkt een titel die echt iets nieuws probeert te doen, maar dan met de bekende stijl van karakters en hoogwaardige grafische kwaliteit. Verhaal zal wel erg lang duren in de main game, want ik heb al behoorlijk wat dialoog gehad in de demo. Geen idee wanneer die eindigt, maar de demo wekt de impressie van een op zich zelfstaand geheel en dat is een goed teken. Ga hem wel uitspelen en dan beslissen of ik hem haal voor de PS5 of een jaar wacht tot er misschien een Xbox Series X release komt. Ik heb geen haast, zeker niet omdat er nog genoeg uitkomt en er geen eind komt aan mijn backlog van titels die ik nog moet uitspelen.
Schijnt een Lego voetbalgame te komen. Daar kijk ik best naar uit. Lijk me een toffe en humoristische combi, Lego en voetbal. Denk als ze de kant van Mario Smash Football opgaan dat het erg leuk kan uitpakken.