[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar nu wel toch? Je hebt er net over gelezen. :D;)

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dit is nogal simpel gesteld natuurlijk. Men verdient niets op hardware en Sony harkt geld binnen met hun exclusives met een enorme afzetmarkt vis de Ps4 en PS5. Shit happens maar daar kan Xbox niet enorm veel aan doen door een ander 'gameplan' te hebben. Wat moeten ze doen? Wat versta je daar onder?

Ja goede first party titels maken. Zo kan iedereen CEO spelen.

3. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.974
    Ga je dit in de PU zetten

Tyrant en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Op EvilgamerZ.

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gast, ik BEN CEO in real life.

Maar goed, ik moet even bijkomen van het lachen hier, even serieus nu. Ik had tot nu toe nog niets geschreven over Sony. Mijn verhaal ging specifiek over het succes van Nintendo, een mogelijke en ongetwijfeld incomplete verklaring. De combinatie van goedkope hardware, waardoor games ook lagere requirements hebben en daarmee gepaard gaande lagere ontwikkelkosten. En ja: herkenbaarheid telt. Nintendo heeft sterke first party brands en levert over het algemeen goede kwaliteit op die titels. Dat levert op zijn beurt weer een loyaal publiek op. Slim, want veel geld verdienen betekent niet altijd nu veel geld verdienen maar ook een goed (en stabiel!) inkomen verspreidt over een lange periode. Dat kan natuurlijk ook met een abonnementje, maar zo'n dienst dwingt lang niet altijd loyaliteit af (abonnementje = gemak dus ook weer snel geannuleerd). Naakte zelfbewuste zelfgekozen loyaliteit? Dat levert pas geld op. Het is niet toevallig dat Nintendo op dit punt zijn strategie niet wijzigt. Die loyaliteit is een ware goudmijn.

Over Sony: ik vind persoonlijk dat zij het prima doen. Gewoon veel focus op de games. Ook de kleine games, maar toch vooral ook de blockbusters om gamers naar het platform te lokken. Het zal heus niet iedereen aanspreken, maar het zijn wel de titels waar veel (casual) gamers voor gaan. Zoals je zelf aan aangeeft levert het veel geld op. Je komt voor de blockbuster en blijft voor de rest. En ook die blockbusters zitten goed in elkaar, met goede quality control. Het lijkt eigenlijk heel erg op wat Nintendo doet, behalve dat Sony nog meer voor de grafische pracht en praal gaat. Wat ook kan door de sterke hardware. Sony moet vooral de diversiteit van het aanbod goed in de gaten houden om ook succesvol in de toekomst te blijven.

De gaming sector is voor Microsoft zeker interessant, maar dit bedrijf is en blijft toch vooral een tech gigant. Ik vind dat je dat goed kunt merken aan de boodschap die Microsoft de laatste twintig jaar m.b.t. de Xbox vaak heeft uitgezonden. Microsoft heeft... Halo? Is dit nog echt een system seller? Ik zie Halo Infinite trouwens niet eens meer op de eerste pagina hier staan. Op een Xbox Forum. En Gamepass, een informatiedrager. Dat is voor de meeste gamers niet veel spannender dan het praten over het weer van morgen. Wanneer iemand mij naar een stoere tv serie vraagt, ga ik ook niet over Netflix als streamingsdienst praten. Ik praat over de content op Netflix. Een groot verschil. En op diezelfde content (de games) scoren Nintendo en Sony ook prima, zonder dat het steeds centraal over de informatiedrager gaat. Dat vind ik het zwakke punt van Gamepass en de strategie van Microsoft. Het is heus een interessant concept en Microsoft zal er heus geld aan verdienen (alhoewel laatst las ik dat dat laatste ook tegenvalt), maar uiteindelijk boeit de informatiedrager de meeste gamers geen lor. Sony kan dit concept of een variant daarvan gemakkelijk zelf toepassen. Nintendo ook... wat zeg ik elk gaming platform. En dan komt het toch weer op de basis neer. Juist ja, wie heeft de leukste games? Agree or disagree, ik vind dat Microsoft te weinig unieke gaming content aan het platform verbindt. Daar staat of valt het hele zaakje uiteindelijk wel mee. Ik gun overigens Microsoft net zoveel succes als de andere partijen. Het is al eerder opgemerkt: concurrentie is goed. En ik heb goede herinneringen aan mijn Xbox 360. Maar van het huidige Xbox aanbod wordt ik niets meer dan lauw, al helpt het ook niet dat ik veel op de PC game.

Dus misschien heb ik het wel mis en is de Xbox content wel degelijk interessant wanneer je niet beschikt over een stevige desktop PC. Maar dan kijk ik nog steeds naar de Xbox en mijn vraag blijft hetzelfde: waarom zou ik specifiek voor deze console willen gaan? Noem mij een paar sterke titels, nu en in de toekomst, waar veel gamers warm voor lopen.

Laatst bewerkt: 6 feb 2024
  6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    verspreid

Cyndris vindt dit leuk.
  7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    SHIT ik ga nu even niet corrigeren hoor. Genoeg getypt voor vandaag. Ik ga weer gamen heren. ;)

Killamonkey vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Als ik taal Nazi speel, krijg ik op mijn kop van Jorrie, maar wat mij betreft mag jij dat ook wel eens hebben. Irritant, want niemand is perfect.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja dat is exact wat ik dus al zei, ze hebben gewoon niet zulke goede games. Dat heeft dus niks met gameplan oid te maken...

Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het hebben van een goede gameplan (lees: wedstrijdplan, strategie -> "hoe gaan we dit zaakje in de toekomst aanpakken?") leidt toch mogelijk ook tot betere games? Niet letterlijk op dit moment natuurlijk, maar ik hoop in de toekomst wel. Of we praten hier naast elkaar af en ik begrijp je even niet. Het gaat uiteindelijk ook om het "willen" doen. Geld om allerlei studios op te kopen is er blijkbaar wel. Maar zit het talent ook daar? Ik weet het niet.

Laat ik deze discussie gelijk wat interessanter maken voor iedereen. Wanneer ik beweer: van de drie grote partijen zie ik Microsoft met de Xbox het gemakkelijkst uit de gaming wereld stappen, denken jullie dan ook "tja dat zou idd in de toekomst een mogelijkheid kunnen zijn" of klinkt dat als willekeurig gelul?

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Het klinkt wel logisch gezien het recente nieuws. Heb de neiging om een Xbox achtige controller voor de PS5 te kopen en daar lekker verder te gaan met gamen. Is gewoon nog niet helemaal ingedaald. :+

Zifnap vindt dit leuk.
  12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Enige game waar ik, gebaseerd op beelden, nog wel enigszins naar uitkijk is Stalker 2. System seller wil ik het niet noemen, maar wel in potentie een lekkere vermakelijke fps-exclusive.

MS moet gewoon teruggaan naar de visie van de eerste Xbox. Dikke console exclusives als Doom 3, Half Life 2 en Far Cry. Dat deed MS echt goed om dergelijke games naar hun platform te halen, die toentertijd enkel en alleen voor de PC uitkwamen. Niet iedereen had een dikke PC, dus hoop je dat het op de console uitkomt (al was de PC wereld toen ook sterker dan nu gok ik). Daarbij waren ze vooruitstrevend qua online-techniek dus die innovatie hielp ook nog. Back to the roots, al met al.

Zifnap vindt dit leuk.
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit kan echt niet, Geel. o_O

Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Tell that to Nacon. :+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja daarom vroeg ik, wat moet MS doen?

Ik denk dat gaming hardware uit gaat sterven en dat het allemaal te streamen is. Op hardware wordt toch al niks verdiend dus Sony en Nintendo zullen daar ook ooit wel eens in volgen. Dan krijg je gewoon streaming service van Sony en MS.

En ja MS kan er ook helemaal uit stappen dan en de gamestudios lekker op eigen benen laten staan.

16. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.008
    Er bestaat zoveel latente behoefte, waarbij gemak een groot aandeel heeft. Nu roepen veel mensen dat ze fysieke games willen, maar zodra je straks kan streamen, zonder kwaliteitsverschil en console, dan gaat op termijn niemand missen dat je moeite moet doen om een disc in de winkel te halen of online te bestellen.

Gemak wordt onderschat. Met de mobiele telefoon gaf men ook aan dat ze wel naar een telefooncel zouden lopen.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    90% is al digitaal.

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    honestly denk ik dat een game als alan wake 2 t veel beter had gedaan qua verkopen als die troep niet alleen maar digital only was. ik denk dat t ook zo zn nadelen heeft.

ik wil die game oprecht dolgraag spelen maar weiger 60eu neer te leggen voor digitale content. behalve als t de onlyfans van dua lipa is.

bij een nintendo is dit totaal anders. fysiek > digitaal. de echte klassiekers behouden hun waarde en stijgen zelfs.

Laatst bewerkt: 7 feb 2024
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    MS moet gewoon toffe games uitbrengen en verkopen. In de winkels. En dan willen we die games spelen en dus kopen we.een Xbox en controllers en die games en dan verdienen ze geld.

That's it. Dat is alles wat die hufters moeten doen.

janter vindt dit leuk.
  20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Naast brand recognition speelt het fysieke aspect ook mee. Digital only en streaming is minder waard (lees: minder waarde vast) dan een fysiek product in je hand. En een fysiek product in je hand vind ik persoonlijk ook veel leuker eigenlijk, al is het natuurlijk minder praktisch. In de toekomst wordt waarschijnlijk het verschil tussen de echte verzamelaar en de casual gebruiker steeds groter. Maar die verzamelaar is vaak wel bereid om meer te betalen voor dit fysieke product. Dat wordt dan een verzamel- of ruilobject.

En dan gelijk naast die disc ook een gaming maandblad uitbrengen? ;)

Laatst bewerkt: 7 feb 2024

Deel Deze Pagina