1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.228
    Leuk Bevonden:
    4.754
    Ja, Godver. :mad: Je kunt je 72 maagden wel vergeten.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.845
    Leuk Bevonden:
    2.047
    Nou ja, het is Sneek, maybe is Yellow daar wel de slimste …
     
  3. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat wel redelijk een deel door het hele woke gebeuren komt. Er word weliswaar te veel gemaakt van een lage kwaliteit. Maar het is wel echt degelijk een probleem wanneer je eigenlijk zegt zoals bij de laatste star wars serie. Gelijkheid is wel goed maar dat sloeg echt alle planken mis. Dat er verandering moet komen (Zoals bij Marvel nu het geval is) is nu eenmaal zo. Ik kan daarvan de vrouwelijke hoofdpersonen ook waarderen. Het gaat alleen te ver. Te veel mensen die juist kijken om de humor (hoe duister ook) willen niet een heel verhaal horen over hoe sneeuwwitje de prins red in plaats van andersom. En dan ook nog door een hoofdpersoon laten spelen die eigenlijk mij alle nekharen overeind laat zetten.

    Dit gebeurt nu een beetje met alles op dit moment. Van vega restaurants tot aan de genderaanduidingen. (ik kom uit het oosten dus mogelijk stel ik mij aan). Ben er hier al genoeg tegen gekomen die een speciale behandeling willen omdat ze zich identificeren als een kop koffie en eigenlijk de pauze als een belediging zien.

    De streamingdiensten worden eigenlijk vooral sneller duurder. Zie Netflix bijvoorbeeld. Eerst kon je een abbo komen waarbij je op 4 tv's Netflix kon kijken. Nu is dat er ineens vanaf en hebben ze het bedrag met 4 euro verhoogd. Dus dan worden mensen gedwongen om en meer te betalen en de rest op het abbo een nieuw account aan te maken.

    Het is wel zo dat na jaren van verliesgevende Disney+ dit jaar eindelijk winstgevend was.

    Als de film die ze maken een 100 miljoen kost om te produceren en het maakt een omzet in de bios van 50milljoen dan draaien ze in theorie verlies. De inkomsten van de streaming dienst komen doordat de gebruiken die kosten kan uitspreiden over duizenden films en series. Als je kijkt naar de films die juist wel winsten genereren. Dan zie je eigenlijk dat het al de films zijn die juist niet Woke zijn (Deadpool). Ergens willen mensen wel degelijk dus betalen voor de film in de bios. Maar niet voor een film die het dus niet waard is. Die 20 euro is niet de drempel (niet veel mensen gaan 3 keer per maand naar de bios heen). Het is dat de film niet die 20 euro waard is. En daar kom je bij de marktwerking uit van vraag en aanbod en de combinatie van kwaliteit die de films zijn.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    4.954
    Iemand een TLDR? En wat is DEI?
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Diversity, equity and inclusion
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    4.954
    Thnx Jor. En is dat een slecht ding dan? Klinkt wel goed eigenlijk
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.852
    Leuk Bevonden:
    9.234
    Equity is natuurlijk Equality
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    4.954
    Dan vind ik het niks
     
  9. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.852
    Leuk Bevonden:
    9.234
    Ja ik vind ook een divers beleggingsportfolio beter
     
    Killamonkey, Jorrie en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.036
    Leuk Bevonden:
    9.589
    Woke shit zoals Barbie films, dat levert niks meer op en dat wil niemand meer zien.


    Oh wacht


    Heb je al een ip match @Jorrie?
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Nope
     
  12. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    kijk even goed naar de cijfers. Deze tabel geeft zelf al weer dat het niet eens in de buurt is van de cijfers van 2007. De omzet per film is wel omhoog maar de hoeveelheid gaat omlaag.
    De opkomt van streamen kan een dip veroorzaken. Maar net als met games en andere producten. Mensen die het echt willen kijken of kopen het direct. wil je niet de prijs betalen wacht je. Zelfde als Barbenheimer van vorig jaar. Die films draaiden goed en hebben ook aan gegeven dat de films juist wel goed kunnen als ze niet woke zijn.

    Ik zal even de grootste flops erbij halen

    Marvel. -238 miljoen dollar (vrouwelijke superhelden team)
    The Flash -155 miljoen (Queer hoofdrolspeler. plus alle andere mogelijke misdrijven waaronder: grooming, sexuele aanrading, inbraak, enz)
    indiana Jones -143 miljoen (bekend als "mannen" film die ineens een vrouwelijke wending moet hebben)

    Of het nu woke is of niet ik zie wel een trend gebeuren.

    https://www.boxofficemojo.com/year/world/2023/
     
  13. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Barbie movie was vooral dat een vrouw ook voor zichzelf kan opkomen. Niet dat vrouwen het centrum van de universum zijn. Het ging om de gelijkheid tussen man en vrouw en de daarbij behorende moeilijkheden en idealen. Die daarbij worden doorbroken. Een vrouw kan ook mannelijke eigenschappen hebben en de mannen (Ken) kunnen ook emotie tonen en samen tot een goed leven te komen. De patriarch en de matriarch worden beide op de hak genomen. Het is dus meer een gelijkheid. Een andere interpretatie kan zijn dat Barbie zichzelf wil ontdekken. Wie ze is en wat ze wil zijn zonder te kijken naar de stereotypen die van haar verwacht worden. Dus is dat woke of emancipatie? ik noem het het laatste
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.036
    Leuk Bevonden:
    9.589
    De hoeveelheid films komt, nogmaals, dankzij corona en een staking in Hollywood. In 2023 is er nog een bezoekersrecord gevestigd, dat is niet iets wat je zou verwachten bij een industrie die terugloopt lijkt me.

    Dit waren gewoon kutfilms. Typisch dat je bijv. The Little Mermaid niet kiest. Film werd online kapot gemaakt want de zeemeermin was zwart. Op welke plek staat ie op je lijst?

    Ah dus 'Sneeuwitje die de prins redt' vind je woke,'er zijn teveel vrouwelijke hoofdpersonages' maar Barbie is emancipatie. Helder.

    Het komt er gewoon op neer dat onzekere conservatieve mannetjes alle kutfilms gebruiken om te zeggen 'we willen geen wijvuh zien in films' maar als er zo'n film is die wel scoort is het opeens een mooi gebaar naar de emancipatie van Barbie. Terwijl die film helemaal niet over emancipatie gaat, maar een protest is tegen o.a. het patriarch. Maar dat terzijde.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2024 om 13:50
    Vleier NL vindt dit leuk.
  15. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Die staat ook niet tussen de flops. Dus die is niet geflopt. Het was ook geen slechte film. En daar ging het niet om de huidskleur. Net als bij de kleine zee meermin red ze een man en maakt ze een deal met de slechte heks (Ursela) om op land te kunnen lopen. Komt verder dus 1 op 1 overeen met de verhaal lijn zoals die altijd was. Daar was alleen de klacht dat ze zwart was. nu is dat niet zo zeer woke maar gewoon de keuze in actrice die bepaalde eigenschappen had die ze wouden/nodig hadden. dus dat is al heel anders. Dus die argumentatie van jou slaat wal nog schip (Pun intended)

    Wat probeert sneeuwwitje te doen dan? zichzelf te ontdekken of is het juist volledig een andere film dan waar ze groot mee zijn geworden. Het is helemaal niet het "wij willen wijvuh" gedoe. Ik vind Marvels zelf wel heel goed. En dan niet om de hoeveelheid lichaamsbulten die de personages hebben.

    Zoek zelf eens ff op waar de film Barbie over gaat. Dan snap je dat dit argument van jou dus net als de vorige allemaal niet echt logisch meer zijn.

    Heb je hem btw zelf gezien? Dan weet je dat beide sexen wel redelijk goed op de hak worden genomen. De matriarch en de patriarch beide. Beide kanten van het verhaal moeten een taboe doorbreken en dat doen zo om juist meer bij elkaar te komen. En ja Margot speelde een geweldige rol. Zelfde voor Ryan.

    Eigenlijk is deze hele film juist het laten zien dat onderdrukking niet goed is. Ironisch genoeg word de verschillende Ken's onderdrukt. En ja nadat die in opstand zijn gekomen begint Barbie door te krijgen dat e beter samen kunnen leven met elkaar als gelijken ipv de ene belangrijker dan de ander. Dus eigenlijk een goed wereldbeeld.

    Dus lees ff dingen na voordat je het als argument gebruikt. Ook als je maar de laatste 20 minuten van de film aanhaald (Waar de ken's de macht hebben gegrepen) is het begin stuk juist het tegenovergestelde.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    vleier net nieuw nu al kapotgediscussieerd door tyrant straks weer weg thnx pik
     
    Servantes, Yerewn en Vleier NL vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.228
    Leuk Bevonden:
    4.754
    Wel veel nieuwtjes de laatste tijd.
     
    Vleier NL vindt dit leuk.
  18. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    wees maar niet bang. ik kan wel een discussie aan.

    spelen er hier nog mensen spacemarine 2?
     
  19. Vleier NL

    Vleier NL New Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit is toch ook Discussie?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.036
    Leuk Bevonden:
    9.589
    Deze verdieping kun je ook prima maken bij geflopte films als Indiana Jones, maar nee, dat is een woke film die een vrouwelijke wending moet hebben. Was The Mermaid echter geflopt was dat de eerste film waarmee je was gekomen om je punt proberen te bewijzen.

    Het hele punt is juist dat je woke nergens hoort behalve in wat echokamertjes op Reddit, meeste mensen boeit het niet. Dat je zelf al totaal niet in staat bent uberhaupt aan te kunnen geven wat woke is en wat niet geeft al aan wat voor containerbegrip het is geworden.

    Goh je meent het. Zou je daarmee wellicht kunnen zeggen dat het een protest tegen het wereldbeeld waar men niet gelijk is...?

    Lol. Jij bespaart me de moeite daarvan al omdat je verdomme zelf al aangeeft waar de film over gaat :')
     

Deel Deze Pagina