1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS Algemeen pCARS Racen

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 8 jun 2015.

1. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat zeg ik al voor enkele maanden. :+ Vaak krijg je dan te horen dat het 'te moeilijk' zou zijn.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  2. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, maar nu jij al je setups enzo kwijt bent, denk ik dat we het wel aandurven :p

Ik heb trouwens nu hetzelfde probleem als jij, constant een corrupte save-game waardoor de game iedere keer weer "vers" begint. Super irritant, maar er valt wel mee te werken, vond ik uiteindelijk. Dus je kunt gewoon weer mee-racen hoor ;)

3. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    We kunnen trouwens ook eens een keertje een rollende start proberen :)

Moet je het alleen niet zo doen...

4. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Tsja, het was voor mij een beetje de druppel. Dat ik mijn setups kwijt ben maakt me eigenlijk niet eens uit, maar ik vind het wel klote dat al mijn replays weg zijn en dat ik iedere keer mijn controller settings weer moet aanpassen. Zeker aangezien die menu's nog steeds zo belachelijk traag zijn.

5. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Hebben we al een tijdje niet gedaan, maar in het begin deden we dat wel eens, en het was compleet random wie snel weg was en anderen stonden stil ten opzichte van anderen. Kwalificatie is echt helemaal niets waard als je rollende start doet.

6. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik heb dat volgens mij nooit gezegd. Van mij mogen damage, mechanical failures, tire wear en weer gewoon aan staan. Langere races deden we niet omdat er te vaak mensen disconnecten maar dat lijkt nu wel mee te vallen. Althans, gisteren na de reset had ik nergens meer last van.

Ben ook niet zo'n fan van de rollende start, vind juist de timing bij de normale start een leuk stuk van de race. Het zou leuk zijn als je voor de eerste race een kwalificatie doet, daarna gebruik je de uitslag van de vorige race bij een rollende start. Net alsof je weer doorgaat met racen zeg maar, moet het alleen wel op het zelfde circuit anders slaat het nergens op.

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Oplossing "failed to save data"
    Voor mij komt de oplossing te laat. Na de eerste keer heb ik mijn game opnieuw geinstalleerd en ben ik overnieuw begonnen.
    Na de tweede keer "failded to save data" met alle bijhorende problemen, kwam ik bij toeval achter de oplossing/fix.
    Als je deze fout krijgt dan heb je waarschijnlijk een replay willen saven die qua tijd te lang duurt voor deze game patched versie.
    Deze replay kan de game kennelijk niet saven en krijg je die foutmelding "failed to save data".
    Achteraf blijkt dat deze corrupte
    file toch is opgeslagen in jouw profiel van Pcars bij in jouw HIGHLIGHTS tabblad.
    Door de "failed to save data" melding kreeg ik ten onrechte de indruk dat er geen replay was gesaved en daarom had ik niet in de replay highlights folder/tabblad gekeken.
    Belangrijk
    Je moet dan niet uit de game gaan door exit en uitzetten van de XBOX.
    Edit: Toch blijkt na een herinstallatie dat alle replays (inclusief de corrupte highlights) nog in de highlight replay folder terug te vinden waren en kon ik na de herinstallatie de corrupte replay deleten.
    Ik weet echter niet of dat ook geldt als je de game verlaat en opnieuw herstart.
    Dus het is beter om op save te spelen door direct de corrupte replay te deleten.

Als je nog niet de game hebt verlaten dan kan je deze corrupte replay gewoon wissen/deleten, en voila jouw game werkt weer perfect zoals voor de mislukte poging om de repay te saven.

Loyall voor president:D

Laatst bewerkt: 12 aug 2015
  8. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ah shit ik had dat een tijdje geleden op het pCARS forum gelezen. Wist niet dat dit het probleem was waar jullie last van hebben.

9. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Klopt. Het zijn vooral de assist-rijders die dat roepen. :whistle:

Ik had ook een keer mechanical failures aangezet omdat ik die dichtgedraaide radiators een beetje zat was. Waren ze ook niet blij mee toen ze met opgeblazen motoren het einde niet haalden. :D Tire wear lijkt me ook wel leuk om een keer op x5 te zetten. Damage lijkt me te frustrerend voor wanneer je buiten je schuld geraakt ben, zeker als je in een public lobby rijdt.

10. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Het opslaan van een replay was inderdaad wat ervoor zorgde dat mijn game corrupt raakte. Maar bij mij was de highlights tab gewoon leeg als ik daar in ging. Kan het nog wel even checken vanavond, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in.

11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb de highlight map pas bekeken na de herinstallatie. mogelijk dat de replays vanuit de CLoud zijn teruggezet in de folder.
    Wel was mijn progress in de game volledig op zero gezet. Ik vond het dus daarom vreemd dat alle replays van mijn eerste new game gewoon in het tabblad HIGHLIGHTS zaten.

12. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Achteraan wordt vaak wat meer gebeukt in public lobby's, Als ik me bij de eerste 4 kwalificeer kom ik vaak wel ongeschonden de eerste bocht door en dan is het grootste gevaar voorbij. Buiten je schuld geraakt worden is ook onderdeel van het racen. Als jij schade hebt hebben andere ook schade, het veld schuift veel meer op en neer. Hoe wij de instellingen hadden staan is het eigenlijk gewoon een soort hotlappen. De persoon vooraan is vaak het snelste, daarachter is er ergens een gevecht en de rest rijdt zijn race rustig uit. Het is soms wel spannend maar er gebeurt niet heel veel. Damage, weather en tire wear maken het spel wat dynamischer. Zelf ben ik altijd een voorstander van damage omdat het gewoon bij racen hoort. Als het goed is neemt iedereen ook wat minder risico als ze weten dat schade aan staat. Mensen die beuken in public lobby's gaan snel weg nadat ze schade hebben opgelopen en zo blijf je met de echte racers over.

13. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    @loyallronin Thanks voor je input! Vanavond even checken. Al is het maar om van het probleem af te komen. Want iedere keer als ik de game opnieuw start (en ook in de game zelf) is het hommeles.

Komt 'ie nu mee... ;)

Mechanical failures lijkt leuk, tot het moment dat je random één of meerdere keren de Sjaak bent. Ik denk dat de lol er dan heel snel af gaat. Tire wear is wel gaaf. Al vermoed ik dat de mensen met stuurtjes dan wel in het voordeel zullen zijn. Damage moet je gewoon niet doen. We zijn geen pro's en dus zit een onbedoeld tikje of foutje in een klein hoekje. Zeker als we langere races gaan doen, want dan gaan absoluut we afhakers krijgen.

We hebben dus echt exact hetzelfde probleem, want ook bij mij is het zo ontstaan.

Hiermee impliceer je dat het "aanzetten" van damage voor jou wel prima is, omdat je er vanuit gaat dat je wel bij de eerste 4 zult zitten :confused: En wat nou als je een slechte quali (of start) hebt? Moeten we het dan weer uitzetten? Damage heeft gewoon te vergaande gevolgen. Ik vind het op zich ook tof, maar ik wil het ook graag voor iedereen leuk houden. Maak je een foutje, of word je door iemand anders aangetikt, dan is het tijdverlies al irritant genoeg. Met damage is gelijk je race voorbij (door een moeilijker bestuurbare auto of gewoon fatal damage). Dat kan niet de bedoeling zijn. Het is al moeilijk genoeg om iedere week weer een groepje bij elkaar te krijgen... o_O

Wheater en tire wear ben ik wel een voorstander van. Omdat iedereen tegelijk met de nadelige gevolgen moet zien te dealen. Dat lijkt me al listig zat voor dit moment...

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  14. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat gaat over damage in public lobby's. Het is toch niet gek dat de mensen die vooraan staan beter kunnen rijden en daarom minder snel tegen je aan zullen rijden. In public lobby's kom je sneller mensen tegen die slecht tegen hun verlies kunnen en gelijk gaan beuken. Denk wel dat het vooral bij langere races tot zijn recht komt, op een race van 10-12 minuten heb je er niet zoveel aan. Dan kan je de achterstand inderdaad niet zo snel goed maken, op een race van 20+ minuten gaan andere mensen (zeker met bandenslijtage) ook fouten maken. Het is overigens niet zo (althans bij LMP1 en GT3 ) dat je auto na 1 tikje naar de klote is. Met een beetje schade kan je prima rondrijden.

Zelf vind ik de spanning dat het elke bocht afgelopen kan zijn wel wat hebben. Heb gisteren voor het eerst in een lange tijd echt weer lekker geracet. Het was weer wat anders dan gewoon rondjes rijden. Laatste race liep ik in een van de laatste rondjes wat schade op waardoor ik terugviel naar plek 4. Dat hoort er gewoon bij, had ik maar niet 'iets harder' door de bocht willen gaan.

Ach, iedereen speelt het spel op zijn eigen manier en heeft zijn voorkeuren. Groep bij elkaar houden is wel het leukst inderdaad, maar denk dat alleen een patch iets aan kan doen.

Edit: Even voor de duideilijkheid, ik wil niet damage aanzetten omdat ik vooraan rijd. Ik heb er in publieke lobby's nog niet heel veel last van gehad, de keer dat iemand mijn (public) race heeft verneukt zijn op 1 hand te tellen. Ik zou schade aanzetten omdat het een extra dimensie toevoegt aan het spel en de race daardoor spannender wordt. In combinatie met langere races, tire wear en weather moet je wel/of niet een pitstop gaan maken, door schade hoeft je race niet gelijk over te zijn. Naast het racen wordt tactiek een stuk belangrijker en dat vind ik wel wat hebben.

Laatst bewerkt: 12 aug 2015
  15. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Schade hoort inderdaad bij racen, maar helaas zijn mensen online niet zo professioneel zoals ze op de echte racebaan zijn. Neem nou die Formula C race die wij laatst hadden op Nürburgring Sprint. Tot twee keer toe glijdt mijn achterkant weg terwijl jij vlak achter me rijdt, en we raken elkaar. Met schade aan had jij waarschijnlijk al bij het eerste incident je voorvleugel verloren, terwijl je er zelf niets aan kon doen. Dan had je de rest van de race kansloos achteraan gereden, terwijl je nu nog de kans heb gekregen je te revancheren en hadden we samen nog een leuk gevecht met UnitedArt.

In de kwalificatie lijkt het me helemaal verschrikkelijk. Het leuke aan kwalificatie vind ik juist dat je overal op het randje kan rijden en als je er een keer overheen gaat, de gevolgen niet zo groot zijn. Ik heb in de kwalificatie ook vaak één supersnel rondje (die ik vaak in de laatste minuut neerzet :whistle:) en de rest van de rondjes zijn vaak invalid of een paar seconden te langzaam door een grote fout. Als schade aan staat ben ik bang dat ik meer outlaps zal gaan rijden dan snelle rondjes.

Toen ik nog bij Forza 2 en 3 in competitieverband racete stond schade ook altijd aan. Het enige wat het opleverde was veel frustratie in de eerste bocht, waar voor velen de race dus al gelijk over was. Moet wel bij gezegd worden dat het schadesysteem in Forza gewoon zwaar klote is.

16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Formula C (en openwheel) is een ander verhaal, daar raak je te makkelijk een wiel kwijt. Daar zou je hem op performance impacting kunnen zetten. Zoals ik zei, gisteren had ik alleen met LMP1 en GT3 geracet en daar kan je prima met full damage spelen.

Kwalificatie heeft twee kanten, aan de ene kant is het leuk voor jou dat je een heel snel rondje neerzet. Als je zoveel risico neemt horen daar echter wel consequenties aan te zitten vind ik. Je gaat voor de pole en hebt kans dat je schade oploopt en dus opnieuw moet starten (helaas kan je direct terug naar de pit, zou leuker zijn als je dan gewoon je rondje zou moeten afmaken, of je rijdt gewoon een goede ronde en pakt een leuke plek op het veld.

Denk dat ik het simulatie aspect gewoon leuk vind, het voegt gewoon wat waarde toe aan het racen. Ach we beginnen wel met weer en tire wear ;)

De cockpit view op Dubai in de regen met een achterligger voor me was overigens echt prachtig om te zien. Helaas was hij in de regen een stukje sneller en liep hij langzaam op me uit...

17. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    En dit bleek dus inderdaad de oplossing te geven! :thumbs::thumbs::thumbs: Heel maf dat de hele game naar nul gaat, maar de replay's niet. Blijkbaar inderdaad vanuit de pCARS cloud ofzo o_O Hoe dan ook, de replay waar het allemaal mis ging stond er 8 (!!) keer in. Allemaal verwijderd en nu doet de game niet moeilijk meer :)

Beltoni, HRT WietHoK NL en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Vakantie doet m'n racepace geen goed merk ik haha. Vandaag en gisteren heel leuk geraced met wat mensen hier, maar het ging nog niet altijd even snel/consistent.Wel vermaakt!! :):)

http://xboxclips.com/AZT B Tender/fe7e2889-a4eb-4e5b-a883-9914a6850dac
    @Coldzero voorbijgestoken in de allerlaatste bocht op Sonoma. Het was een regenrace maar na een tijdje droogde de baan op. We reden allebei nog op regenbanden die er redelijk aan waren op het eind van de race (even doorspoelen naar 1:00).

http://xboxclips.com/AZT B Tender/8a57a1c0-4504-49c8-9ee8-5c00128c6932
    Volgens mij spinde iedereen wel een keer in de laatste bocht van (een nat) Circuit de catalunya haha

http://xboxclips.com/AZT B Tender/bc649d1d-a772-48cb-b15d-9f6629c5d2a8
    Auto's die niet wegrijden bij de start leveren altijd ehh.. interessante situaties op.

Rossi46 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb mij gistermiddag prima vermaakt met de multiplayer met een aantal XBWr rijders.
    Ik werd wel ff verrast door de tracklimits die op enkele plekken zijn bijgesteld en het aan elkaar plakken van de auto;s bij kontakt.
    Maar volgens mij ging het best wel redelijk na een poos niet racen.

Rossi46 vindt dit leuk.
  20. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Vanavond weer een avondje racen, toch? :cool:
    Deze week even geen identieke autootjes maarrr -> GT-3!

Wellicht de leukste klasse van de hele game. Grote diversiteit aan toffe karren, lekker vlot en goed bestuurbaar.

Laatste dagen is er een discussie op gang gekomen om het allemaal wat dynamischer en spannender te maken. Wat mij betreft gaan we daar vanavond mee door, want het beviel volgens mij erg goed :)

Mijn voorstellen zijn:
    1. Random weather "versneld"
    2. Damage on (toch maar wel ;))
    3. Tire wear "versneld"
    4. Enkel een lange kwalificatie van 30 minuten, ook met random weather "versneld" (dus geen practice meer)
    5. Wel een warm-up van 5 minuten om Beltoon de mogelijkheid te geven z'n stuur een paar tikken te geven ;)
    6. Een race van richting een half uur
    Wellicht wordt het dan wat lastig om 3 races te houden. Maar wie weet, als we de smaak te pakken hebben lukt het alsnog.

Mijn keuze voor circuits is (kan uiteraard nog gewijzigd worden):

1. Spa Francorchamps
    2. Imola
    3. Le Mans "Bugatti lay-out"

Ik hoop dat iedereen zich hier een beetje in kan vinden! :thumbs: Het is uiteraard altijd mogelijk om nog dingen te wijzigen, maar enkel als ik het leuk vind... :whistle:;)

Laatst bewerkt: 18 aug 2015

Deel Deze Pagina