1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nintendo 3DS

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door HanTheMan, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    True maar hij heeft wel een punt in die zin dat er niet ECHT vernieuwing komt. Het is allemaal deeltje zoveel. Ik zou graag een hele nieuwe franchise willen zien maar het lijkt wel alsof Nintendo daar niet meer aan doet. Of misschien het terugbrengen van een oude (en dan heb ik het niet over kid icarus, maar bijv. hoe ze dat met metroid prime deden bij de cube).

Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie Super Mario 3DS wat vond tegenvallen maar nu ik opnieuw trailer bekijk vind ik het half 2D/3D waarbij de nadruk echt op platforming ligt toch wel wat hebben. Het is iig wel wat anders dan voorheen.

Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ja, maar zo lang de kwaliteit ongelooflijk hoog is, is dat toch totaal geen probleem? Ik zie mensen hier op XBW half klaarkomen over weer een nieuwe Halo trilogie, maar daar wordt niks over gezegd. Dat terwijl er nu al straks al bijna net zoveel Halo games zijn als Mario main games op consoles. :+

Overigens ligt de innovatie van Super Mario 3DS waarschijnlijk in het 3D en de daar bijbehorende inschatting van sprongen. Als ze dit goed implementeren is het toch echt wel innovatief, een platformer waarin je eindelijk echt de afstand van objecten en sprongen kunt zien ipv slechts gokken.

3. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    True, ik ben er toch wel enthousiast over... wacht wel op goede pricedrop voor 3DS. Al moet ik zeggen dat bij de NDS een groot deel van de fun toch ook aan de flashcards. Ga verder niet op dit onderwerp in omdat het al dan niet illegaal zou zijn en volgens mij hier ook niet besproken mag worden, maar ik denk dat veel weten waar ik op doel...

Games die me tot nu toe interesseren: Pilot Wings (mits goedkoop), Zelda OoT, Super Mario, Mario Kart, Luigi's Mansion, Paper Mario, Super Smash Bros (wow hele mario serie komt voorbij). En toch zijn er wel min of meer zekerheden zoals bijv. dat er vast wel een nieuwe Zelda zou komen en een Tales of Symphonia e.d. die ik altijd wel erg tof vind.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mwoah, dat is wel lekker makkelijk natuurlijk. Nintendo kan gewoon veel maken, het is helemaal in om met remakes te komen, Nintendo deed dit al jarenlang natuurlijk.

Nu krijg je MGS in HD, God of War I & II in HD, Sly Racoon in HD en straks komt ICO en Shadow of the Colosus ook in HD. Leuk, maar het is natuurlijk wel goedkoop scoren.

Persoonlijk hoef ik geen nieuwe Mario Kart, het is namelijk geen nieuwe Mario Kart, het is dezelfde die ik al 10 jaar zit te spelen. Waarom zou ik daar nog € 40,00 voor moeten uitgeven? Al die oude banen en een paar nieuwe, whatever. Kom eens met een nieuwe franchise ofzo.

Nintendo is toch wel het kwade brein achter de remakes vind ik. Op de 3DS krijgen we Zelda, dezelfde die we jaren terug al hebben gespeeld. En dat moet dan DE game worden voor de 3DS. Natuurlijk, als ik een 3DS heb, koop ik die game. Dat weet Nintendo natuurlijk ook wel.

Ik zou graag gewoon wat nieuws willen zien, al die oude shit begint me een beetje de keel uit te hangen.

Het gaat overigens niet om het uitbrengen van een vervolg, het gaat erom dat er vaak oude games worden uitgebracht, met wat hele kleine aanpassingen in beeld en gameplay. Dat is niet echt een vervolg te noemen.

5. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Meestal is het 50/50 toch 40 banen waarvan 20 nieuwe en 20 remakes.
    Ik snap hoe je denkt maar dat geldt eigenlijk voor elke race franchise, wat zeg ik.. ik koop elk jaar opnieuw een voetbalgame op de console, dan valt een Mario Kart per console nog wel mee ;). Niet persé omdat er zoveel verandering in komt maar gewoonweg omdat die het meest ondersteund/gespeeld wordt.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    I know, maar op een console als de PS3 heb ik heel wat meer games die de moeite waard zijn natuurlijk. Op de Wii heb ik maar een handjevol games gespeeld die leuk waren, en dat waren vaak games van Nintendo zelf en lijken altijd verdacht veel op de voorgangers. Ik zie nooit meer een nieuwe franchise verschijnen op een Nintendo console. Of een game die niet van Nintendo is die de moeite waard is om te kopen.

Het kost me teveel moeite om me te kunnen vermaken met een console van Nintendo, juist omdat er zo weinig uitkomt. Dat de games van Nintendo zelf altijd veel kwaliteit waarborgen is duidelijk, maar het duurt altijd veel te lang voor er weer eens iets te spelen is.

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de reacties hierboven niet uitgebreid gelezen, eerder gescand.
    Nintendo maakt nieuwe Mario games, maar Bungie maakt nieuwe Halo games. Je kan alles wel relativeren. Hoeveel verschillende COD games eigenlijk? Haal alle PR weg en alle toeters en bellen en je loopt steeds van A naar B waarbij je onderweg van alles kapot schiet.

Hoveel verschillen fifa games? Al sinds de eerste fifa game is het gewoon scoren in het vijandelijk doel. Wow, je hebt nu impact op lichaamsdelen, ok, betaal ik wel weer 60 euro voor??... Need for Speed games? Steeds racen, paar nieuwe wagens, paar nieuwe tracks.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Precies. En bij Nintendo wordt er dan geproken van uitmelken, terwijl het bij andere bedrijven "slim" wordt genoemd en zelfs bij Halo gewoon geprezen wordt.

Maarja, ik blijf teleurgesteld dat we geen ingamebeelden van exclusieve WiiU games hebben gezien op de beurs. Maar dat is voor de andere thread.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Een vervolg is niet hetzelfde als een remake..... Ik vind dat een wezenlijk verschil. Daarbij, speel jij nog veel op je Wii dan? Het hoort zo te zijn dat games een console goed of niet goed maken. Niet de mogelijkheden van de console die niet benut zijn. Het nieuwe besturingssysteem van de oude Wii is nooit goed benut, het is niet meer dan een gimmick gebleken. Grote games worden er niet op gemaakt hoor, het is niet meer dan een gimmick in dat soort games.

Waarom denk je dat ik de 3DS laat liggen voorlopig? Ik heb geen zin in een nieuwe remake van een Zelda of Mario game, ik wil iets nieuws. Iets waarvan ik zie dat het 3D gedeelte ook echt iets toevoegt. Een game die gemaakt is rondom de mogelijkheden van de console. Nintendo heeft dat bij de Wii nagelaten, dus waarom zou ik erop moeten vertrouwen dat het bij de 3DS wel zal gebeuren. Voorlopig zie ik nog helemaal geen games waarvan ik vind dat deze de aankoop van € 250,00 rechtvaardigen.

Ik wil een console om op te kunnen gamen, waarbij ik niet maanden moet wachten om iets fatsoenlijks op te kunnen spelen.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, das al best lang zo, bij elk bedrijf is het "wow/ yes een sequell, maar als Nintendo dat doet dan is het koeien geluiden en melk melk.

Iets nieuws? en straks haal je waarschijnlijk Modern Warfare 3? Of ga je voor Assasins Creed #392938, of toch maar Fifa 12? Het is altijd al zo geweest dat Nintendo er is voor de echte Nintendo games en een paar 3th party games, Microsoft voor de shooters & sport games, en Sony vooral voor de rpg's. Alhoewel dit vooral duidelijk te zien was tijdens de NGC/ XBX/ PS2

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar daarvoor was Nintendo ook op games gebied de koning van innovatie en hadden ze de beste 3rd party games.

Nu zijn ze qua hardware innovatief maar blijft de software voor mijn gevoel achter.

En natuurlijk is dat bij BF3. MW3, FIFA ook zo. Maar ik wou alleen maar zeggen dat ik altijd hoop dat Nintendo ook in al zijn games sprongen maakt zoals van Super Mario World naar Super Mario 64. Of met iets nieuws wat om de nieuwe techniek heen gebouwd is zoals de eerste Starfox.

En niet dezelfde game op een nieuw platform maar een game in dezelfde franchise , op een nieuw platform die het genre op zn kop zet en het platform volledig benut.

Dus zoals Galaxy en Mario 64. Dat waren sprongen vooruit voor het genre.

Dat soort games mis ik voor de 3DS. Tuurlijk blijft Ocarina of time geweldig maar de gameplay zal nog steeds hetzelfde zijn als 10 jaar geleden.

Feitelijk is het hetzelfde wat Microsoft doet met de HAlo HD remake..

Exact dezelfde game met een nieuw laagje verf

Kortom, ik mis de tijd van de SNES en de enorme hoeveelheid innovatieve en originele 1st en 3rd party games die daar bij horen :+

12. Silverlink

Silverlink Sage of Darkness

Leuk Bevonden:
    3
    Zo heb mijn 3DS nu ook net gehaald! Had niets gehoord over een Zelda 3DS dus heb maar de zwarte gehaald :)

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik houd van nieuwe games, nieuwe franchises. Daarvoor moet ik niet bij Nintendo zijn tegenwoordig. Ik houd van games als Uncharted, God of War, Heavy Rain, L.A. Noire, etc.etc..Dat zijn de games waar ik van houdt.

Remake of sequel............ Dat is toch echt een verschil, dat heb ik net ook al aangegeven toch? Ik heb alleen maar een Wii staan om het stof uit mijn kamer op te vangen, verder doet het ding helemaal niets. Omdat er gewoon geen ruk voor uitkomt.

Ik vind Super Mario Galaxy 1 & 2 de enige games die me echt konden boeien. Zelda TTP? Had ik al gespeeld op de Cube. Donkey Kong Country Returns? Yep, die was ook tof om te spelen. Hoeveel jaar is de Wii al op de markt?
    Natuurlijk, smaak is persoonlijk, maar echt veel boeiends heb ik echt niet kunnen vinden op de Wii. Jij wel?

Qua games teren ze al decenia op Mario, Zelda en Metroid.. Tijd voor iets nieuws zou ik zeggen. Niet dat ik geen goeie nieuwe innovatieve Mario of Zelda game zou willen hoor... Maar Nintendo is de enige console waar geen nieuwe franchises op worden ontwikkeld, zoals Sony dat doet met de PS3 en MS op de 360.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik aan de SNES tijd terug denk, of het daarmee vergelijk, tja dan zou ik ook zuur zijn/ verbitterd. Dus dat doe ik dus ook niet. Ik denk niet aan de tijd dat Nintendo niet alleen veel 1th party maar ook veel 3th party support had. En dat Nintendo echt voor ELKE doelgroep zo zijn games had. Nee dat doe ik niet.

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Gisteren Super Marioland gedownload in de eshop. Heerlijk gewoon, die muziek, die gameplay. Toch bizar dat ik het spel nog steeds met zoveel plezier kan zitten spelen. Was vroeger nog een kind toen ik dit op zo'n koelkast gameboy speelde.

En de nieuwe Mario voor de 3DS ziet er ook weer vet uit, dus die komt hier ook. Net als de nieuwe Mario Kart (hoewel ik daar ook iets minder enthousiast over ben, beetje kopie van diddy kong racing vind ik het). Maar Luigi's mansion is wel weer leuk.

Over het sequel verhaal. Nintendo heeft zoveel gameseries bedacht, niet normaal gewoon. Sommige succesvol, andere niet. Maar in veel sequels zitten/zaten toch weer nieuwe gameplay elementen. Alleen het universum is altijd hetzelfde.

16. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik had hem al voor de E3 gehaald omdat ik in zo'n korte tijd nooit een Zelda 3DS had verwacht, er zal misschien deze keer ook geen Handheld misschien komen van Zelda want Nintendo zei al dat de 25th Anniversary anders zou worden dan die van Mario, er komt blijkbaar zelfs ook geen Zelda Wii maar wel een gouden wii-mote, oh well... :+, er kan altijd nog een Zelda 3DS komen maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet deze jaar omdat de 3DS net uit is.

Trouwens Link's Awakening DX is te downloaden via de E-shop als jullie me post niet hadden gelezen in de ''The Legend of Zelda'' topic.

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo heeft gewoon sterke franchies waar ze nog heel lang games van kunnen maken. Maar die nieuwe games hebben toch op hun eigen manier wel weer dingen die mij aanspreken. De Mario Galaxy games zijn geniaal. Maar Zelda aan de andere kant, ik ben al best wel een tijdje Zelda moe. Op Zelda OOT na, maar das dan ook zo'n Zelda, tja te awesome _O_.

Op een aantal punten zijn we het geloof ik wel eens. Grootste verschil is misschien dat jij nog vergelijkt met de SNES tijd en ik de Wii echt al heb geaccepteerd als een console voor "er bij" . En dat doen de meeste voormalige "nintendo fanboys" en dan zit het wel goed allemaal:). Zat vroeger bij een nu niet te noemen Nintendo website, en de webmaster daarvan zou NOOOIT een andere console erbij halen. Lukte hem tijdens de N64, ook tijdens de NGC, maar tijdens Wii haalde hij er toch maar een PS3 bij. En daar speelt hij dus ook het meeste op.

18. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die mario party zal wel voor de wii zijn zeker ?
    Had hem graag op de 3ds gezien.
    Jammer dat het nog zo lang duurt wanneer die games komen.

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Woooooot super smash brothers 4 komt ook naar de 3DS!

20. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik weet niet of het hier wel gepost is, maar nu wil ik deze game wel heel erg graag!.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina