Ik ben wel blij dat vrouwen erin zitten, en dat het qua cijfers wat gelijk getrokken is, tja, niet ‘realistisch’, maar op zich wel een begrijpelijke beslissing met het oog op bruikbaarheid. Als de beste vrouwelijke spelers maar 50-60 scoren, dan ga je ze niet in je team selecteren. Als de gameplay maar een beetje goed/leuk is en het ziet er allemaal goed uit, dan is het al heel wat deze dagen. PES is dood, dus weinig keus meer tegenwoordig.
Niet echt mee eens. Het huidige vrouwenvoetbal is wel echt een ander spelletje. De pacing, veldbezetting, afstanden, aantal passes tot andere zijde. Is allemaal anders. Is geen kwestie van spelers zwakker maken, maar zou haast een losse game moeten zijn om de realiteit meer te benaderen. Nu zijn het gewoon mannen met het uiterlijk van een vrouw.
PC versie zal ongetwijfeld beter, mooier en uitgebreider zijn (ook mede, of vooral, door mods), maar ik had geen problemen met de PS4 en PS5 versie, op PS5. Maybe dat het op last-gen consoles verschrikkelijk loopt zodra je stadje groter wordt.
En dan te bedenken dat als ik een filmpje van alex soze post over nieuws omtrent roelvink dan wordt het verwijderd…
https://www.metacritic.com/game/cocoon/ Cocoon is vanaf vandaag uit. De game scoort echt enorm goed. Mooie gem van een van de designers van LIMBO en Inside die niet te lang duurt om uit te spelen. Ook wel lekker in deze tijd. Uiteraard op Game Pass.
Dat ziet er heel apart uit. Sea of Stars uitgespeeld, nog wat extra content doen en dan Cocoon maar eens proberen.