1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Nou ja het is niet de eerste avond dat het tegen zit. Volgens mij is er nog nooit een avond vlekkeloos verlopen.

Dat kampioenschap boeit me niet zoveel, maar het is wel frustrerend om de laatste race zonder warm-up te doen. Sta ik in de keuken hoor ik opeens dat de race begint. Dan heb ik geen zin meer om de race af te maken. Leuk dat iemand anders dan de lobby host, maar om dan gelijk de warm up uit te zetten... Een heads up was wel fijn geweest. Na alle crashes was dit gewoon de druppel. Ik zie wel wanneer ik er weer zin in heb.

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb hem nooit uitgezet, hij staat bij mij nooit aan (noch bij UnitedArt, WietHok, Gino, wie dan ook. We gebruiken nooit warm-up, behalve als jij host). Ik heb er gewoon niet aan gedacht hem aan te zetten. Na qualifying zei je dat je even weg ging, 'aangezien warm-up toch aan staat' en ik riep gelijk er achterna dat die niet aan staat, maar je was al weg. Ik snap dat het lullig is en dat het niet je avond was, maar je reageert alsof het allemaal onze schuld is, en vooral de mijne aangezien ik de host was. Om dan iemand anders de race uit te rijden (vast niet met opzet), daar niets over te zeggen, weg te gaan en vervolgens te zeggen dat je de volgende keren niet meer komt, vind ik in ieder geval een zwaar overdreven reactie. Zeker aangezien we wel opnieuw hebben gehost toen het bij jou niet lukte en speciaal voor jou gewacht hebben.

Laatst bewerkt: 29 jul 2015
  3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Hé jongens, rustiggg.... Het is maar een spelletje hè :+

Ik snap de frustratie van Beltoon. Zeker als het vet lekker gaat en je vervolgens buiten je schuld benadeeld wordt :mad: Hoe dacht je dat ik me voelde toen ik als leider van de race in de laatste rond van de baan werd gekegeld door die op de 10e plaats rondsukkelede KUT SPANJAARD! (zo, dat is eruit ;)).

Maarrr, Beltoon, tel even tot 10 en kom van die apenrots af. Het niet instellen van een warm-up is eerder regel dan uitzondering (er wordt dan toch alleen maar gekut), zoals Raceblade al terecht zegt. Dat jij er vanuit ging dat 'ie er wel was is op jouw beurt weer volkomen logisch, omdat de door jouw gehostte races (zoals de race ervoor) vaak wèl een warm-up hebben. Puur een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Gebeurt vaker hoor, in het leven 8)

Als je voortaan weg wilt blijven is dat natuurlijk je goed recht, niemand dwingt je om super gezellig met ons mee te racen ;) Het zal je wellicht wat frustratie schelen op z'n tijd, maar je onthoudt je zelf dan ook van een hoop plezier. Ja toch?! o_O

Enne, wellicht is dit een goed moment om alsnog die draadloze headset aan te schaffen :lol:

4. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb nog maar even een filmpje gemaakt van de incidenten die ik kon zien gisteren:
    http://xboxclips.com/Racerblade01/1a12ae68-a40e-428c-b6bd-f9d9f9c857fd

Korte samenvatting:
    1. Ongelukkige lagspike
    2 en 3 allebei mijn fout, ze vonden wel beiden plaats op een stuk asfalt dat niet op het originele circuit zit. Die stukken zijn nogal hobbelig en als je dan van je lijn moet afwijken gebeurt dus dit.
    4. Gebeurde niets
    5. Lijkt me duidelijk
    6. Ongelukkig. Kreeg een tikje, haalde de bocht daardoor niet en bij het terugrijden de baan op raakte ik Rossi weer. Ik had een speed penalty, dus ik ging er van uit dat Rossi er weer voor zou zitten. Helaas waren de gevolgen voor Rossi een stuk groter dan voor mij. :mad:

Aangezien Beltoon het niet wil doen, organiseer ik wel wat voor volgende week.

5. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Ik had gister ook me avond niet.. heb volgens mij meer in de spin gezeten dan het aantal ronden wat we hebben gereden.
    ik hoor of zie wel hoe en wat verder.. tot die tijd rij ik gewoon open lobby als ik wil racen en anders me TT ofzow

6. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik zie nu pas dat ik je toen inderdaad en aantikte en daarmee de aanzet creëerde tot die chaos :confused:

7. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Mja, het zou goed kunnen dat we elkaar niet raakten in jouw beeld. UnitedArt zei bij dat eerste incident ook dat we elkaar niet raakten in zijn beeld, bij mij was dat duidelijk anders. :D Dat soort dingen gebeuren helaas, laten we het maar op een uit de kluiten gewassen incident houden. ;)

8. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Voor zover ik weet staat altijd bij elke race via XBWR de warm-up aan, eerst toen Loyall/Flavour het regelde en daarna ik. Het geeft de mensen met stuur de kans om te kijken of FFB het nog doet en voor anderen de mogelijkheid om even te drinken oid. Het was niet de bedoeling om het direct op Racerblade te richten maar het was gisteren gewoon een brok frustratie. Als hij dan zegt: "Ja die zet ik nooit aan" dan denk ik wel gelijk, nou prima dan doe ik toch niet mee. Ben in ieder geval klaar met dingen organiseren, begin nu ook te begrijpen waarom Flavour er mee is gestopt. Ik kijk wel wanneer ik er weer bij ben.

9. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb hem niet expres uitgezet. Mijn settings staan nou eenmaal standaard op geen warm-up en op het moment dat ik de lobby maakte realiseerde ik me even niet dat dat soms nodig is. Als je de volgende keer weer mee zou doen zet ik met plezier de warm-up aan hoor. Maar de twintig keren hiervoor dat ik een lobby heb gehost stond de warm-up altijd uit en ik heb er nooit iemand over gehoord dat dat per se anders moet, tot gisteravond.

10. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Het is gewoon moeilijk oM het iedereen naar de zin te maken. Zodra je niet meer alleen bent dan krijg je onenigheid. Tenminste, ik heb met mijzelf nooit ruzie of onenigheid. :lol:
    Het vergt veel zelfbeheersing van iedereen om het leuk te laten blijven. Maar als je er even niet mee door een bocht kan, dan inderdaad, opzij leggen en even wat anders doen.
    Ik hoop dat iedereen wel gewoon begrip heeft voor iedere situatie. Iedereen probeert er het beste van te maken en ik neem aan dat niemand me opzet andere kwetst.
    Ik vind het sowieso een pluim waard aan een ieder die zich inzet voor andere. Dat vind ik tof...

Rossi46 vindt dit leuk.
  11. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    ik zet warmup ook nooit aan.. dus bij deze zal ik ook nooit wat organiseren. Warm up is voor mij alleen maar beetje ouwehoeren en consentratie verliezen.
    best jammer dat de game zo snel aan het dood gaan is.. op de probemen na die er nog zijn is de game behoorlijk beter geworden vergeleken met release. Ook ik klap wel eens uit de game of me stuur werkt niet goed. ( ik moet bv elke keer als ik me game start me stuurtje opnieuw instellen )

12. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Tijdens normale lobby's zet ik ook de warm-up niet aan. Tijdens "klassement" races via XBW is het de gewoonte om het wel aan te zetten om ervoor te zorgen dat de races eerlijk verlopen. Ach het maakt allemaal niet zoveel uit, snap dat je het niet bewust hebt gedaan. Het was de hele avond al kut en dit kon er ook nog wel bij.

Dat is inderdaad wel jammer. Over iets meer dan een maand komt Forza ook nog eens uit dus dan zullen de meeste wel de overstap maken. Ach we zien wel wie er overblijven, we kunnen in ieder geval hopen dat 3.0 weer wat problemen oplost want de instabiliteit van dit spel is om te janken.

13. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Daar heb ik geen last van. Ik dacht dat jij ook een Trustmaster spider hebt.
    Wat ik wel eerder heb gemerkt dat de USB poort die je gebruikt uit kan maken.
    Ik gebruik de USB poort aan de achterkant van de XBOX om mijn stuur aan te sluiten.
    We hadden zondag en vrijdag ook vrij veel problemen met de Engelse race club maar dat kwam eerder doordat XBOX Live haperde.
    We hebben al wel verschillende races gedaan zonder zware problemen.
    Meestal niet meer dan 12 deelnemers dat maakt wel uit.

14. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb idd de spider.. alleen ik moet elke keer bij opstarten van de game de boel opnieuw kalibireren of hoe je dat ook maar schrijft

15. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Sinds 2.0 moet ik hem elke keer in een andere mode (270/360/540/900) zetten. Dat is vaak alleen de eerste keer maar als de FFB wegvalt dan moet dat opnieuw. De FFB zelf werkt een stuk beter maar ze hebben het mij niet makkelijker gemaakt.

16. majong

majong Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Dat hoeft bij mij dus niet, en door de problemen die ik had met de stuurknopjes is dit het derde spider stuur.
    Nu koppel ik automatisch waardoor de knopjes niet extreem gebruikt meer worden.
    Bij alle drie sturen hoefde ik niet te kalibreren.
    Als je dat niet al doet zou ik de USB poort op de achterkant uitproberen.

17. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Voor mij is het nog steeds me eerste stuurtje.. ik gebruik hem nu dik een jaar.. alleen de pedalen worden beetje te losjes.. dus volgende maand maar ff kijken voor T3PA die passen ook op de spider.. alleen bij pcars moet ik bij starten gelijk in game opties de boel instellen.. bij andere games ook wel weer denk want me rijstyle is door pcars wel veranderd..
    verder weinig problemen met het stuur.. maar ik gebruik ook nooit een koppeling ofzow

18. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ow Daar heb ik dan weer geen last van. Bij mij blijft die gewoon op 900 staan. Wel val de FFB weg na een appsnap inderdaad. Dat is echt zo klote..

19. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Het is inderdaad niet makkelijk om een competitie op te zetten en het iedereen naar de zin te maken maar dat is ook niet de opzet van een competitie.
    Competitie/XBWR cup moet strak georganiseerd zijn, met duidelijke regels, volledige replays om incidenten te beoordelen, geen lobby problemen, goed werkende game, zodat de kampioen ook echt de kampioen is en last but not least zonder mopperen aanvaarden van de XBWR=steward after race reports.
    Hopelijk dat Forza 6 dit weer mogelijk maakt.
    Nu is PCars helaas (onbedoeld en onverwachts) de XBWR-competitie killer geworden.

Project cars is wel goed genoeg om single player of met hooguit 3 man lekker te scheuren in een lobby.

Vind Formule A en en C nog steeds erg leuk. De rest boeit niet meer.
    Motivatie om te racen is volledig weg. Ga een racegame- sabbatical houden.
    Af en toe skills bij houden maar niet meer fanatiek eindeloos rondjes rijden om 1/100 te verbeteren.
    Met Forza 6 hoop ik weer fris en fruitig op het virtuele circuit van start te kunnen gaan en niet te vergeten het painten van de auto's.:):):cool:

Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    FuzzySkittle vindt dit leuk.
  20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    :+:DLOL. Druk ik toch weer de Xbox one aan en start ik Project Cars op,:+
    Het weer is lekker koel en vandaag lekker vrij. Life is good:thumbs:
    En wat klinken die auto's toch lekker:D

Deel Deze Pagina