Godzijdank, maar ondertussen heb ik al een paar jaar een PS5 en de nodige games al uitgespeeld. Meer dan tijdens de hele PS3 en PS4 periode bij elkaar.
Hetzelfde geldt voor de Xbox Series X. Waren ook niet te vinden, maar die zie je ook sinds x aantal maanden overal en nergens. En dat na… wat is het.. 2.5 jaar na release?
Klopt, maar Xbox had wat betreft zijn voorraad de zaakjes wel wat sneller op orde. Series X had ik sinds release en kreeg ik zelfs een aantal dagen voor de officiële datum thuis gestuurd. Wat zal Steam zich met zijn deck overigens rot lachen nu dat chip te kort voorbij is. Ga er vanuit dat die Steam Deck wel lekker gaat lopen als die helemaal uitgegeven is.
De Steam Deck bedoel je? Dat lijkt me een prima alternatief voor PC gaming, aangezien videokaarten echt duur zijn, zeker wat betreft de nieuwste. Wat Xbox en PS5, Sony heeft gewoon te laat ingehaakt op de situatie. MS had wat betreft exclusieve games al geen beste reputatie, dus mijn post is meer een gedachte dat MS daarom eerder actie ondernam om de ergste problemen zo snel mogelijk de kop in te drukken. De pandemie heeft ook veel problemen veroorzaakt, maar gelukkig krijgen we mondjesmaat weer goede releases. Diablo 4 en FF16 zijn daar goede voorbeelden van.
De Series X was gewoon niet zo populair dan de PS5, heeft niks te maken met 'zaakjes goed voor elkaar'.
Volgens mij is de PS5 bijna dubbel zoveel verkocht, alleen de Nintendo Switch verkoopt nog beter. Maar als je een PC hebt is er ook helemaal geen reden om een Series X te kopen.. Heb wel een Series S om backward compatible games op te spelen met oa. fps boost, dat heeft MS wel veel beter voor elkaar.
Jup, heb ook een degelijke pc dus heb ook 0 interesse in een SX. Backwards is wel een stuk beter ja zo te horen.
Dat is een flink verschil dan qua verkoopcijfers tussen de X en de PS5. Vind alleen de X wel echt een nette en mooie console. De PS5 oogt zo lomp qua grootte, terwijl de X juist erg chique oogt.
Geruchten dat de opvolger van de Switch wel eens in het eerste kwartaal van 2024 (of nieuwe boekjaar) uitkomt. Voor mij iig geen plannen om die meteen te kopen. Zo lang heb ik de Switch ook nog niet en er zijn voor mij genoeg games die ik er nog op wil spelen. Maar de tijd gaat wel snel.
Ik denk dat veel ‘gamers’ destijds gewoon een XBO X hebben gekocht, dus dan is de Series S niet echt een boeiende upgrade, zeker niet zonder disc-drive, want veel ‘gamers’ zullen wel fysieke backlog hebben, en er zijn ook nog niet ECHTE reden om te upgraden naar een Series X. Helemaal niet wanneer die gamers ook al een PS5 hebben staan. Even afwachten of Starfield en/of Forza daar straks verandering in brengen, maar ik verwacht niet dat dat titels zijn die casual/mainstream echt dusdanig aanspreken dat ze er een Series X voor kopen. Ben wel benieuwd of ze met interessante bundels komen. Als ze een Forza 8 & Horizon Ultimate bundle doen met de Series X, dan ga ik het wel overwegen, afhankelijk van content/reviews voor de nieuwe Forza.
EDIT: EA has formally announced Cliffhanger Games and revealed its first project. The AAA developer is based in Seattle, and it's creating an original third-person single player game based on Marvel's Black Panther franchise. It follows news that EA's Motive studio is creating a game based on the Iron Man IP. EA announced in 2021 it was forming a new AAA studio in Seattle, led by Kevin Stephens who is the former VP and studio head of Monolith Productions. He says that Cliffhanger Games is built on the "values of diversity, collaboration, and empowerment". "We want our game to enable players to feel what it's like to be worthy of the Black Panther mantle in unique, story-driven ways, and we want Cliffhanger Games to empower everyone on our team as we collaborate to bring this amazing world to life," he said. "We're still early in development with a long road ahead, but we know the foundation to any great story is to build an experienced team with diverse voices and perspectives and that's what we want to build, especially with a superhero as important as Black Panther. EA says the new team already features veterans who have worked on Middle-earth: Shadow of Mordor, Halo Infinite, God of War and more. The studio will also work closely with the team at Marvel Games.