1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nintendo 3DS

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door HanTheMan, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik zit te twijfelen of ik ook een 3DS zal kopen; nu zie ik 'm op bol.com voor 170 euro. Damn, waarom triggeren ze me zo :c

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou nog even wachten als ik jou was. ;) Ze zijn net in prijs verlaagd (trouwens in elke winkel) dus misschien komt er binnenkort nog wel een aanbieding met een game erbij ofzo. :+

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Nog een vraagje over die '20 gratis games' voor mensen die de 3DS reeds hebben aangeschaft. Zijn deze spellen account gebonden? Dus stel ik meld mij deze week aan bij de eshop ivm die actie en ik besluit volgende maand om mijn 3DS te verkopen, kan de nieuwe eigenaar dan gewoon gebruik maken van deze actie?

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    En toch verbaasd mij dat. Toen ik voor het eerst een 3DS in mijn handen had, was ik erg onder de indruk van de techniek. Het is een andere en in mijn ogen gavere/betere vorm van 3D dan we gewend zijn. Het is toegankelijk. Maarja, gadgets wennen en als de beleving niet substantieel is, dan is het bijzondere er snel vanaf.
    Maar is het gebrek aan goede games niet het belangrijkste wat de 3DS de das omdoet?

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dat is inderdaad de grootste factor. Maar dan vraag je je af waarom er een gebrek is. Hier kunnen een aantal punten van belang zijn (of een combinatie daarvan):

1. De install base is nog te klein en dus oninteressant voor developers.
    2. Het van de grond af aan maken van 3D games is te duur of te tijdsintensief.
    3. Developers zien dat de userbase gauw uitgekeken is op het 3D, waardoor ze het risico van een 3DS game niet willen nemen.
    4. Developers zijn nog steeds bang overschaduwd te worden door de Nintendo releases.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Punt 1 lijkt me absoluut waar, maar dat is wel een self-fulfilling prophecy Geen games = geen install base = geen games.

Punt twee geloof ik niet echt in. Zal dat nou zoveel duurder dan een DS game met een leuk budget?

Daar staat toch tegenover dat de RRP ook wat hoger ligt?

Punt 4 is niet echt van toepassing want zoveel Nintendo releases zijn er niet :+. En kijk bijvoorbeeld eens naar de Wii, daar is Ubisoft bijvoorbeeld helemaal binnen gelopen met die suffe Just dance shovelware. Dat kan op de 3DS ook als je maar niet in exact hetzelfde vaarwater als Nintendo gaat zitten.

Punt 3 vind ik de lastigste. Als devs het hele 3D gebeuren als gimmick zien dan schrijven ze eigenlijk de 3DS al af voor hij een kans gehad heeft. Dan blijft er niet veel over dan een veredelde DS..

Maar als Devs niet de moeite nemen om met innovatieve gameplay te komen waar 3D echt wat toevoegt dan is dit ook weer zo'n self-fullfilling prophecy.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Informatie van Nintendo.

Deze gratis spellen zullen beschikbaar zijn voor iedereen die een Nintendo 3DS-systeem heeft en zich tenminste één keer voor 23:59 uur op 11 augustus aanstaande via een draadloos breedbandinternetsignaal heeft verbonden met de Nintendo eShop.
    Deze Nintendo 3DS-systemen zullen automatisch geregistreerd en gekwalificeerd worden voor de Nintendo 3DS-ambassadeurspromotie.

8. N3DSGamer

N3DSGamer Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje een 3ds, maar ik had een vraag. Ik heb de eShop dus al opgestart, maar, het lukt me niet om in te loggen, ook al maak ik een nieuwe account. Betekent dit dat ik de 20 spellen niet kan krijgen? Ik kan wel gewoon met me account inloggen op de Nintendo site. Ik heb 3ds ver. 2.1.0-4E

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als Nintendo zich aan aan de voorwaarden houdt dan loopt jij helaas de actie mis.

Deze gratis spellen zullen beschikbaar zijn voor iedereen die een Nintendo 3DS-systeem heeft en zich tenminste één keer voor 23:59 uur op 11 augustus aanstaande via een draadloos breedbandinternetsignaal heeft verbonden met de Nintendo eShop.
    Deze Nintendo 3DS-systemen zullen automatisch geregistreerd en gekwalificeerd worden voor de Nintendo 3DS-ambassadeurspromotie.

10. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Toch was het wel erg handig geweest als je een soort van bevestiging daarvan zou krijgen in je scherm!

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Het gaat niet zo goed met Nintendo.

Dat dikgedrukte stukje is natuurlijk dé reden waarom het slecht gaat. De eerstevolgende games die het misschien waard zijn om te kopen komen pas weer in september, en alle twee zijn het remakes...

09/09 Star Fox 64 3D
    09/11 Cave Story 3D

Aan de andere kant is het misschien wel goed dat het slechter gaat met Nintendo, zodat ze weer eens moeten vechten voor hun plaatsje in de gamewereld. Ze zijn de laatste jaren te nonchalant geworden met releases en technieken (enorm verouderde systemen en services).

12. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ze moeten gewoon een dikke HD console uitbrengen, met een normale controller, met online mogelijkheden. Nieuwe Zelda erop, Mario games, DK games, Metroid etc.
    Dan zijn ze zo weer back in business.
    Al die 3d effecten en wii motes zouden een optie moeten zijn niet de hoofdzaak waar het om draait.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Onderstaande filmpje zegt genoeg.

[yt]RWFVw9QBDlg[/yt]

Ze gaan de Wii upgraden naar de Wii U |:-

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ach het komt wel goed denk ik. Zo niet: dan zijn binnenkort talloze steengoede Wii-games in de uitverkoop ;) En laat ik nu net gister een Wii gekocht hebben :9

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Welke talloze steengoede Wii games? 8)

En Melbuuln: De WiiU is natuurlijk ook alweer outdated, net als de Wii.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Problemen worden in mijn ogen veroorzaakt door Shigeru Miyamoto.

Satoru Iwata mag dan wel de dagelijkse leiding hebben bij Nintendo maar er gebeurt niets zonder toestemming van Miymoto.

Vraag me af wie de rechten in handen heeft van games zoals Mario en Zelda.

De Wii was een upgrade van de GC en de Wii U weer van de Wii.
    Ze blijven daar maar aan het upgraden 8)

Ik weet 100% zeker dat de combinatie PS3+Vita gehakt zal maken van de Wii U.

17. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Games maken voor de ipad enz vind ik een goed idee.
    Als je ziet hoeveel ze met angry birds bevoorbeeld verdienen.

Ze hebben gewoon te lang gewacht op goede games voor de 3ds.
    Mario had gewoon in het begin moeten uitgekomen zijn.

Ik gebruik dagelijks mijn 3ds maar niet voor een 3d game maar gewoon pokemon.
    Vraag me af of die 3ds echt goed verkoopt nu met die forse prijs daling.
    Hier in de game mania staat die aan 159 Euro.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat de DSi XL het meest gaat profiteren van de prijsdaling van de 3DS.
    Beide apparaten koste nu het zelfde.

19. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo zal de DSI XL daarvan gaan profiteren volgens jou? Mij lijkt het juist dat de 3ds de dsi weg concureert aangezien de 3ds ook de dsi games af kan spelen.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarmee wil de 3DS concurreren want het 3DS game-aanbod is bedroevend slecht vergeleken met die van de DSi.

Nintendo moet als geen andere weten dat first party games tijdens de launch van een console/handheld heel belangrijk zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina